Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Spark II Hatchback

Michał Lastocki, 9 lat temu
Silnik 1.0L DOHC 68KM 50kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Chevrolet Spark II Hatchback 1.0L DOHC 68KM 50kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Fajnie się nim jedzie. Jest naprawdę zwinny. Uwielbiam pierwsze chwile jak ruszam. Oczywiście musiałem przyzwyczaić organizm do stopnia oporu pedałów, ale potem ten pierwszy chwilowy zryw do 10-20km jak sam jadę to miłe odczucie.
4,0
Całokształt
Auto oceniam w kontekście innych aut tego segmentu oraz porównując do mojej Meganki. Szczerze mówiąc pomimo kilku wad to bardzo fajne autko. Jeździ nim głównie żona, ale ja po prostu czasami lubię sobie wsiąść i pojechać np. na stację go zatankować. Moje oczekiwania były takie, aby można było nim pojechać do sklepu i nawet czasami na majówkę bez większego bagażu. Natomiast biorąc pod uwagę cenę i wyposażenie oraz jakość uważam, że lepszego w tej klasie nie ma.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest demonem siły. Jak sam jadę jest nawet fajnie zwłaszcza do 60km/h. Potem brakuje już mocy. Rozpędzenie go do prędkości autostradowej już trwa. Jak obciążymy go rodzinkom i wrzucimy coś do bagażnika to robi się strasznie mułowaty. Zawalidroga. No ale to nie auto do takich wyzwań. Trzeba zaznaczyć, że silnik ma super kulturę pracy. Równo bez szarpnięć idealnie wkręca na obroty zwłaszcza na dolnych biegach.
3,0
Skrzynia biegów
Generalnie daje radę. Czasami gdy za szybko chce się zmienić z pomiędzy biegami to skrzynia mówi spokojnie człowieku, weź najpierw daj na luz. Czasami to denerwuje, bo wyprzedzenie Tira bez manewrów skrzynią wymaga całkowicie wolnego pasa obok.
5,0
Układ jezdny
To jest rewelacja. Zwinny, zwrotny. Nieźle trzyma się drogi. W połączeniu z kulturalnym silnikiem jak sam jadę to zaraz po zmianie auta mam wrażenie: "ale fajowo"
Komfort
2,0
Widoczność
No z widocznością jest po prostu źle. Głównie chodzi o tył. Nie pomagają fajne boczne lusterka. Szybka z tyłu jest mała do tego zagłówki i 3 światło stop. Szeroki tylny słupek w połączeniu z silnikiem sprawia, że szybciej jadąc lepiej się trzymać prawego pasa. Do przodu jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko naprawdę dobrze ułożone. Może plastiki są twarde, ale mnie to nie razi. Ważne, że nie skrzypią. Deska wygląda na prawdę ciekawie. Ciut ciężko chodzą przełączniki przy kierownicy, ale jeżdżąc w oplu jest jeszcze gorzej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie odczuwam tu wielkiej różnicy z poprzednimi autami. W zimie szybko grzeje a latem szybko chodzi. Nie paruje za bardzo. Ot taki standard jak u większości.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do Seicento jest dobrze. Oczywiście nie ma co porównywać do większych aut. Ale za to siedzenia są małe i krótkie. Całkiem jednak wygodne. Mając 182cm i 110kg wagi daję darę jak się odsunę spokojni jechać. Czasami kombinuję bo konsola ugniata w kolano, ale jest pozycja idealna. W pandzie np. była masakra z tą konsolą środkową. Z tyłu za mną siedzą dzieci i dają radę. Jak sam siadam do tyłu to klaustrofobia. O 5 pasażerów można mówić tylko jak z tyłu siedzą dzieci i to bez fotelików, co jest nielegalne, więc trzeba zapomnieć. Ale dla dzieciaków z tyłu jest miejsca wystarczająco.
3,0
Wyciszenie
Jak u większości. Do 100 nie ma problemów, botem robi się głośno, ale ja nie jeździłem autami po. 70-80tys nigdy z 6 biegami to nie mam porównania. Generalnie auto nie nadaje się na 140km/h choć potrafi. Ale spala dużo, jest wysoki więc reaguje na podmuchy i hałasuje. 120-130 jest spokojnie do zaakceptowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
40tys i tylko żarówki wymieniam. Silniczek jak na małe auto przystało zużyciem nie zabija, ale widzę, że są bardziej ekonomiczne konstrukcje. Ubezpieczenie z AC i NW 900zł. Cool. Przegląd duży ostatnio płaciłem 600zł. Tragedii nie ma.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. Nie dość, że auto z centralnym, klimą, wspomaganiem, radiem i poduszkami można było kupić za 29tys to nic się nie dzieje, nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Stosunek idealny. Chyba dlatego się Chevrolet wycofał. Robił za dobre auta. Zbyt konkurencyjne do Opla :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
40tys i brak. Zupełnie nic. Nic nie odpadło, nic nie trzeszczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
40tys i całkowity brak. Zupełnie nic. Palić i jechać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0L DOHC 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Spark II Hatchback 1.0L DOHC 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
6,2
l/100km
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Spark II Hatchback