Samochód jest jak na swój rozmiar praktyczny ma ciekawy przód który szybko się nie starzeje, tył pojazdu taki sobie, ilość miejsca w środku jest naprawdę jak na ten segment duża, a bagażnik mimo 170 litrów jest postawny i wchodzi do niego duża walizka. Niestety jakość wykończenia plastikami jest lekko mówiąc tandetna, siedzenia przednie są wąskie. Niestety nie jest to auto tanie w utrzymaniu i trwałością podzespołów też nie grzeszy
Wrażenia
4,0
Silnik
To mocny punkt samochodu, mimo silnika 1,0 jest jak na takie auto z tego okresu dość zaskakująco żywe, oczywiście trzeba mieszać lewarkiem biegów, ale kultura pracy jest dobra. Nie jest to cichy silnik i potrzebuje wysokich obrotów do sprawnego poruszania się. Kiedy uruchomimy klime, to osiągi widocznie spadają
4,0
Skrzynia biegów
Dałbym 5 gwiazdek gdyby nie to ciężej działające sprzęgło, niestety w tym aucie jest mechaniczne i jak ktoś przyzwyczajony jest z hydraulicznym sprzęgłem to odczuje różnicę. Biegi wchodzą super i a przełożenia dobrze dobrali
4,0
Układ jezdny
Na plus, auto o dziwo prowadzi się dobrze i pewnie jest lekko nerwowe na dużych wybojach ale to urok małych aut posiadających krótki rozstaw osi. Minus za duży promień skrętu mógł być mniejszy
3,0
Karoseria
Auto może się podobać i szybko nie starci uroku, jednak trzeba bardzo uważać, bo blacha na samochodzie jest bardzo podatna na wgniecenia. Trzeba też pilnować wszystkich pojawiających się ognisk rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest taka sobie, z przodu jest ok, choć słupki A ciut są za szerokie, ze względu na linie okien która się unosi widoczność do tyłu jest ograniczona, jednak duże boczne lusterka robią robotę.
5,0
Ergonomia
Dam 5 gwiazdek, bo auto zwyczajnie ma wszystko pod ręką jest bardzo intuicyjne, zegary są nowatorskie i mi się to podoba ekran wskazuje obroty i inne informacje, kontrolki są czytelne, centralny kokpit jest bardzo przemyślany, mały minus przy fabrycznym radiu kiedy przystawi się słońce to wówczas nie widać nic na ekranie. Autko ma dużo schowków i półeczek, a te w drzwiach na butelkę z wodą to świetny pomysł, ktoś tu dobrze pomyślał
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To również jest na plus, bo klimatyzacja wprawdzie osłabia moc silnika, ale jest sprawna i mocno chłodzi, kiedy o nią oczywiście dbamy, w zimie jak na silnik 1,0 to grzanie jest dobre choć trzeba poczekać żeby zaczęło dmuchać ciepło
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo, ale na 4 osoby, przednie fotele trochę wąskie plus ze fotel kierowcy mamy regulowany, spokojnie wysoka osoba znajdzie wystarczająco miejsca, gorzej z tyłu z miejscem and głową, bo miejsca na nogi jest ok
2,0
Wyciszenie
To słaby punkt auta, słychać silnik, szumy powietrza i kół, gdyby zastosowano tylne nadkola mogło by być lepiej z tyłu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jeśli chodzi o ubezpieczenia przeglądy olejowe nie jest niczym innym jak w każdym aucie tego typu. Niestety części są zbyt drogie jak na takie budżetowe auto i lepiej wybierać dobrego producenta części
3,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie drogie części było by lepiej
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mieliśmy to szczęście ze auto kupiliśmy z pierwszych krajowych rąk i niestety wiele z tym autem nie robiono, jak go kupiliśmy miał 83 tys. km i w praktyce trzeba było wszystko robić:
- uszczelka pokrywy zaworów
- przewód gumowy do przepustnicy z filtra (nie tani)
- korozja przewodów hamulcowych
- wymiana dwóch sprężyn przód
- wymiana klocków i tarcz hamulcowych przód
Teraz widać ze zaczyna cieknąć uszczelka miski olejowej
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Amortyzatory trzeba było wymienić z przodu bo oba lały po około 85 tys. km
Tylne amortyzatory bo prawy się tłukł.
Jak na auto co ma obecnie 91 tys. km to w praktyce słaby wynik
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0L DOHC 68KM 50kW
[l/100km]