Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler 300C I Sedan

Kuba, 4 lata temu
Silnik 5.7 i V8 16V 340KM 250kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Chrysler 300C I Sedan 5.7 i V8 16V 340KM 250kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Już nie chodzi o moc czy dźwięk, są samochody które są szybsze i brzmią lepiej...ale ta wytrzymałość...
Inne : Zamienię tylko na nowego 300c bądź Dodge'a oczywiście z hemi
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Układ z Srt by się przydał
4,0
Całokształt
Auto w moich rękach od 7 lat, piękny złoty kolor. Zdecydowanie ma charakter i duszę. Kupiłem mając 25 lat, każdy się za głowę łapał mówiąc, coś Ty kupił lub sprzedaj to szybko, i muszę napisać tak... służyło mi do zabawy w wieku 25 lat... zawiozło na pierwszą randkę z obecną żoną, zawiozło mnie do ślubu, przywiozłem nim dziecko po porodzie ze szpitala, pilnował budowy domu ,woził płytki i worki, a ludzie jak reagowali na jego widok kiedyś, tak reagują dzisiaj oglądając się i zadawajac pytania na parkingach i stacjach benzynowych, dźwięk silnika sprawiał mi przyjemność 7 lat temu tak bawi i dziś. Nadal sprawia taką samą przyjemność i nie sposób nie obejrzeć się za nim odchodząc od niego... Zawsze traktowany jak środek lokomocji, twardy mocny i szybki bez oszczędzania i omijania dziur, bez rozgrzewania silnika czy innych zboczeń, ma jechać...cholernie twarde auto do użytku, zabawy i katowania czy spokojnego wożenia dziecka, myte raz na dwa miesiące i trzymane pod chmurką, potrafiłem spalić nowy komplet opon 700zl sztuka w mniej niż 5 minut razem z kompletem tarcze klocki, po wymianie po za utrzymującym się zapachem gumy auto jeździło jak gdyby nigdy nic, trasa zero jedynkowa gaz chamulc na dystansie setek kilometrów...nic, w dieslach poprzednich marek kończyło się wymianami całych jednostek napędowych
Wrażenia
5,0
Silnik
5,7 HEMI...twardy skur***** inaczej nazwać tego silnika nie można, jest w stanie znieść wszystko bez wykazywania zmęczenia, przyspiesza auto bardzo dobrze jak na taką masę, wręcz straszy innych użytkowników rykiem i zaskoczeniem, na światłach zawsze pierwszy o ile obok nie stoi Porshe, gazu się nie wciska, go się naprawdę delikatnie dotyka i auto już robi passata na światłach, tylko wymiany oleju na oryginalny Mopar, ostatnio wymiana świec bardziej z poczucia winy, że już by należało , oraz dwa razy termostat. Z pewnością silnik HEMI będzie w następnym samochodzie, czy to 5,7 czy to srt lub hellcat
5,0
Skrzynia biegów
Od Mercedesa, okręciła wał napędowy, drugi raz półoś przy wyprzedzaniu nie robiąc sobie krzywdy, remontowana z mojej winy gdyż nie zauważyłem wycieku między skrzynia a silnikiem...koszt 5700zl
4,0
Układ jezdny
Niby Amerykaniec, trochę jednak z mercedesa, prowadzi się dobrze jak czołg, dziury, kałuże nic nie jest w stanie wyrwać kierownicy z rąk, auto poprostu jedzie dalej, trochę stuka na poprzecznych nierównościach ale to raczej przez masę, wymiana górnych wahaczy raz na rok gwarantowana, przez 7 lat przednie zawieszenie zmienione kilka razy, tyle raz...ale to ciężkie auto... komfortowe ale nie po amerykańsku, jak na Amerykańskie nawet powiedział bym że twarde, słabe hamulce jak do masy, sportowe tarczę i klocki znacznie droższe od fabrycznych wytrzymują maksymalnie rok, półtora...hamulce najsłabszy punkt samochodu
5,0
Karoseria
Jak pisałem, pod chmurką, odpryski od kamieni czy parkingowe niespodzianki co przy gabarytach auta może się zdarzyć gdy Ty robisz sobie zakupy i rdzy nie widać, spasowanie elementów to już po amerykańsku, od rozgrzanych wydechów opada tylny zderzak, trzeba było wstawić śruby
Komfort
4,0
Widoczność
Grube słupki, małe okna, wielka maska, wielkie lusterka i czujniki parkowania są...jedyną wadą jest to, że na światłach trzeba stanąć trochę dalej od linii by widzieć sygnalizację przez dość daleko pociągnięty dach
5,0
Ergonomia
Wszystko duże, pod ręką, jedyną wadą to wiecznie brudne ręce od zamykania klapy bagażnika i możliwość jego otworzenia jedynie z pilota lub z guzika pod kierownicą, regulacja kierownicy foteli nawet regulowane pedał gazu i hamulca...jest dobrze jak na sedan
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się bardzo szybko zimą, momentalnie schładza latem, klima nigdy nie nabijana i ciągle działa, wentylacja działa jeszcze jakiś czas po tym jak wejdziesz już do domu dzięki czemu nigdy nie miałem zaparowanych szyb
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No bardziej bym się cieszył z Cadillaca escalade w długiej wersji, ale wsiadasz to innych cywilnych samochodów i nie możesz się nadziwić jakie są małe
4,0
Wyciszenie
Tutaj jest bardzo dobrze, czy jedziesz 100 czy 200 jest cicho...do 3tys obrotów jedziesz jak elektrykiem nic nie słychać, potem delikatny bulgot i ryk gdy wciśniesz gaz w podłogę, jeździłem autami za blisko milion zł i zastanawiałem sie, czy one są tak przewartościowane czy 300c nie jest takie złe
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No tutaj fiat Punto to nie będzie, pali od 17 w trasie do 35 w mieście, ostatni serwis czyli, łączniki wału, tylne zawieszenie, świece, oleje, układ chłodzenia wentylatory, jakieś wahacze z przodu, końcówki, poduszki skrzyni biegów i inne pierdoły 15 tysięcy złotych...ale to większy serwis po tych 7 latach jeżdżenia, układ chłodzenia wymieniony z przezorności, normalnie wizyta w serwisie raz na rok to okolice 2-4 tysięcy złotych i to głównie elementy zawieszenia bądź hamulce, patrząc jednak ile ten samochód jest w stanie znieść, inny już by skończył na złomie
5,0
Stosunek jakość/cena
Bajka, trzyma wartość, jakość jak to Ameryka ale naprawdę twarde, napiszę to 13 razy, utrzymanie...no nie ma się co czarować, 6 litrowy motor spore auto, 2-3 razy drożej jak opel, taniej jak BMW w 3 litrowym dieslu, jak na V8 5,7 litra okazja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie, ale to eksploatacja, na dobrą sprawę auto bezawaryjne, reszta jak w każdym innym samochodzie czasem trzeba wymienić, elektryka działa, czasem spali się żarówka, raz urwała się klamka, spalony silniczek spryskiwaczy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ukręcony wał napędowy, półoś, skrzynia biegów po remoncie

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 16V 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
21,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
35,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler 300C I Sedan