Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler 300C I Sedan

norA, 9 lat temu
Silnik 5.7 i V8 16V 340KM 250kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Chrysler 300C I Sedan 5.7 i V8 16V 340KM 250kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,85
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik HEMI jest wręcz zaskakująco oszczędny jak na taki kaliber! To jest moje pierwsze auto z V8 i jak do tej pory auta z nawet o 1/3 mniejszym silnikiem benzynowym podobnie paliły i to też nie zawsze przy tych samych prędkościach. Podobnie umiarkowane są ceny części zamiennych i jest z czego wybierać, łącznie z częściami do tuningu - głównie USA. Mimo, że nowoczesne, proste auto w serwisowaniu, również samemu. Posiada nawet fabryczne światła do jazdy dziennej, które działają tylko wtedy, kiedy naprawdę jedziemy, czyli nie jest zaciągnięty hamulec pomocniczy, albo skrzynia nie jest na P - super!), tylko trzeba je poprzez komputer serwisowy uruchomić (ASO). Jeśli miałbym jeszcze jedną szanse, to też bym go ponownie kupił, ewentualnie z jeszcze większym silnikiem 6.1 HEMI!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Typowe przypadłości, czyli za szybko zużywające się tarcze, któe później biją.
Karoseria : Szyberdachy MB potrafią po pewnym przebiegu na nierównościach stukać w pozycji uchylonej - kwestia poprawienia dokrecenia mechanizmu.
5,0
Całokształt
Bardzo klasyczna i zarazem strasznie oryginalna sylwetka, szczególnie limuzyny, choć kombi też niesztampowe. Auto po 10 latach od produkcji nie zestarzało się w ogóle i ciągle wygląda jak milion złotych, choć kosztowało jako nowe ćwierć tej sumy z pełnym wyposażeniem!Jak ktoś utrzyma aut w należytym stanie przez kolejną dekadę, to klasyk gwarantowany, ponadto dobre egzemplarze stabilnie trzymają swoją wartość. Na drodze budzi respekt wśród innych użytkowników do tego stopnia, że dużo z nich samych z własnej woli ustępuje miejsca na lewym pasie, czy w ogólnie nas nie wyprzedza, czy tego chcemy, czy też nie!
Wrażenia
5,0
Silnik
Polecam jedynie silniki V8 HEMI (Diesel jest dynamiczny i oszczędny, ale najbardziej się psuje) - szczególnie 5.7 jest bardzo dynamiczny, ma wysoka kulturę pracy i jest przy tym zaskakująco oszczędny, bo pali dzięki sprytnemu systemowi MDS niewiele więcej niż mniejszy 3.5 V6. Na autostradzie przy stałej prędkości w granicach 120 kmh osiągniecie wyniku w granicach 10 L nie jest cudem i to w egzemplarzu po tuningu! Siłą rzeczy do osiągów ciężko mieć jakiekolwiek zastrzeżenia - ten sam silnik montowany jest w USA w autach sportowych i półciężarowych...solidna, niewysilona jednostka 340-390 KM.
5,0
Skrzynia biegów
Starsza, solidna konstrukcja MB jest ciągle jednym z najlepszych automatów na świecie - nie ma absurdalnej ilości biegów, ale pracuje miękko i płynnie, a poza tym jest bardzo wytrzymała. Jej obsługa i serwis nie jest skomplikowany ani też szczególnie drogi. Jedynym minusem jest brak bagnetu do oleju, ale to też można obejść...
5,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie w wersji europejskiej jest nieco obniżone i tyć utwardzone. Jest solidne, a jedyne usterki wynikają po prostu z polskich dróg. Minus to trochę głośna praca zawieszenia w środku na poprzecznych nierównościach/dziurach, ale to nie jest nic nieprzyjemnego. Samochód jest zaskakująco zwrotny, mimo pokaźnych gabarytów!
Komfort
4,0
Widoczność
Typowy amerykaniec - jedzie się naprawdę komfortowo, cicho i bezstresowo. Pojazd ma charakterystycznie niski dach i niewielką powierzchnię przeszkloną, jednak jazda nim ze względy na kwadratową bryłę jest prosta, co potęguje automatyczna skrzynia biegów, a jedynie trochę wymuszona, sportowa pozycja za kierownicą nie każdemu może przypaść do gustu. Bardzo prosty i sprytny czujnik cofania z miernikiem odległości oraz opuszczanymi lusterkami - nawet nie trzeba obracać głowy do tyłu!
5,0
Ergonomia
Jak na auto amerykańskie przystało wszystko jest prosto i jasno rozmieszczone, żadnych zbytecznych gadżetów, bajerów i komplikacji. Dużo konfigurowalność pod kierowcę i jego preferencje, łącznie z ustawieniem pedałów, czy ułatwieniem wsiadania/wysiadania. Wszystko na swoim miejscu. Jedynie fabryczna nawigacja przed liftingiem trochę toporna w obsłudze. Brak kieszeni w oparciu fotela pasażera. Typowy, amerykański połykacz km - wsiadasz i jedziesz gdzie chcesz, a następnie wysiadasz niemal w tym samym stanie w jakim wsiadłeś.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów, choć jeśli jest ogrzewanie przednich siedzeń przy skórze, to i przydałoby się też tylnej kanapy. Minus - brak wentylowanego schowka...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ponad normę, ale to w aucie amerykańskim tej kategorii już standard! Duży i pojemny bagażnik. Model europejski ma bardziej wyprofilowane i trochę twardsze przednie siedzenia. Tym autem się raczej dostojnie sunie do przodu niż goni na wariata!
5,0
Wyciszenie
Bardzo cicho, nawet silnik V8 ma aż za cichy wydech! Jedynie do czego można mieć pewne zastrzeżenia, to niektóre odgłosy na polskich dziurach, czy łatach, ale to głównie przy większych niż standardowe koła.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na auto tego kalibru, z takim silnikiem są naprawdę śmiesznie małe pod warunkiem, że ktoś nie ma zwyżek w ubezpieczalni. Ceny części zamiennych kształtują się na umiarkowanym poziomie cenowym - plusem jest duży wybór zamienników, jak i używanych elementów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko w tej klasie znaleźć większe auto z lepszym wyposażeniem i napędem za tak umiarkowaną cenę, a przy tym wcale nie inwestować majątku w podstawowy serwis. Może jest więcej lepiej wykończonych, ale na co dzień nie ma to już znaczenia, szczególnie przy tej cenie...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Układ hamulcowy przód to pięta achillesowa tego modelu - pochodny MB ma te same dolegliwości, czyli z czasem bijące tarcze przednie, ale to można łatwo wyeliminować zmieniając je na lepsze (np. nawiercane i wentylowane - wcale nie kosztują fortuny), podobnie z klockami - jest z czego wybierać. Bardzo słaby hamulec postojowy pomocniczy - również konstrukcja MB i te same, znane przypadłości - wymaga dobrej regulacji i będzie działać OK, choć przy tej mocy nigdy w 100% nie zatrzyma auta jak wciśniemy pedał gazu, to normalne!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory odpukać nic mi się nie przydarzyło, auto zadbane i serwisowane na bieżąco chodzi bezbłędnie. W każdej chwili wsiadam i jestem pewien, że dojadę w każdy zakątek Europy, a może nawet i dalej...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 i V8 16V 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler 300C I Sedan