Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Aspen

Wujek, 5 lat temu
Silnik 5.7 V8 340KM 250kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chrysler Aspen 5.7 V8 340KM 250kW 2007-2016 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Samochód nie był popularny nawet w USA (co nie znaczy, że nie jest tam ceniony), u nas nie wspominając - przygotujcie się pytania gdziekolwiek się pojawicie: a co to, a jaki wielki, a ile pali, a co pod maską? Poza tym.. no cóż... to mały czołg porucznika Grubera. 5.7 HEMI daje frajdę z jazdy już chyba legendarną. Wyprzedzanie, start spod świateł... on to robi jakby mimowolnie. Są oczywiście szybsze auta, ale mało które jest takim 2,5 tonowym kolosem, które z gracją wyrywa do przodu. Bardzo dzielny w terenie, rzecz jasna w pewnych granicach (buda na ramie). Szukajcie zadbanego egzemplarza z małym przebiegiem i w miarę wiarygodną przeszłością lub ściągajcie sami - one nie przyjeżdżały do nas jako bezwypadkowe. Mnie zajeło to 2 lata, niestety...
Wrażenia
5,0
Silnik
Ja się zakochałem. Jeżdżę amerykańcami od 10 lat, ale chyba nigdy nie kupię już auta z innym silnikiem.
5,0
Skrzynia biegów
Robi swoje. Nie jest tak szybka jak współczesne dwusprzęgłowe, ale nie przeszkadza w jakimkolwiek stopniu, przynajmniej ja tego nie odczuwam.
4,0
Układ jezdny
Tutaj już gorzej. Nie ma dużej precyzji, zawieszenie to typowa kanapa. Wspomaganie mięciutkie. Bardzo dużo daje zmiana amortyzatorów na Bilsteiny - moim zdaniem to podstawa, wtedy robi się już znośnie i duuużo mniej pływa na wybojach. Fabryczne amory nie nadają się do niczego - nawet nowe.
5,0
Karoseria
Kolos, ale zwrotny. Z kamerą cofania i czujnikami "da się żyć".
Komfort
5,0
Widoczność
Bdb.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. Tylna klapa sterowana elektrycznie - nie myślałem, że będzie to aż tak przydatne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża wydajność, z przodu dwie strefy, nawiewy na tył z możliwością sterowania przez pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3 rzędy pełnowymiarowych siedzeń - super sprawa, ale coś za coś - w drugim rzędzie, przy odsuniętych przednich siedzeniach, miejsca jest wystarczająco, ale nie przesadnie dużo. Podobnie w 3 rzędzie. Moim zdaniem zaleta w postaci możliwości przewiezienia 8 (lub 7 w innej wersji) osób rekompensuje to.
5,0
Wyciszenie
Tutaj jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to na pewno auto tanie w utrzymaniu, ale nie spodziewam się też wielkich wydatków. Kpl. opon to ok. 3000 zł, ubezpieczenie z AC przy komplecie zniżek - 3500 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem, za te pieniądze, nie kupimy niczego dającego taką frajdę z jazdy, będące praktyczne i tak wyróżniające się na drodze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie za wcześnie na moją ocenę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie za wcześnie na moją ocenę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.7 V8 340KM 250kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
15,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Chrysler Aspen