Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Voyager III Minivan

MariuszNawrot, 11 lat temu
Silnik 2.4 i 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 289 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Chrysler Voyager III Minivan 2.4 i 150KM 110kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Trudno powiedzieć? Stylistyka - Tak. Wygoda - Tak. Bezawaryjność - być może miałem szczęście. Niskie ceny części zamiennych - nie ulega wątpliwości pod warunkiem, że stosujemy zamienniki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problemy z opuszczaniem szyby kierowcy
Karoseria : Problemy z prawym lusterkiem
4,0
Całokształt
Ogólna ocena auta to prawie doskonała, lecz nie może taką być, bo co napisali by Ci którzy posiadają nowsze modele?
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę za mało mocy przy masie około 1800kg. Brak elastyczności szczególnie odczuwalne przy wyeksploatowanych świecach i przewodach wysokiego napięcie. Jeżeli z układem zapłonowym jest wszystko OK. to samochód nie odstaje od przeciętnych aut na drodze.
3,0
Skrzynia biegów
\"Miękko wchodząca\" jedynka i niezbyt precyzyjna zmiana kolejnych biegów (1 do 3) potem jest OK. Przełożenia dobrze dobrane choć brakuje 6go biegu na trasie co przyczyniło by się do ekonomii i komfortu jazdy.
4,0
Układ jezdny
Jak na vana prowadzenie bardzo poprawne (opony 235/50R16 tył i 225/55R16 przód). Pomimo sztywnej tylnej osi i resorów piórowych prowadzenie w zakrętach dość precyzyjne. Rzadko, lecz się zdarza zmiana toru jazdy w zakręcie – tylko przy dużych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest tak \"mocno\" przeszklony jak Mercedes V-Klasa ale widoczność jest wystarczająca nawet przy poruszaniu się w ruchu miejskim. Nie ma problemów z parkowaniem i oceną odległości przy cofaniu „na lusterka”.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki \"na swoim miejscu\" czyli tam gdzie się ich spodziewa przeciętny kierowca, wszystkie dobrze oświetlone. Żadnych chromowanych ozdobników które lubią oślepić po odbiciu słońca jak np. gwiazda mercedesa na kierownicy w Sprinterze. Dodatkowo sterowanie tempomatem w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W egzemplarzu który posiadam nie ma klimy dwustrefowej, jednak pomimo tego auto w standardzie posiada nawiewy poprowadzone w przednich drzwiach i konsoli środkowej. Dzięki temu pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach równie szybko doczuwają ulgę w upalne dni oraz przytulne ciepło zimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę tym autem jako kierowca w 99% i oceniam je, jako najwygodniejsze auto jakim kierowałem. Oczywiście komfort pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń spada wraz ze wzrostem osób w kabinie. W konfiguracji 2+2 jest równie wygodne dla wszystkich podróżujących. Jednak gdy trzeba zabrać kolejne dwie lub trzy osoby + bagaż pasażerowie mogą odczuwać brak miejsca na nogi. Jednak fotele oceniam na wyjątkowo wygodne.
4,0
Wyciszenie
Średnie jak na auto w tej klasie. Boczne, przesuwne drzwi mają tendencję do przenoszenia dźwięków z zewnątrz. Jednakże pamiętajmy, że mówimy o vanie z 2000 roku a nie o S-klasie pokroju Mercedes lub BMW serii 7.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto które posiadam jest wyposażone w instalację LPG co znacznie redukuje koszty. Średnie zużycie gazu podczas jazdy w mieście z włączoną klimatyzacją i przy średnim temperamencie to 16l/100km. W trasie jest znacznie lepiej 10-11l/100km, przy czym warto wspomnieć, że jazda w zakresie 100-120km/h nie będzie nas kosztować dużo więcej niż 120-140km/h i w każdym przypadku nie przekroczy 11l/100km LPG. Gorzej jest jeśli wdepniemy \"gaz do dechy\" wtedy zużycie paliwa niechybnie osiągnie wartość blisko 20l/100km a gdy dołączymy klimatyzację to możemy dodać kolejne 1-2 litry na każdą przejechaną setkę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena a jakość? To dobry wyznacznik. W zakupie tańszy od europejskich konkurentów a przy tym znacznie wygodniejszy. Ceny części zamiennych podobne. Stylistycznie - o gustach się nie rozmawia. Ja nie zamieniłbym na Scharana czy Galaxy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uciążliwe dźwięki, skrzypienia z foteli drugiego rzędu, trudne do zlokalizowania i usunięcia. Złamanie foteli przedniego rzędu, głównie fotela kierowcy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem od czasu posiadania auta.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.4 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler Voyager III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Voyager III Minivan