Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Berlingo I

GREGORIUSS, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 85 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Berlingo I 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2008 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zadowalająca przyjemność z jazdy, dobre hamulce, dobre przyspieszenie,pojemny bagażnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Spinki na których zawieszona jest pokrywa silnika notorycznie się urywają.
Inne : Plastikowe nadkola w przednich błotnikach odrywają się przy wjeżdżaniu w głębokie kałuże.
Układ elektryczny : Po 45tys. km padł układ ładowania w alternatorze.
4,0
Całokształt
W podsumowaniu za całokształt to autko naprawdę godne uwagi.Trwałe i niezawodne (nigdy jak na razie mnie nie zawiódł). Dobre zabezpieczenie antykorozyjne i mało poważne usterki z którymi nie można sobie poradzić, w zetknięciu się z nimi wszystkimi to większość usunąłem sam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny, ale wydaje mi się że przy tej pojemności to ze 25 koni spokojnie można byłoby mu wykręcić więcej.A po za tym to werwy mu nie brakuje.Mam wrażenie że turbina ciut zbyt późno zabiera się do pracy ( żona się śmieje że jak zaczyna ruszać z miejsca to jak by jechała autobusem,ale po chwili już turbinka wchodzi w obroty).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wg. mojej opinii lekko niedopracowana (zmiana biegów z 3-ki na 2-kę w zakrętach często wchodzi z problemami- wymiana wodzika zmiany biegów pomogła, ponoć był pogięty/od samego początku były problemy),brakuje 6 biegu przy tej mocy i w trasie paliłby jeszcze mniej.Zdarzyła mi się usterka, wymiana simeringu wału korbowego od strony sprzęgła. Trafiłem na niekumatego mechanika którego skutkiem pracy było trzykrotne rozpoławianie skrzyni od silnika bo za pierwszym razem nie wymienił uszczelniacza a za drugim gdy to zrobił źle odtłuścił części z tarczą :(
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dobrze wybiera nierówności (jak niektórzy piszą trochę za miękkie) moim zdaniem bardziej w stronę twardego lub jak kto woli wypośrodkowane.Miałem wcześniej Nubirę to dopiero ma miękkie zawieszenie.Jeżeli chodzi o trwałość to przy moim przebiegu jak na razie nic się nie dzieje choć jak zaglądałem z dołu to lewy tylny amor już wilgotny, bo zdarzyło mi się go załadować na maksa.Hamulce dobre i trwałe, sprawdzałem wytrzymają jeszcze przy tej samej jeździe ze 30 tys.
Komfort
5,0
Widoczność
Wygodnie i wysoko się siedzi a przy tym widoczność do przodu i na boki zadowalająca.Założyłem na seryjne lusterko wsteczne w kabinie szersze i dodatkowo soczewkę skupiającą na szybę, i za to lepiej i więcej widać do tyłu( moja żona miała z autem kłopoty przy parkowaniu tyłem, teraz już nie ma).
4,0
Ergonomia
Wszystko co ważne w czasie jazdy jest pod ręką. Siedzenia mogłyby być lepsze tzn. lepsza regulacja nachylenia siedziska i podparcie lędźwiowe.Plastyki mogłyby być lepszej jakości tz. bardziej miękkie bo patrząc na nie, to wyglądają tak jak plastykowa walizka na wiertarkę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trochę mało dopracowana równomierność osuszania lub rozgrzewania przedniej szyby.Trochę zimny jak na diesla przystało.Klima pracuje wystarczająco wydajnie.Mam tylne szyby uchylne i zauważyłem luzowanie zaczepów (trzeba ściągać osłony plastikowe aby dokręcić zaczep na zawiasie).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronny i w miarę wygodny.Nawet gdy chce się wejść do tyłu można od strony kierowcy, przesuwając i uchylając siedzenie( niekoniecznie przez przesuwne prawe w standardzie drzwi).Dużo schowków w podłodze drzwiach i pod siedzeniami.
4,0
Wyciszenie
Już od pewnego czasu słychać luzy w zawiasach drzwi podczas jazdy na nierównościach.W miarę cichy, w zimie jak po mroźnej nocy go odpalam to trochę klekocze do czasu rozgrzania. Jak na razie nigdy nie zawiódł staram się pilnować wymiany płynów i filtrów.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na ekonomikę nie narzekam ale nie miałbym nic jakby mniej palił i części były tańsze ( marzenie każdego kierowcy).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakbym miał go kupować jeszcze raz to na pewno nie nowego (za drogie nowe auta). Mając na uwadze że w 2005r z tym wyposażeniem w cenniku ok.62tys. na dzień dobry zaliczka 6tys. plus 69tys. w ratach przez 4 lata(nigdy więcej). A teraz nawet 20 tys. nie kosztuje i mówiąc szczerze auto nawet niewiele zużyte (jeden z mechaników który nim jeździł stwierdził że jak na ten rocznik to niektóre po roku firmowe tak nie wyglądały).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z otwarciem drzwi przesuwnych od środka , trzeba użyć większej siły nacisku(kobiety i dzieci mają problemy)Przy składaniu tylnych foteli wystające części z nich przebijają tapicerkę tylnych foteli.Trzeszczące i denerwujące (przynajmniej dla mnie) odgłosy z tylnej kanapy jak nikt na niej nie siedzi, a gdy jedzie się na w miarę równej nawierzchni. Przydałyby się większe koła. Mało ciekawy tył auta(nowsze tylne lampy nadają autu bardziej nobliwy wygląd) .Brak instalacji głośników tylnych.Mało miejsca w komorze silnika kłopoty z wymianą czegokolwiek (utrudniony dostęp).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nisko zawieszony przód auta.Z czasem ciężko,opornie działające przesuwne drzwi, ciężki dostęp do lewego reflektora (wymiana żarówek-jak na razie jeden komplet w przodzie) utrudniona wymiana filtra oleju.Należy uważać aby nie dopuścić do skończenia się płynu spryskiwacza (myślałem że się zapowietrzył a tu co, uszkodzenie pompki spryskiwacza, a co za tym idzie utrudniona wymiana wymuszająca demontaż prawego nadkola z kołem-brak dostępu z komory silnika).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen Berlingo I

Liczba wpisów: 25

Citroen Berlingo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen Berlingo I