Inne
: To auto to konglomerat sumy wszyskich zalet
5,0
Całokształt
Piszę drugą ocenę bo auto cały czas jeździ ze mną. Przy 280000 zrobiona mapa na 115KM i 250Nm. Pan tuner pytał czy mam nowe turbo bo przy tym przebiegu heh tak dawało.
Tak, tak. 450000 przebiegu i...
... oryginalne turbo, jeden raz wymienione sprzęgło, oryginalne wtryski jak i reszta układu wtryskowego (u mnie Siemens, który był/jest "podobno" gorszy od Bosch'a). Amortyzatory przednie oryginały wytrzymały 370000km. Tylne jeżdżą dalej.
tylna belka robiona (w Pile - pozdrawiam :) przy 170000 (łożyska i uszczelnienia) i drugi raz przy 420000. Nieźle co? Czopy oryginały dalej jeżdżą. Były tylko łożyska i uszczelnienia wymienione.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik hmm. Rzyczę wszystkim takij trwałości.
Suchutki pracuje jak moje służbowe auta, którymi jeździłem od nowości tylko do 200000km a ten ma ponad dwa razy tyle inadal pięknie pracuje.
V-max 195km/h. Najlepiej jednak śmigać tak do 130km/h.
Chorwackie czy czarnogórskie drogi w górach przeskakuje z pełnym obciążeniem (5 osób i bagaż) z "palcem w nosie".
4,0
Skrzynia biegów
Nadal oryginalna jednak precyzja zmiany biegów jak w wiadrze z budyniem :) ale...
...idzie się przyzwyczaić.
Skrzynia to kompromis bo auto z założenia jest dostawczakiem zatem pierwszy i drugi bieg musi być gotowy na rozpędzenie auta z obciążeniem (ładunek lub przyczepka lub jedo i drugie w koplecie).
Na trójce idzie już jak ta lala :)
5,0
Układ jezdny
Hasło reklamowe Citroena brzmiało
"Citroen - polubisz każdą drogę" i tu się wszystko zgadza.
5,0
Karoseria
Poczciwy osiołek wszystko zmieści i przewiezie.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoko się siedzi. Mój też wysoko stoi na zawieszeniu, nie jest dobite więc widoczność super.
Szerokie słupki przednie więc tutaj trzeba być czujnym.
Cofanie bez problemu.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dużo schowków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja OK.
Nagrzewanie osiąga najlepsze rezultaty (największa temperatura z nawiewów) jeśli w trasie wyłączymy wentylator i korzystamy tylko z prędkości/pędu samochodu wtedy parzy dłoń podstawioną pod nawiew.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu kanapa jest wyżej i pasażerowie mają dobrą widoczność do przodu.
Jednak jak dla mnie kanapa będzie na dłuższą trasę wygodniejsza w zwykłym osobowym aucie. Tu jest trochę za mało gąbki i dlatego jast twardsza.
5,0
Wyciszenie
Wiadomo. Kształt karoserii. Najgorzej jest w wietrzną pogodę. Poza tym (u mnie) głośno dopiero powyżej 140km/h.
Dodałem wyciszenie maski bo nie było u mnie. Plus górna osłona silnika bo też nie było (letem jednak jeżdzę bez niej żeby silnik lepej "oddychał")
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SUPER!!!
Jednak musi dostać na czas to CO MUSI DOSTAĆ :) wtedy będziesz zadowolony.
Ale firma więc i koszta są potrzebne ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
SUPER!!!
Przy TRAGICZNEJ jakości obecnych NOWYCH aut przy ewentualnej sprzedaży wezmę te same pieniądze co przy zakupie. Sprawdzałem na portalach więc wiem ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak się zastanawiam i to są takie drobiazgi, których nawet nie pamiętam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]