Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C3 I Hatchback

Michał, 3 lata temu
Silnik 1.1 i 61KM 45kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : przestrzeń w tak małym nadwoziu jest ponadprzeciętna, a widoczność zbawienna na ciasnych parkingach
Układ hamulcowy : Zaskakująco hamuje, mimo bębnów z tyłu. Niska masa robi swoje
Silnik : Do jazdy po mieście zadziwiająco żwawy, ale nie włączaj klimatyzacji. Myślałem, że będzie gorzej. W trasie w istocie jest, ale to nie silnik jest najsłabszym ogniwem w trasie, tylko wysokość nadwozia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : żarówki kokpitu i lewa H7 - niektórzy olewają kokpit, tacy jak ja znają na pamięć umiejscowienie zaczepów i doszli do perfekcji w wymianie. H7 po lewej - trzeba mieć 20 stawów w ręce, albo szczęście
Przeniesienie napędu : Haczący wsteczny - sądziłem, że to kwestia nowej skrzyni, ale już taki został.
4,0
Całokształt
świetny wózek na zakupy, parkowanie i widoczność świetne, obszerne, jak na wymiary poniżej 4 metrów, wnętrze i przyzwoity bagażnik. Silnik nie na autostradę, ale też nadwozie szumi. W mieście sprawdza się świetnie, pali mało, części kosztują grosze, OC również. Mały, ale pakowny samochód stworzony do miasta.
Wrażenia
4,0
Silnik
słaby w trasie i powyżej 70kmh trzeba mieszać mocno lewarkiem. Do 70 kmh w mieście żwawo się zbiera - moc nikczemna, ale waga żadna. Mama plus dziecko i zakupy nie robią wrażenia. 4, a nawet od biedy 5 osób już owszem, a szkoda, wnętrze obszerne jak na wymiary
4,0
Skrzynia biegów
Od nowości haczy wsteczny - trzeba wysprzęglić i ponownie włożyć bieg - bez różnicy, czy olej w skrzyni rozgrzany, czy zimny. Zestopniowana, żeby cisnąć sprawnie po mieście, powyżej 70 kmh trzeba już planować
4,0
Układ jezdny
wygodny, sprężysty, nie przejawia niebezpiecznych zachowań. Większym ograniczeniem jest wiatr boczny - przez wysokość nadwozia. Czuć lekkość auta, można jechać obcierając lusterka o asfalt. Hamulce proste, tanie i skuteczne. Masa czyni cuda
5,0
Karoseria
nie ma nawet 4 metrów długości, a z powodzeniem przewiezie czworo dorosłych średniego wzrostu, a i bagażnik jest głęboki i pakowny (wózek pełnowymiarowy wpada do środka)
Komfort
5,0
Widoczność
jest mały, krótki i wąski, a szyby duże - doskonale czuć i widać wymiary auta bez czujników, do których przywykłem w drugim aucie.
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, wysoko się siedzi, wygodnie wsiada. odejmuję gwiazdkę za francuski włącznik świateł mijania - preferuję pokrętło pod zegarami z lewej. taka natura francuzów
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
silnik 1.1 to ideał na zimę - po dosłownie minutach mały silnik jest ciepły i dmucha ogrzewanie. odparowanie dużych szyb dzięki temu trwa krótko. niestety, nie miałem klimatyzacji z premedytacją, bo pewnie zmuliłaby silnik
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na długość nadwozia to bajka. czterech ludzi po 180 cm nie ma co szukać wygody na nogi, nad głową jest idealnie. dorośli średniego wzrostu mogą wybrać się w krótką trasę, rodzina 2+2 od biedy może pojechać nawet na wakacje
2,0
Wyciszenie
chyba największa wada - szum powietrza na autostradzie, przy wysokich obrotach słuchać już silnik. trzymasz się miasta i krajówek do 100kmh - silnik brzęczy jak pszczoła i jedzie się przyjemnie. Blaszany odgłos zamykania drzwi jest nieprzyjemny, ale min. dzięki temu auto waży poniżej 900 kg
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ubezpieczenie, części eksploatacyjne, części zamienne - dostępne w zamienniku i oryginale bo dobrych cenach, zużycie paliwa świetne, nawet przy cięciu maksymalnie (150kmh) po autostradzie to 7 litrów. Płynna jazda to 5.5, a jak ktoś ma cierpliwość, to urwie kolejne pół litra. w mieście 6-6.5, bez żadnego oszczędzania.
3,0
Stosunek jakość/cena
elektryka drażni, ale nigdy nie unieruchamia auta, mało wygłuszeń. Lakier wytrzymały, plastiki i siedzenia dalej niezużyte. Blacha jest cieńka, można wgnieść błotnik opierając się o samochód. Równie łatwo go wyprostować.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanicznie nic nie dolega, zależy od jakości części zamiennych/eksploatacyjnych. Najczęściej wymieniałem sworznie przedniego zawieszenia, bo auto tlukło się po mieście całe 90000 km. Elektryka - żarówki kokpitu, trudna wymiana lewej żarówki H7, centralny zamek rozkodowany - nic co nas zabije, ale wkurzy, gdy się wydarzy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 14 lat i 96000 km nigdy nie stanął w trasie, czy nie ruszył spod domu, jeśli coś się dzieje, to drobiazgi, mechanicznie jest prosty jak cep i tak samo trudno go zniszczyć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 i 61KM 45kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
7,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C3 I Hatchback