Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 III SUV

killer1, 2 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 III SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Trafnosc wskazan nawigacji (jakosc map i traffic). Co ciekawe, mapy w C4 to TomTom. Ten sam dostawca co w Renault, z tym ze w przypadku tej drugiej marki mapy byly mega stare (ostatnia aktualuzacja to stan na czerwiec 2020). W C4 jest wszystko aktualne (mam porownanie bo nadal uzytkujemy Renault Koleos 2 z mapami na R-Link2).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak, za krotko jezdze. Jedyne to bugi softowe dot. navi.
4,0
Całokształt
Auto jest bardzo przestronne i swietnie wyposazone (uzytkuje wersje Shine z dodatkami, dosc powiedziec ze nie mam tylko wspomagania automatycznego parkowania, dodatkowego naglosnienia i haka). Silnik, mimo ze 3-cylindrowy 1.2 Puretech (130 KM) daje rade (sr. spalanie trasa + miasto, z przewaga trasy po zwyklych drogach, tp 6,7l/100 km). Nie jest tak calkiem cichy jak rozpisuja sie w testach, ale moze byc. Resorowanie...hmm...Citroen przesadzil z tym ze jest az tak komfortowo jak w C5 Aircross. Faktycznie slychac nadkola. Wyswietlacz przed kierpwca daje rade, mimo ze ma malo funkcji. Czego mi w nim brakuje? Wskazan navi, tozsamych do DS3, gdzie widac mape. Zamiast tego jest wylacznie wskazanie kierunku jazdy. Miejsca jest duzo (mam 195 cm wzrostu), ale fotele, tak zachwalane pod wzgledem wygody, mnie "d" nie urywaja. Maja krotkie siedziska (specjalnoe wzialem wersje z elektrycznie regulowanymi fotelami, bo liczykismy ze sprzedawca, ze beda miec one regulowane podparcie ud (zamawialem w grudniu 2020, gdy nikt nie znal docelowych konfiguracji dla tego modelu). Nie maja. Reguluje sie wysokosc fotela, oparcie, docisk odcinka ledzwiowego. Jest tez masaz plecow (przyjemny feature). Odsuwa sie fotel recznie. Navi fabryczna BARDZO skuteczna! Jezdze na niej codziennie i kilka razy probowakem byc madrzejszy. Nie mialem racji - bardzo ja polecam, ale... navi ma jeden istotny feler. Dziwie sie wrecz, ze nikt z testujacych nie zwrocil na to uwagi - gdy chcemy wyszukac adres, na poziomie duzego wyswietlacza, pod wlaczeniu mapy, jest opcja "szukaj". I gdy ja klikniemy mamy mozliwosc wyszukac interesujacy nas adres. Gdy natomiast wejdziecie w menu i klikniecie w nich "wyszukaj adres", szukajac adresu za granica, nie znajdziecie go. Wyszuka Wam tylko podobnie brzmiace nazwy w Polsce, chyba, ze w prawym gornym roku zmiebicie recznie mape z PL na kraj Waszej lokalizacji. Dodam, ze ten sam problem mamy probujac wybrac adres glosowo. MEGA bug! Mam nadzieje, ze zostanie szybko rozwiazany softowo. Navi niestety nie wyswietla sie na calym, swoja droga mega ladnym, ekranie srodkowym. Nie wiem po jakie "ch" ktos zostawil po bokach marginesy na temperature, ktore non stop pomniejszaja obraz. W nowym C5X ten problem rozwiazano i mapa navi jest na caly ekran. Klime reguluje sie pokretlami wiec jest git. Jest tez dostepne podgrzewanie elektryczne przedniej szyby, foteli z przodu i kierownicy. Head-up jest duzy (szerszy o 50% od np. uzytkowanego przeze mnie w poprzednim aucie - Renault Megane IV Grandcoupe). Gdy robi sie ciembiej na dworze na Headzie widac dziene szare tlo, na ktorym wyswietlaja sie wskazania komputera. Patent z tabletem bardzo fajny. Co wazne, jest tez dostepny uchwyt na fotel pasazera z tozsamym mocowaniem co uchwyt w desce, na miejscu pasazera. Pozwala to na przepinanie tabletu miedzy uchwytami. Bagaznik jest nieduzy. Nie jezdze z nim w standardowym ustawieniu tylko z obnizona podloga. Tak jest i bardziej pakownie i optycznie pojemniej. Opony maja niestandardowy rozmiar 18/60/195. Rozumiem, ze zastosowano je aby zwiekszyc komfort resorowania, ale ceny zimowek jak na razie porazaja (ok. 800 zl/opone i tylko kilku producentow oferuje taki rozmiar), a co gorsze ow rozmiar jest rekomendowany przez Citroena (homologacja dla tego modelu + gwarancja). Wykupilem przedluzona gwarancje na ow model na 4 lata, z przegladami i materialami eksploatacyjnymi w cenie. Tanio nue jest bo cena to ok. 7 tys. (w Renault bylo to, w 2017 r., 2,8 tys zl na 5 lat). Samo auto mega mi sie podoba, bo jest bardzo oryginalne, a ja lubie wyrozniajace sie samochody. Jest tez swietnym kompromisem miedzy wyposazeniem, a cena (po rabacie za full wersje m.in. takze ze szklanym dachem i skorzana (sztuczna) tapicerka zaplacilem 104 tys zl brutto). Jesli ktos szuka auta za ktorym beda rozgladac sie na ulicy, ktory nie kosztuje "miliona monet", a ktoremu wybaczy kilka nieduzych choc upierdliwych niedociagniec, to bedzie to auto dla niego.
Wrażenia
4,0
Silnik
3 cylindry. Na razie daja rade i fajnie mrucza. Zastanawiam sie jak bedzie z rodzina na pokladzie (2+1) i bagazami na autostradzie, ze 150 km/h na tempomacie. Co przeglad (co 15 tys. km - szok na plus) na pewno bede prosil o spraedzenie stanu paska, ktory podobno juz sie nie luszczy (wymieniono go na pasek Continentala).
5,0
Skrzynia biegów
Manual. Fajnie chodzi. Nie rozumiem czemu sie czepiają w mediach tej skrzyni PSA.
4,0
Układ jezdny
Jest miekko, ale bez przesady. Uwazam, ze opinie na temat miekkosci sa przeadzone. Karoseria sie moze i wychyla ale kola sie trzymaja asfaltu. Wspomaganie kierownicy jest elektryczne wiec trzeba sie przestawic (ja uzytkowalem ostatnia wersje C5 wiecjestem przyzwyczajony ;) ).
5,0
Karoseria
Super design. Wstawki w czarnym kolorze (spojler z tylu, lusterka, nakladki na przednich slupkach, szklany dach, czarne klosze tylnych swiatel) nadaja fajny klimat autu. Szczegolnie gdy sie go zamówi w bialym kolorze ;).
Komfort
4,0
Widoczność
Spojler z tylu rozdziela tylna szybe. Nie stanowi to dla mnie problemu. Faktycznie gorna czesc szyby sie brudzi bardziej niz dolna. Nie ma wycieraczki z tylu, ale wczesniej jezdzilem sedanami, stad jestem przyzwyczajony i nie tragizuje. Jest kamera cofania, ktora daje rade lepiej chyba niz w Peugeocie 3008 kumpla, oraz czujniki parkowania przod i tyl. Widocznosc z boku i przodu ok.
3,0
Ergonomia
Ogolnie jest ok (od wielu lat jezdze "francuzami" wiec sie przyzwyczailem ;) ). Wkurzaja rzeczy ktore wymienilem w podsumowaniu, ale teagedii nie ma.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze chlodzi. Ogrzewania nie mialem jeszcze okazji sprawdzac, ale jest nawiew na tyl i elek. podgrzewane siedznia z przodu, przednia szyba i kierownica wiec nie powinno byc zle. Pytanie, jak szybko w zimie bedzie zagrzewal sie silnik z turbo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie. Za mna szalu nie ma (195 cm wzrostu), ale i tak jest wiecej miejsca niz w uzytkowanym wczesniej ostatnim wydaniu C5.
5,0
Wyciszenie
Jak na te klase i cene jest super.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm...mam go krotko + gwarancja na 4 lata z przegladami i materialami. Zobaczymy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wyposazenie, design vs. cena sa super, wg mnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem, za krotko nim skigam. Zakladam, ze z silnikiem sobie w koncu poradzono. Wiem, ze nie ma aut idealnych, ale po to biore wydłużone gwarancje i serwis. Mam tez nadzieje, ze ow silnik nie bedzie bral oleju, bo nienawidze robic dolewek.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krotko nim jezdze by moc cos wiecej powiedziec. Na razie jest ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 III SUV