Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Rysiek, 6 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort, prowadzenie, niezawodność. Nie chcę innego auta i na pewno szybko nie sprzedam mimo że ma już swoje lata
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Samochód jest strasznie komfortowy, nawet nie ma porównania do tej klasy, bo a6 którym jeździłem poprzednio nie miało takiego fantastycznego zawieszenia, a prowadzenie w zakrętach to poezja. Silnik pali bardzo mało jak na tą masą, ale trzeba się go nauczyć i pamiętać że to dizel, bo traktując go powyżej 2500obr zaczyna palić więcej.Co do skrzyni to przy spokojnej jeździe jest bardzo dobrze zestopniowana, przy bardziej agresywnej brak jej precyzji co nie znaczy że jest problem z takim stylem jazdy :-) . Wyposażenie tego samochodu, fotele, prowadzenie, dostęp i ceny części, jakość wykonania, niezawodność. Jak ktoś to auto ktoś ocenia negatywnie to ja nie wiem czego się spodziewał, S klasy że spalaniem na poziomie 5l? No jest mu blisko do tego nie powiem. Ja na pewno swojego nie sprzedam póki nie pojawi się coś podobnego, myślałem o peugeot 508, ale to jednak nie to zawieszenie i komfort...
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic się nie psuje, zawieszenie ciche, suche, silnik nie bierze oleju, cały osprzęt oryginalny, fap również, ostatnia wymiana to łożyska kół przód i podpory półosi, ceny części na poziomie peugeot 407
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów podczas dynamicznej jazdy ma za długi skok i zbyt małą precyzję, jest komfortowa ale nie sportowa, przy normalnym eksploatacji zestopniowana jest bardzo dobrze i pracuje precyzyjnie
5,0
Układ jezdny
Poezja, a zakręty w trybie sport pokonuje bez przechyłu nadwozia co dla nowego właściciela jest zaskakujące. Przy przebiegu pow 350 tyś mam większość oryginalnych części w zawieszeniu, jedynie łożyska kół wymieniłem, ale szum powodowała podpora półosi, koszt łożyska 25 PLN oryginał, a tak przez niewłaściwą diagnozę mechanika doszły jeszcze łożyska w kołach..
Komfort
5,0
Widoczność
Taki komfort i wyposażenie w s klasie, niestety tam jest okupione wysokimi kosztami eksploatacji. Nie ma konkurencji, tylko zawieszenie musi być sprawne i warto go poznać, bo daje masę frajdy. Nie chcę się wysiadać :-)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, fotele mega wygodne posiadające możliwość regulacji w każdej pozycji, widoczność bardzo dobra, przy wzroście 190 mam jeszcze sporo miejsca nad głową
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fotele grzane, klimatyzacja bardzo wydajna, wnętrze zimą nagrzewa się szybko
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 i jestem zadowolony
5,0
Wyciszenie
Tutaj konkurencja nie ma startu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Posiadam ten samochód od roku i jest to auto które potrafi spalić bardzo mało, jak na gabaryty i komfort który daje. Przy dłuższych trasach potrafi zadowolić się 5l przy prędkości do 110km/h tylko trzeba wykorzystać moment obrotowy, który spokojnie radzi sobie z tą masą. Samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy i nie do takiej został stworzony, ale w trybie sport pokonanie zakrętu jest zaskakująco łatwe i przyjemne, samochód nie wychyla się, nie myszkuje, jest super. Jedyne zastrzeżenie mam do skrzyni biegów która mimo że świetnie zestopniowana, wymaga wprawy przy przełaczaniu biegów przy bardziej agresywnej jeździe. Podczas normalnej eksploatacji jest bez zastrzeżeń. Nie potrafię zrozumieć jak ten samochód pali komuś 7-8 l, bo nawet podczas dynamicznej jazdy miałem niższe spalanie
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety ostatnio te auta podrożały, szczególnie exclusive, a żona na taki właśnie poluje..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprawdzona konstrukcja, przez rok zrobiłem ponad 80 tyś, a auto ma prawie 10 lat
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer