Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Marcin, 5 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Silnik
5,0
Całokształt
Żadnych uwag. Jakość wykonania na naprawdę wysokim poziomie. Ekonomiczny silnik zapewniający naprawdę fajne osiągi i komfort nieosiągalny dla innych aut.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi bardzo fajne przy niskim zużyciu paliwa. Relatywnie cichy z świetną charakterystyką. Przy eksploatacji głównie na trasie (około 90%) przebiegu średnie spalanie na poziomie 6,1l/100km. "Szybka" autostrada w 4 osoby plus pełny bagażnik około 6,5-6,7l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie. Fajnie dobrane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Jedyny w swoim rodzaju. Kto nie spróbował, ten nie wie o co chodzi. Doskonały komfort, nawet w trybie SPORT, który powoduje naprawdę "gokartowe" wrażenia na zakrętach.
5,0
Karoseria
Kwestia gustu. Mi się bardzo podoba.
Komfort
4,0
Widoczność
Niby jest wszystko OK. Zdarzyło mi się jednak że przednie słupki w pewnych sytuacjach dużo zasłaniają. Ciężko też wyczuć początek auta - sytuacje zdecydowanie ratują czujniki.
4,0
Ergonomia
Tragiczne uchwyty na kubki. Właściwie nie nadają się do niczego. Brak miejsca np. na położenie telefonu. Wąskie i wysokie kieszenie w drzwiach też są niezbyt wygodne. Poza tym rozmieszczenie włączników bardzo poprawne. Czytelność wskaźników wzorowa. Przyzwyczajenia wymaga nieruchomy środek kierownicy. Szybka i łatwa konfiguracja zestawu głośnomówiącego - można mieć kilka telefonów sparowanych i swobodnie przełączać między nimi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajnie bez względu na temperaturę, chociaż przy 40 stopniach klimatyzacja ledwo dawała radę ale dawała. Zimą dosyć szybko, jak na diesla, zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Nawiewy z tyłu powodują szybki i równomierny rozkład temperatury. Układ wentylacji i klimatyzacji reklamowany jako "bezprzeciągowy" rzeczywiście taki jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja przy 185cm wzrostu nie narzekam na brak miejsca i osoby siedzące za mną też nie.
5,0
Wyciszenie
Jest cicho nawet przy prędkościach rzędu 150-160km/h. Ogólnie wyciszenie kabiny jest bardzo dobre.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia spalania bardzo dobra. Koszty przeglądów na poziomie 1300PLN w pełni akceptowalne. Innych kosztów do tej pory nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
W mojej opinii ciężko o lepsze auto w tej kategorii.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Tourer