Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

Martinello, 9 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 132KM 97kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xantia II Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Wyjątkowo komfortowe zawieszenie. Reszta też niczego sobie. Następny będzie C5 po 2004 roku 3.0 w manualu :)
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód oceniam bardzo dobrze. Jest duży, wygodny, niezawodny i obecnie bardzo tani w zakupie. Trudno o idealny egzemplarz ale jak się poszuka to można tanio kupić dobry samochód. Zwykle często zmieniałem samochody - tak aby kupić w dobrym stanie, pojeździć i sprzedać bez inwestycji - z cytryną będzie inaczej - zostanie ze mną na dłużej :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Z mojego doświadczenia z innymi samochodami powiem, że silnik jest bardzo dobry. Bardzo elastyczny - ciągnie równo i od 2000 obrotów na piątym biegu można wyprzedzać nawet bez redukcji. Mimo licznikowych 240 000 km nie bierze w ogóle oleju i przed wymianą jest nadal żółty. Od 60 000 km samochód jeździ na LPG - także śmiało można powiedzieć, że gaz nie stanowi problemu. Poza tym to popularny silnik montowany też w Peugeotach.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest zestopniowana raczej do jazdy w trasie. W mieście jest trochę męcząca. Biegi wchodzą z lekkim oporem. Może to wina zużytego u mnie wybieraka w skrzyni. Do wymiany konieczne jest podobno wyjęcie skrzyni, więc dobrze to zrobić przy okazji wymiany np. sprzęgła. Ogólnie skrzynia jest przeciętna. Na plus zaliczyć można to, że drążek zmiany biegów jest "komunikatywny".
5,0
Układ jezdny
Po wymianie sfer zawieszenia hydro - pneumatycznego płynie się po dziurach jak poduszkowcem :) Na prawdę byłem zdumiony poziomem komfortu - nigdy nie spotkałem się z taką stabilnością. Przed wymianą było też całkiem dobrze. Mam zwykłe zawieszenie bez skomplikowanego systemu stabilizacji. Dla własnego spokoju warto wybierać prostą wersję zawieszenia. Liczą się też koszty nawet samych sfer - jedna kosztuje około 150zł - zwykłe zawieszenie ma 6 sfer, aktywne ma chyba 10 i jeszcze dodatkowe czujniki. Większa komplikacja to również większe koszty serwisu. Warto zaznaczyć, że większość mechaników nie zna tego systemu. Mimo, że mam zwykłą wersję nie zauważyłem nadmiernych przechyłów w zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super, do tyłu słabo bo bardzo szerokie tylne słupki zasłaniają mocno widok. Przy cofaniu pomaga fakt, że widoczna krawędź klapy bagażnika to praktycznie koniec samochodu.
4,0
Ergonomia
Wszystko było by super gdyby nie brak schowków. Schowek ma dużą klapę a pod nim jest wbudowana chyba poduszka pasażera i miejsca prawie wcale. Brak uchwytów na napój i innych schowków. Poza tym ok. Wszystko jest tam gdzie być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Gdy pada duży deszcz parują szyby. Poza tym nie mam zastrzeżeń. Szybko się nagrzewa. Na temat klimy powiem tylko tyle, że dobrze jak w chwili zakupu działa, a następnie stan ten się utrzymuje :) Gaz uciekł klimy brak :) Mam obecnie cztero-strefową sterowaną przyciskami na drzwiach.. :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma duży rozstaw osi i jest dosyć szeroki , dzięki temu kabina jest bardzo duża. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. wygodnie jadą cztery dorosłe, wysokie osoby.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Silnik chodzi cicho, wydaje dosyć niski, nie męczący dźwięk. Nadwozie jest stosunkowo aerodynamiczne, nie ma dużych szumów. Nie wypowiem się na temat szumów przy większych prędkościach - jeżdżę przepisowo :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zacznę od ceny części - średnio. Są tańsze i droższe. Dobre zamienniki i oryginały da się kupić w znośnych cenach. Drogie są elementy nietypowe jak przewody ciśnieniowe zawieszenia, pompy hydrauliczne, kolumny resorujące (nie mylić ze sferami). Niektóre części są trudno dostępne jako nowe ale używanych jest bardzo dużo, także da się żyć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za małe pieniądze można trafić naprawdę dobry, wygodny i co najważniejsze niezawodny samochód. Złe opinie wygłaszają głównie ludzie, którym trafiły się egzemplarze w złym, zaniedbanym stanie. Znam osoby jeżdżące dłużej ode mnie tym modelem i nie narzekają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak wiadomo wiek robi swoje ale moim zdaniem jest powyżej przeciętnej. Zdarzają się jakieś drobne usterki ale to normalne w 15 letnim samochodzie. Wymieniałem w ciągu ostatniego roku sfery zawieszenia, łożysko, elementy gumowo-metalowe w zawieszeniu i olej - czyli elementy eksploatacyjne. Poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nie zawiódł mnie nigdy w trasie. Można go określić jako bezawaryjny.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback