Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

tomaszmysliwiec@poczta.onet.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 0 tys. km
Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Nie miałem wcześniej ani Mercedesa ani Audi w podobnym stanieitp. Le w porównaniu do np. Nubiry, bmw3, auto nie ustepuje jakością wykonania za to na pewno komfortem i jak dla mnie przyjemnościa z jazdy je przewyższa. Polecam jako rodzinne auto albo służbowy pojazd z mozliwością pokonywania terenowych utrudnien czy krętych serpentyn bez bujania. Auto wszechstronne.
Wrażenia
5,0
Silnik
przyjemny na trasie, cichy, wszyscy sie dziwia gdy dowiaduja sie ze to diesel. Elastyczność to główna zaleta tej jednostki.
4,0
Skrzynia biegów
typowa dla diesla- pierwsze dwa biegi krótkie od trójki zaczyna się prawdziwa jazda. puki co nie chaczy nic co najwyżej np w porównaniu do lanosa dźwignia zmiany biegów musi pokonac o wiele dłuższe wychylenia.
5,0
Układ jezdny
Na poczatku byłem zachwycony z resztą nie tylko ja ale i większość znajomych podrużujących autem. Ale z czasem jakoś przyjemnośc z jazdy się rozmyłado momentu jednak jak nie przewiozłem sie znajomej fordem a potem jeszcze bmw3 . Jednak to jexdzi jakos tak inaczej. Dla mnie ma coś z i z płyniecia łódką czy też ż krazowników amerykańskich a nawet( i tu mówie poważnie) z flegmą resorowania rodzimego poloneza(oczywiście na nieco innym poziomie).A powaznie mam opcje sport więc moge utwardzic zawieszenie i wtedy zachowuje się mój pocisk jak znajomej bmw3.Jest jednak wada która czasem daje sie we znaki. Przy wieżdżaniu gwałtownie na jezdnię z koleinami potrafi ładnie tyłem zarzucić. Cóż tu nawet i hydro nie za wiele pomoże.Układ kierowniczy?Raczej neutralny auto nie myszkuje jak np. opel astra czy nubira którymi jechałem moż ejest lekko gumowy. Ale generalnie własciwości jezdne bardzo konfortowe i dające poczucie pełnego przekazywania poleceń kierowcy na koła i świetne tłumienie niedogodności drogowych. Oczywiście w razie potrzebymożliwośc zwiększenia prześwitu auta. Jeżeli chodzi o tylne koła skrętne to wiem że coś takiego jest cóz nie wiem jak by było beż. Mam szersze opony to sie troszke na koleinach kiwam. Ach i jeszcze na parkingu trzeba nauczyc się parkować ciężarówką. Ale ostatecznie to sa uz szczegóły jak dla mnie Kupowałem go na trase i tu się sprawdza. Hm zapomniałem o chamulcach- cos niebywałego ; lekkie naciśnięcie i juz mamy efekt poza tym poczucie stałego dbicia co daje miłe wrażenie że mozemy chamowac i chamować bez jakiegokolwiek dodatkwego pompowania
Komfort
4,0
Widoczność
No cóz cofanie wymaga czasem ćwiczeń jogi by objąc przestrzeń za autem ale sie jakoś udaje. Za blisko świateł tez nie ma co podjeżdżać bo nie zobaczymy , zwłaszcza tych nad jezdnia co pokaża z uwagi na daleko wybiegający do przodu dach. Ale generalnie jak w każdym samochodzie na wszystko z czasem znajdzie się sposób.
4,0
Ergonomia
Jest tutaj wada i to dośc duza a właściwie bolesna. Zbyt miękkie fotele. O ile nawet mozna je dość dobrze dopasować i moje długie kulasy znajdą sie w wygodnej pozycji tak pod koniec długiej podrózy kręgosłóóp domaga się kilku ćwiczeń . Założyłem koraloki na siedzenie poprawiło sie nie co, masaż non stop ale jeszcze kombinuje. Poza tym instynktownie siegam tam gdzie chce. Wszystko klasyczne i czytelne tak jak lubie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam absolutnie zastrzeżeń zwłaszcza że mam ogrzewanie postojowe i podgrzewane siedzenia i automat klimę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rozstaw osi 275 cm mówi samo za siebie dzisiaj ford wypuszcza swoje mondeo z takim rozstawem czy po 15 latach . No jest dużo tego i w bagazniku i z przodu i z tyłu jeżeli cos szwankuje to poza bocznymi w drzwiach kieszeniami i pułeczka pod radiem jest juz tylko mały schowek przed pasażerem i symboliczne miejsce na komórkę przy dźwigni chamulca ręcznego poza tym nie ma gdzie odłożyc napojów.
5,0
Wyciszenie
To jest diesel?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w klubie cytruynki znalazłem dobry warsztat. Po przeglądzie i wymianie płynów na razie nic ale mam go dopiero kilka miesięcy i 12000 km.Ceny wydaja się porównywalne do daewoo, które miałem.Spalanie 140 autostrada w niemczech na niemieckim paliwie:5.5 z powrotem 150 na polskim:6.5 średnio 6 litrów przy jeździe nie pozbawionej radości.
5,0
Stosunek jakość/cena
daję 5 bo to ja go kupiłem a nie sprzedawałem. Spadek wartości jest znaczny. Ale to mnie nie dotyczy dojeżdzę go do końca poza tym z uwagi na znakomitysilnik ekonomiczny warsztaty? Są i tanie i solidne. No ale zobaczymy jak tam z trwałością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go krótko więc na razie nic się nie dzieje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback