Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

roygbiv, 9 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen Xsara I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : niezawodność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszelka pod głowicą do wymiany we wszystkich egzemplarzach już po 100 tys
Silnik : stuki przy przyspieszaniu
Inne : jakość wykonania wnętrza
4,0
Całokształt
Auto przede wszystkim niezawodne. To moje pierwsze auto, więc trudno o jakiś punkt odniesienia, ale obcując z innymi autami jako pasażer mogę mieć pewną opinię. 1: Jakość: to chyba problem Xsary. Mam auto salonowe, garażowane, z przebiegiem 100tys od prawdziwego pierwszego właściciela a tapicerka nie wygląda już najlepiej. Kilka rzeczy mi w tym aucie odpadło (pokrywa schowka w drzwiach, uchwyt bagnetu), kilka rzeczy mi w tym aucie brzęczy (zwłaszcza kosz koła zapasowego). Auto nie sprawia wrażenia auta solidnego ? nie lubię niemieckich aut ale taka śmieszna sprawa jak zamykanie drzwi w rówieśniczce astrze II daje wrażenie, że astra to auto solidne. W mojej Xsarze drzwi zamykają się jak w polonezie, w dodatku każde inaczej ? jednymi trzeba mocno trzasnąć, inne wystarczy puścić, żeby się zamknęły. Fabryczne głośniki to kolejny jakościowy minus - jak na auto tej klasy jest słabo, nawet biorąc pod uwagę podstawową wersję wyposażenia, do tego jeden brzęczy. Zbliża się zima i modlę się aby nie ujawniła mi się inna powszechna wpadka jakościowa Xsary tj pękające klamki. 2. Design: niby kwestia gustu, ale jeśli postawimy Xsarę obok rówieśników takich jak Focus I, Astra II czy Golf IV, to Xsara wygląda trochę staro, jakby zaspała i została stylistycznie w latach 90. Do tego fatalna paleta kolorów ? nudna i smętna zwłaszcza w podstawowych wersjach. Zawsze kochałem się w cytrynach, ale ta jest chyba najnudniejsza w historii marki. 3. Silnik: jest ekonomiczny, to ogromny plus. Spala mi w trasie nawet 6.5 l gazu. Dynamika mi nie przeszkadza ? w końcu to moje pierwsze auto. Ale tu koniec pozytywów ? to że każda Xsara z tym silnikiem kwalifikuje się do kosztownej wymiany uszczelki pod głowicą już przy przebiegu 100tys to jakieś nieporozumienie. Podobnie jak fabryczna wada tego silnika ? stukające panewki przy przyspieszaniu. Niby jeździ ok, ale pewien dyskomfort pozostaje i sam nie wiem czy na dłuższą metę nie jest to szkodliwe. 4. Zawieszenie i prowadzenie: nie mam doświadczenia w prowadzeniu wielu aut, ale Xsara wydaje się zbyt delikatna, tzn nie czuję takiej łączności z drogą poprzez kierownicę jak bym chciał. Może to jest ta słynna francuska miękkość? Jadąc 140km/h z prawie pełnym obciążeniem nie czułem się pewnie zmieniając pasy na autostradzie. Bo tak poza tym nie widzę tego słynnego francuskiego komfortu ? po dziurach jeździ jak inne kompakty, no chyba że się nie znam. Słynna belka skrętna póki co się trzyma, ale legendy o kosztach jej naprawy sprawiły, że staram się omijać każdą większą dziurę. Hamulce, przynajmniej w moim egzemplarzu to porażka, mimo wymiany elementów eksploatacyjnych. 5. Nadwozie: to ogromna zaleta. Przestrzeni jest masa, bagażnik duży, ale młodemu kierowcy ciężko wyczuć auto przy parkowaniu. Rdzy faktycznie nie ma! 6. Cena: i tu zbliżamy się do powodu, dla którego związałem się z moją Xsarą ? za tę kasę nie kupiłbym Niemca czy Japońca w dobrym stanie. W dodatku mam auto może nie szałowe z wyglądu, ale za to spotykane rzadziej niż astry i fokusy, których jest pełno jak psów. Mimo tych wszystkich wad, z których większość jest jednak drobna, autko śmiga, jeszcze mnie nie zawiodło odkąd je mam (20 tysięcy km), więc spełnia bardzo dobrze swoje zadanie. Polecam, ale przed zakupem lepiej sprawdzić czy była robiona uszczelka pod głowicą i belka. Lepiej też celować w bogatsze wersje, bo podstawowe polskie salonówki z pierwszych lat produkcji są gołe i smętne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaby, ale przynajmniej ekonomiczny. Niestety uszczelka pod głowicą pada za szybko no i słychać stuki przy niższych obrotach, podobno to panewki i podobno da sie z tym życ - podobno.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka haczy, wsteczny czasem na siłę
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie mogłoby być troszkę cichsze
Komfort
3,0
Widoczność
Wysoki tyłek daje o sobie znać przy cofaniu - niezły trening dla młodego kierowcy
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
częsta usterka - przepalający się bezpiecznik termiczny, na szczęście można naprawić samemu z pomoca google. Zaraz po wlączeniu nawiewu czuć zaduch, nawet po wymianie filtra kabinowego. Poza tym ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trasa do 100 km/h 2 os 6.5 l lpg; trasa w pełnym obciązeniu, w tym autostrada 120 km/h, 8.2 l lpg; miasto zimą 9.6, latem pewnie poniżej 9, genralnie super zważając na wielkośc auta
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
skrzypiące ograniczniki drzwi, problemy z centralnym zamkiem, bezpiecznik nawiewu, odstająca tapicerka, odpadające pokrywy schowków drzwiowych
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback