Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

Dża, 6 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zaskoczyła mnie jakość farby, którą jest pomalowany samochód. Bo na niej się tylko trzymał.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : RUDY!
Zawieszenie : Wszelkiego rodzaju gumy
3,0
Całokształt
Auto bije ze skrajności w skrajność. Całkiem nieźle wykonane i przestronne wnętrze, ładna sylwetka (nawet 2017 roku) i całkiem przyzwoite właściwości jezdne. Jednak rdza, to jest jakaś tragedia w tym samochodzie... Auto kupione od pierwszego właściciela, bez większych przygód a progi oraz podłużnice przeszły do historii.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo równo pracuje, jest elastyczny i cichy. Nie miałem z nim najmniejszych problemów. Bez wycieków, bez usterek. Nie jedno nowe auto mogło by pozazdrościć takiej kultury pracy. Przyspieszenie akceptowalne w mieście i nadające się na dłuższe trasy.
2,0
Skrzynia biegów
Pukające oraz szumiące łożysko, zrywająca się linka sprzęgła i ciężko wchodzące biegi. Skrzynia biegów to naprawdę największy mankament tego samochodu. 2-3 razy linka strzeliła mi "bo tak". Wystarczyło podnieść pedał nogą, samoregulator zaskakiwał i wszystko działało. Najlepsze jest to, że po wymianie problem nie ustępował. "Ten typ tak ma".
4,0
Układ jezdny
Za twardo jak na francuza, jednak belka skrętna daje o sobie znać w pozytywny sposób. Auto zawsze jechało jak przyklejone. Trzeba tylko pamiętać, że zawieszenie jest delikatne. Coś zaczęło mi pukać w kole i tak zostało. Żodyn nie wiedział co to. Żodyn.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność z wnętrza auta. Parkowało mi się świetnie. Nie ma co marudzić.Nowoczesne auta i ich szerokie słupki to zmora. Tutaj poradzi sobie każdy.
5,0
Ergonomia
Schowki, kieszenie - bardzo fajnie. Radio w dobrym miejscu, możliwość montażu podłokietnika. Całkiem spory bagażnik. W standardzie regulowana kierownika i fotel kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nie parowało, szybko się nagrzewało. Moja wersja niestety nie mała klimatyzacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczyło na komfortową jazdę w 4 osoby. Z przodu bardzo dużo miejsca, można wygodnie się rozsiąść. Nad głową swobodnie, pomimo mojego wysokiego wzrostu (prawie 190cm)
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie silnika na wielki plus. Jednak zawieszenie pracuje głośno, daje wyraźnie o sobie znać. Na kostce można ogłuchnąć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto przez rok kosztowało mnie niewiele. Wymiana łożysk na amortyzatorach i jakieś pierdołki. Koszt wszystkiego z 300zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jest tanie, więc i wyposażenie mizerne. Klima, obrotomierz lub nawet elektryczne szyby to komfort. Opcje te występują w większości w autach sprowadzanych. Te polskie nie miały dosłownie nic...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rdza moi drodzy. Swoje zezłomowałem, bo nie dało się nim już bezpiecznie jeździć. Progi, podłoga, podłużnica, tylne nadkola, kielichy - wszystko trawił rudy. Pomimo konserwacji i walki ciągle było coś nie tak. Chciałem kupić drugie, takie samo ale nie znalazłem żadnego egzemplarza, który byłby mnie zeżarty od mojego. Oglądajcie przez zakupem samochód z każdej strony, żeby się srogo nie zawieść.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback