Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

Anka007, 17 lat temu
Silnik 1.4 i 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 128 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładny kształt i styl, do tego śliczny ciemno-zielony lakier metalik
4,0
Całokształt
DUŻY PLUS, wygodny, zwinny, szybki, mało pali, dobrze się prowadzi :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma bardzo przyzwoitą moc, jak do tak właściwie dużego samochodu, chodzi bez zarzutu, odpala przy minusowej temp. bez najmniejszego problemu, podoba mi się bardzo jego "dźwięk". Aha, nawet jeśli jest full zapakowany nie odczuwam tego naciskając pedał gazu, chodzi na prawdę dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Ma krótką jedynkę, przez co często "zostaje" na skrzyżowaniu, bo troszkę wolno się zbiera, ale już od dwójeczki można zaszaleć. czasem zdarza się że "wyskoczy" jedynka i nie wejdzie wsteczny, ale mi to nie przeszkadza
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo dobrze trzyma się drogi i to zarówno przy pełnym obciążeniu jak i bez niego, wspomaganie kierownicy pozwala, precyzyjnie i bez trudu parkować i prowadzić samochód.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność... tył praktycznie zero, bo szyba jest malutka, polowę zasłaniają tylne zagłówki a na dodatek jest ona wysoko wiec jedyne co można przez nią zobaczyć to niebo :), za to nadrabia przód, tu jest już znacznie lepiej, to jeden z nielicznych samochodów, w którym nie przeszkadzają mi boczne słupki. Auto posiada dobre bo duże boczne lusterka dzięki czemu nie odczuwam tak bardzo braku widoczności przez tylną szybę
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie doskonała, fotele niezwykle wygodne, do tego masakrycznie dużo miejsca, nawet przy 5 osobach wysoki komfort jazdy. Co jeszcze, dużo przydatnych schowków, dla kierowcy wszystkie potrzebne przyciski, pokrętła itp są pod ręką, nie trzeba zbytnio szukać, denerwuje troszkę klakson umieszczony w przełączniku "kierunkowskazy" pod kierownicą, który trzeba precyzyjnie nacisnąć, na co nie mam czasu w nagłej i niebezpiecznej sytuacji na drodze, jestem przyzwyczajona walnąć po prostu w kierownicę :) jeszcze jeden plus - duży bagażnik, który można jeszcze powiększyć składając tylną kanapę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko się nagrzewa, praktycznie już po 1 min. jazdy, nie wiem jak latem bo nie miałam jeszcze okazji przetestować. Nawiew na przednią szybę działa równie dobrze i skutecznie, szybko paruje tylna szyba ale wystarczy załączyć jej ogrzewanie, aha i jeszcze jedna rzecz, słyszałam że to akurat standard, siada jakiś silniczek i cichutko sobie czasem brzęczy jak puści się wentylator na 2
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
j.w.
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h słychać tylko ten fajny dźwięk silnika, powyżej tej prędkości zaczyna dosyć głośno szumieć
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zaskoczyło mnie małe spalanie, producent podał nieco wyższe wyniki, zastanawiałam się nad zainstalowaniem gazu, ale średnio w skali miesiąca spala mi jakieś 7,0 - 7,2l /100km benzyny wiec zrezygnowałam, zwłaszcza że byłaby to instalacja droższa ze względu na wielopunktowy wtrysk
4,0
Stosunek jakość/cena
kupiłam go za 9.800,00 w tym roku, uważam, że udało mi się kupić dobry samochód za niewielkie pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
raczej niezawodny samochód, ostatnio musiałam wymienić łączniki stabilizatora oraz gałkę przy układzie kierowniczym, łączny koszt, razem z robocizną to 210zł jak na 10cio letnie auto jest w dobrym stanie, po zimie czeka mnie tylko konserwacja podwozia
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback