Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

12345, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xsara I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Za samochód dałem 6500 z sekwencyjnym LPG, przygotowywałem się, że będe musiał dołożyć ok 1500pln żeby zawieszenie itp było na cacy, a tu dałem tylko 500zł na rozrząd, który może by jeździł do teraz, na stacji diagostycznej wszystko wyszło bardzo dobrze. Za te pieniądze mógł bym kupić co najwyżej E36 w miernym stanie albo oklepanego Golfa III. Myślę że samochód który miał już premierę 14 lat temu wyróżnia się nadal ponad przecietną stylistyką na zewnątrz jak i we wnątrz. Dodatkowo bardzo wielki plus za ocynkowane nadwozie, 13 letni samochód i z lupą można szukać rdzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik na PB oraz LPG pracuje bardzo dobrze, nie gaśnie, nie faluje. Dynamika do jazdy w 2 osoby wystarczająca, bierze trochę oleju, ale co można wymagać od samochodu 13 letniego z przebiegiem 200 000km:). Grunt że zawsze odpala i przez 5000km użytkowania nic nie nawaliło.
5,0
Skrzynia biegów
Miałem okazje jeździć wieloma samochodami i nigdzie skrzynia nie chodziła tak gładko jak w xsarze, czasem zazgrzyta wsteczny, ale ten typ podobno tak ma. Biegi zestopniowane są dobrze, przy 60km/h można wrzucać 5 silnik ma wtedy ok 1800RPm więc nie muli się.
5,0
Układ jezdny
Xsara ma bardzo komfortowe zawieszenie, w moim przypadku poprzedni właściciel robił remont tylnej belki tak, że samochód prowadzi się znakomicie, wszelkie wyboje, nie rowności wybiera bardzo dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu oraz na boki bardzo dobra, gorzej z widocznością do tyłu, ponieważ linia boczna idzie do góry w tył, co z połączeniu z fabrycznym spoilerem, trochę ogranicza pole widzenia, ale duże lusterka boczne, oraz dodatkowo zamontowane czujniki cofania znacznie ułatwiają jazdę wstecz:)
5,0
Ergonomia
Przełączniki umieszczone dość ergonomicznie, może przyciski otwierania szyb mogły by znaleźć się na podłokietniku drzwi, ale nie uwiera mi to jakoś specjalnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak to w francuzach na +5 4km jazdy i trzeba skręcać nadmuch nawet przy -10 bo nie idzie wytrzymać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Robiłem nim trasy 700km i nie powiem fotele na prawdę wygodne, dość duże pole regulacji kierownicy pozwala zająć dobrą pozycję, jazda obok kierowcy również pozwala zająć bardzo dobrą pozycje.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie określam na przeciętne, przy 120km/h i wyżej dość głośno słychać silnik, ale głośniki dają rade pokonać ten warkot:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo miło zaskoczyło mnie żużycie LPG na trasie przy prędkości ok 100 km/h spalanie wyszło ok 6.5L, natomiast w mieście nie wyszło mi więcej jak 8.5 z włączoną klima. Jak dotąd wymieniłem tylko rorząd części + robocizna 500zł z pompą wody
3,0
Stosunek jakość/cena
Przyjmując średne spalanie na poziomie 8L LPG przy cenie 2.89 wychodzi 23zł za 100km, dla porównania mam w domu Seata Leona również z silnikiem 1.6 8v auto ma 150 000 przebiegu, kosztował 2 razy więcej niż moja xsara, pije 2x więcej oleju, koszt przejechania 100km rownież jest 2x większy, a o jego usterkach w ostatnim roku mógł bym esej napisać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki w Xsarze wypadają raczej miernie, kratki nawiewu to jakaś pomyłka wgl. Jak zrobiło się zimniej skrzypią plastiki pasów, ramka radia itp
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie narzekać nie mogę, Xsara dowiozła mnie i przywiozła bez żadnej awarii

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback