Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara I Hatchback

Zubi_, 11 lat temu
Silnik 1.6 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 205 tys. km
Citroen Xsara I Hatchback 1.6 i 88KM 65kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W sumie wszystko - silnik, karoseria, zawieszenie.
5,0
Całokształt
Jak tak dobrze popatrzeć, co możemy mieć w tym roczniku i w takim wypasiku (lekki czyli 2xelektryczne szybki, klima półautomat) to praktycznie mamy marną konkurencję. Dodając do tego wygodę, brak korozji po 14latach to naprawdę nie ma na co wybrzydzać tylko brać i jeździć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na starą, ośmiozaworową jednostkę 1.6 silniczek sprawuje się całkiem przyzwoicie. Pomijając oszczędności popełnione przez poprzedniego właściciela silnik całkowicie bezobsługowy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia francuska ma swoje bolączki, jednak nie przeszkadzają one całkowicie w jeździe. Standardowo ciężko wbijająca dwójka na zimnie, czasami zgrzytający wsteczny. Ale całkiem sprawnie biegi wchodzą, nie idzie pomylić biegu.
5,0
Układ jezdny
Miękko, pewnie. Tylna belka trochę głośniejsza na nierównościach poprzecznych. Przedni zawias bez zastrzeżeń, łączniki nie padają wbrew obiegowym opiniom za często - obecne przy mnie przejechały już 20tk a za poprzedniego właściciela nie wiem.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj troszeczkę gorzej, jeżeli chodzi o tylną szybę. Jest troszeczkę za mała w porównaniu do poprzednika (Citro ZX) jest już gorzej. Ale za to duże lustra boczne, widoczność do przodu i na boki dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, troszkę brakuje jakiś mniejszych schowków, no ale nie oszukujmy się - nie ta klasa auta :) Jak na tę wszystko ładnie poukładane i nie trzeba się gimnastykować żeby cokolwiek włączyć
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimnie grzeje, w lecie chłodzi. Półautomat działa doskonale, auto nie paruje w wilgotniejsze dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Spokojnie można w 4 osoby dorosłe podróżować całkiem wygodnie. 4 osoby każda minimum 180cm wzrostu i jechaliśmy ładnych parę kilometrów. Nikt się nie skarżył.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę auta to naprawdę zadbano o ten element. Dodatkowe uszczelki na tylnych drzwiach, dobre wyciszenie kabiny od strony silnika. Naprawdę duży plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie miasto 10-12l/100km Spalanie trasa 6.9-8l/100km Zależy kto nim jeździ :) Generalnie ta jednostka napędowa daje takie sobie spalanie, no ale nie oszukujmy się. Nie jest to najnowsza jednostka tylko stary, ośmiozaworowy silnik :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę naprawdę nie znajdziemy wygodniejszego auta w tej klasie. Szukałem i nie znalazłem, wybór był prosty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ceny części znośne, ale za to nie trzeba ich dużo kupować :) Wiadomo, części eksploatacyjne, ale i te są na akceptowalnym poziomie. Przypominam - to autko ma już 14lat i naprawdę jest b. mało awaryjne. Jedyne co możne w Xsarze denerwować to nagminne połamane łopatki w sterowaniach nawiewami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki? Pęknięta chłodnica, pęknięte króćce od nagrzewnicy - oba elementy zamiast wymiany, były poklejone przez poprzednich właścicieli :/ po wymianie do dzisiaj jeżdżą spokojnie. Belka tylna po 180tkm wymagała regeneracji - norma.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara I Hatchback