Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Greg, 8 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 192 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód jest ze mną ponad 7 lat, a w rodzinie od samego początku. Kupiony w Polskim salonie i nie było z nim żadnych problemów po za tymi które sam sobie spowodowałem. Drobna kolizja i wymiana drzwi do dziś objawia się kapryśnym działaniem elektrycznego otwierania szyb (styk kabli w drzwiach) oraz lekkim piszczeniem wentylatora przy drzwiach. Moja cytryna nigdy mnie zawiodła. Przy takim przebiegu i głównie w mieście wiadomo, rozrusznik, sprzęgło to sprawy eksploatacyjne. Silnik idealny pod sekwencyjną instalację gazową. Ponad 100 tyś. km na LPG, najmniejszego problemu nie było. Spalanie gazu podobne do benzyny, rośnie ma autostradzie. Dziwię się, że takie nie doceniane auto. Jeśli się o nie względnie dbało to bardzo dobry wybór.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nigdy nie było z nim problemów. Idealnie współpracuje z instalacją gazową. Najmocniejszy mechaniczny punkt tego modelu. Wystarczająco dynamiczny i oszczędny na LPG.
4,0
Skrzynia biegów
Nie zawiodła, lecz znam samochody w których skrzynie są bardziej dokładne.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy i precyzyjny. Zawieszenie dostaje w kość na polskich drogach, dlatego trzeba się liczyć z wymianą pewnych elementów.
Komfort
5,0
Widoczność
Nigdy nie brakowało mi widoczności. Bardzo dobry punkt, nawet dla osoby wysokiej.
4,0
Ergonomia
Wnętrze bardzo dobrze dopasowane pod kierowcę jak na kompakt z początków XXI wieku. Nisko się siedzi - to może być wada lub zaleta. Trochę za małe fotele na bardzo wysoką osobę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń pod tym względem. Brak problemów i szybko się nagrzewa. Klima też chodzi bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mogło by być ciut więcej, ale to w końcu 15 letni kompakt. W 2 osoby podróżuje się komfortowo nawet w bardzo daleką trasę. W 4 maksymalnie 2 godziny, ale da radę bo i tak przerwa na tankowanie LPG.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre, ale mogło by być lepsze. Można ciąć 150 km/h autostradą. Powyżej trochę głośno, w innych przypadkach jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niska awaryjność, małe spalanie, tani zakup. Dobry model to idealny przykład auta które można tanio utrzymać.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii powinno być 6 gwiazdek pod tytułem "wybitnie".
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzą się od czasu do czasu. Zwłaszcza jak sami sobie zawinimy. Głównie jakieś drobiazgi z elektroniki jak to we francuzach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli regularnie przeglądasz auto to nie ma poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,8
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Hatchback