Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Kombi

stefanwwa, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen Xsara II Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2005 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : autko staje dęba... koła 195/55/r15 w układzie zwykły DOT zalany i hamuje rewelacja...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : francuzy słynął z wadliwej elektryki ale powiem szczerze obawiałem się że będzie gorzej.
4,0
Całokształt
Autko nie jest piekne, nie ma super zadziornego wyglądu, nie nadaje się też na wyścigi czy gangster-kę ale jest funkcjonalne, to takie małe kombi, ekonomiczne tanie w zakupie i eksploatacji... szczerze polecam...
Wrażenia
4,0
Silnik
Jestem naprawdę zadowolony z tej jednostki silnikowej, w 4 dorosłe osoby i bagaże jest czasami ciężko, ale tego typu wyjazdy nie należą do codzienności... silnik jest stosunkowo cichy, i żeby nie zapeszać jak dotąd niezawodny, może moja ocena jest zbyt wygórowana ale dla kogoś kto nosi się z zamiarem kupna szczerze polecam. Atuty, brak filtra cząstek stałych, brak koła dwu masowego, tanie naprawdę tanie części...co do elastyczności jeszcze dodam 0-100 ok. 100-150 naprawdę przyzwoicie:D 160-`180 i wiecej no to trzeba troszke miejsca ale max u mnie wyniósł w zimę na mokrej nawierzchni 185 km/h wykaz z GPS-u na trasie
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia rozregulowała się przy 145 tyś km, prosta regulacja za 150 zł z wymianą oleju i tyle by było od skrzyni, mam chyba pecha co do sprzęgła, od początku jest twarde dziwnie bierze ale biegi wchodzą cały czas tak samo więc nie mam co narzekać, jakieś łożysko w skrzyni huczy/szumi taki dziwny bieg który zanika po wciśnięciu sprzęgła, ale spece od francuskich aut, których na życzenie naprawdę mogę polecić powiedzieli że taka uroda tej skrzyni i nic się z tym nie robi... denerwujące jest również lekkie szarpanie przy zmianie z 1 na 2 i rzadko z 2 na 3... ale to też kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
jak do tej klasy pojazdu spisuje się dobrze, promień skrętu mógł by być nieco wyższy, powiem tylko że 145 tyś i jest na oryginalnych gratach i nic nie było robione i w sumie badania techniczne też nic nie wykazała...
Komfort
4,0
Widoczność
może gdyby działała mi tylna wycieraczka było by lepiej:D czasami ciężko jest wychwycić tył przy parkowaniu ale też specjalnie nie ma się do czego przyczepić...
4,0
Ergonomia
wygodna pozycja...regulowana, łącznie z wysokością fotela kierowcy, to jest bardzo duży atut dla osób niższych, fotele wygodne, kierownica wygodna regulowana naprawdę dobrze, jest gdzie się oprzeć (lewa ręka) brak podłokietnika nie uważam za minus, ponieważ wiem jak w wielu autach psuje to wygodę wrzucania biegów...tu przy dobrze dostrojonym fotelu do własnych potrzeb lewarem zmiany biegów jest w idealnej pozycji...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
trochę zbyt długo się nagrzewa...mój dieselek niestety ale przy -15 stopniach jest na tyle nie dogrzany że 15 kilometrowa trasa jest na zimnych silniku co rzutuje na temperaturę we wnętrzu pojazdu, klima chłodzi, nawiewy są dosyć mocne, zaparowane szyby to kwestia minuty i po kłopocie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jest naprawdę dużo miejsca, mam 185 cm wzrostu / 90kg wagi i swobodnie siedzę przy czym za mną usiądzie ktoś moich gabarytów...uważam to za dobry wynik a Xsarę za naprawdę przestronne autko, jechałem nim na Litwę / Łotwę i spokojnie dało radę... polecam
3,0
Wyciszenie
Tu niestety ale stare uszczelki dają znać o sobie...trzeba o to dbać lub wymienić... wieje...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo prosty temat...max ile nie wcisnę ile osób nie jedzie i co nie jest włączone nie wyjdzie więcej jak 7l/100km... natomiast lato bez klimy 6l/100km z klimą max do 6.5l/100km... rekord z trasy przy średniej prędkości 120-150 km/h 5.5l/100km... przy 3 osobach po 80kg każda na pokładzie
4,0
Stosunek jakość/cena
warto jeszcze raz powtórzę naprawdę warto, jeżeli ktoś nie kupuje autka do celów zarobkowych tylko dla siebie żeby pojechać na weekend nad morzę, ale i też złapać 180km/h na szafie to zapewniam że w zupełności zaspokoi się Xsarką
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zepsuł się przełącznik do otwierania szyby kierowcy, szyba się nie podnosiła...więc mi napadało i zmarzłem jadąc do domu:) nie działa tylna wycieraczka i nie zamierzam jej naprawiać jest zwyczajnie do niczego nie potrzebna, no chyba że ktoś zaczyna przygodę z jazdą samochodem, miałem problemy z centralnym zamkiem...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jedyny poważny wydatek to regeneracja tylnej belki z tym że jest to normalna naprawa wynikająca z eksploatacji, kolo pasowe osprzętu się wysypało 400zł z wymianą tylko oryginały polecam... sprzęgło ale to normalka, co więcej raczej nic...

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xsara II Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xsara II Kombi