Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV Facelifting

Szymon, 8 lat temu
Silnik 1.5 dCi 110KM 81kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi  110KM 81kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Im dłużej posiadam samochód oraz coraz więcej przejechanych kilometrów dochodzę d do wniosku, iż wydane 75.000 zł są tego warte. Oczywiście iż wiedziałem o wszystkich jego mankamentach przed zakupem. Twarde plastiki nie są naprawdę przeszkodą. Nikt na nich nie podróżuje. Są akceptowalne. Jeździłem wcześniej dużym ciężkim SUV em, który również przy dużych prędkościach z uwagi na opór wiatru hałasował. Duster nie ma problemu w zakrętach przy większych prędkościach. Wyciszenie poprawiono, powyżej 130 km/h jest bardziej hałaśliwie. Za te pieniądze z dieslem, napędem na obie osie, i maksymalnym wyposażeniem nie kupicie nic lepszego. Pokonuje 90 % długich tras powyżej 250 km
Wrażenia
4,0
Silnik
Duster jest po chip tuningu. Moc ze 110 KM jest podniesiona do 120 KM natomiast moment obrotowy z 240 Nm do 280 Nm. Jest przede wszystkim elastyczniejszy. Pali więcej niż producent deklaruje, jednakże poruszam się szybko i dynamicznie. Zużycie paliwa wzrasta znacznie na drogach ekspresowych oraz autostradach. Przekracza wtedy znacznie 7 litrów przy dozwolonych prędkościach 120/ 140 km/h
4,0
Skrzynia biegów
Pomimo długiego lewarka, działa precyzyjnie i bez zastrzeżeń. Ruszanie z II biegu. Duża elastyczność na VI biegu bez problemu od 60 km/h
4,0
Układ jezdny
Doskonałe tłumienie nierówności. Problem ujawnia się przy większych prędkościach, gdy koło osi przedniej traci kontakt z podłożem przy pokonywaniu nierówności w zakrętach. Wspomaganie średnie, rekompensowane dużą kierownicą. Natomiast w ternie i na śniegu wjedzie tam gdzie drogie i większe SUV y już dawano poddały się. Blokada osi 50/50 % de facto rozłącza się przy ok. 80 km/h
Komfort
4,0
Widoczność
Jedynie słabiej do tyłu, mała szyba. Pomagają czujniki parkowania
3,0
Ergonomia
Wiadomo jest słabiej. Wypadkowa budżetowego charakteru auta. Sterowanie lusterkami pod dźwignią hamulca ręcznego oraz podłokietnikiem. Zbyt nisko ekran nawigacji. Lecz można przywyknąć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. W największych upałach w sierpniu tego roku klimatyzacja również zdała egzamin. Ogrzewanie bardzo wydajne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód bez zastrzeżeń. Tył również akceptowalny. Mam 190 cm wzrostu i za mną bez problemu można podróżować. Auto na płycie Logana więc nie jest zbyt szerokie. Trzy osoby z tyłu będą miały zbyt ciasno
4,0
Wyciszenie
Jeździłem Dusterem I generacji. Tu jest dużo lepiej, ciszej. Z uwagi na nadwozie opory powietrza przeszkadzają od 130 km/h, jednakże jest nadal akceptowalnie. Opowieści, iż powyżej tej prędkości nie można prowadzić rozmowy można włożyć między bajki
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa, tanie części zamienne oraz przeglądy. Pierwszy po 20000 km to niewiele ponad 700 zł
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do tego co auto oferuję jest naprawdę bardzo dobra. Nic lepszego kupić się nie da
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Serwis sam zdiagnozował i wymienił na gwarancji panel sterowania koimatyzacją
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV Facelifting