Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

pms67@gazeta.pl, 13 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo ładny, umiarkowanie drapieżny design
4,0
Całokształt
Dałbym od siebie 4,75: Auto jest pakowne, dobrze się prowadzi. Plus za asystenta nagłego hamowania. Przydał się. Ergonomia na przyzwoitym poziomie. Co można byłoby dołożyć: -regulacja lędźwiowa fotela kierowcy -kurtyny powietrzne -ciut mocniejszy silnik (i oszczędniejszy silnik), ze skrzynią 6-biegową w wersji 4x2 Poza tym po fajne auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Autko de facto na dotarciu, przebieg niecałe 2500km, Silnik b. elastyczny. Wyraźnie cichnie wraz z przebiegiem, dynamika jeszcze wzrasta, a spalanie spada Pierwsza szczegółowa ocena będzie możliwa po jakichś 4...4,5 km Moi zdaniem przydałby się w ofercie jeszcze jakiś benzyniak 120 km i diesel 130 KM
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie dwa pierwsze biegi, między dwójką a trójką lekko haczy, ale kultura pracy skrzyni poprawia się z przebiegiem. Wsteczny wchodzi bez problemów. Przydałaby się szóstka w także w wersji 4x2, bo piątka jest b. długa, da się na niej jechać nawet przy 50 km/h (po płaskim) przy ok 1500 obr/min. Na bieszczadzkich serpentynach nie było potrzeby do redukcji mniejszej jak do trójki
5,0
Układ jezdny
Rewelacja! Zawieszenie miękkie, ale nie buja na zakrętach. Sztywność dobrana na 5+ Doskonale wybiera dziury, ale nie lubi krótkich progów zwalniających. Na drogach gruntowych jedzie się jak po asfalcie (4x2) Auto jest. b zwrotne: dobrze się parkuje
Komfort
5,0
Widoczność
Po zajęciu właściwej pozycji za kierownicą: bardzo dobra. Pole widzenia w lusterkach bardzo dobre. Lusterka dość dobrze i z dobrze dobraną ujemną krzywizną (obiekty są tylko nieco dalej niż się wydają) do tyłu (\"godzina 6\") ograniczają ją rozmiary tylnej szyby,ale to normalne w tym układzie nadwozia. Przy parkowaniu tyłem pomagają ...wydatne nadkola tylne, jako punkt orientacyjny
4,0
Ergonomia
Regulacja fotela w pionie, poziomie, pochylenie oparcia, pochylenie kierownicy, to pozwala na zajęcie miejsca za kółkiem. Choć w Loganie było pod tym względem...lepiej. Jest ergonomicznie lepiej uśredniony. Składane przenie oparcie, razem ze składaną kanapą pozwalają przewozić całkiem spore przedmioty. Wiozłem środku wykładzinę o długości 2,5 m Przełączniki el. szyb położone na konsoli centralnej nie przeszkadzają bo jestem mańkutem W brew licznym opiniom dziennikarzy, położenie joysticka od lusterek pod dźwignią hamulca ręcznego nie przeszkadza (dostępność zarówno przy spuszczonym i zaciągniętym ręcznym: ok) po prostu kwestia przyzwyczajenia. Kanapa \"1/3\"-\"2/3\" z bardzo prostym dźwigienkowym systemem składnia. Spory ustawny kufer: 475 L Fajna skórzana kierownica (300 PLN ekstra) Wysoko otwierana klapa bagażnika Braki: -regulacja lędźwiowa oparcia. W Loganie to miałem. -szyby elektrycznie podnoszone z tyłu na tunelu centralnym: łatwo się brudzi, a i dzieci skopią. Dlatego z tyłu zamówiłem szyby na korbkę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, wydajna wentylacja, klimatyzacji używam też do osuszania wnętrza, w deszczu. Oczywiście odbija się to na spalaniu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na długość i szerokość, bardzo dobrze. Podróżowałem w 5 dorosłych osób i nikt się nie skarżył, miejsca na nogi na tylnej kanapie dużo, za sprawą dość wysokiej kanapy, i cieńszych oparć foteli, pomimo zabudowanych bocznych airbagów.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre do ok 90 km/h. Poniżej 90 km/h Dominuje hałas od opon (Continental 215 R65 16\" M+S) W zakresie obrotów 2800...3200 auto robi się dość głośne a powyżej tego zakresu...cichnie. Powyżej 100 km/h zaczyna dominować hałas aerodynamiczny (lusterka i relingi) Do \"legalnych\" 130 km/h jest jeszcze dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jeszcze na dotarciu (kierowca też), więc to się bedzie zmieniać: Miasto (w zal. od warunków): 8,6...9,3 L/100 km Trasa: 6,9...7,3 L /100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszce za wcześnie by cokolwiek napisać. Jestem optymistą

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV