Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

Tobi, 11 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie autko sprawuje sie bez zarzutu. Odebrałem go po 3 miesiącach oczekiwania w połowie grudnia 2011 roku a wiec wtedy kiedy zaczęło sypać śniegiem. Napęd 4x4 był bardzo pomocny w taką pogode tym bardziej jeśli ktośmieszka w rejonie gdzie nie zdążą badź nie odśnieżają wogule dróg. Na codzien jeżdze jednak z włączonym napędem tylko na przód ze względu na niżesze spalanie. Latem nie moge narzekać. W aucie jest chłodno kiedy na dworze pokazuje 35\'C. Jeżdzi sie nim pewnie nawet bez właczonego napędu na 4x4 który i tak wyłącza sie saomoczynnie po przekroczeniu 80km/h, czy ustawieniu AUTO gdzie jest dobierane optymalne wykorzystanie 4x4/4x2. Na niemieckich autostardach udało mi sie nim osiągnąć ~175km/h ( fabrycznie podawane jest 160km/h ) przy średniom obciążeniu. Trzeba wtedy jednak uważać na ruchy kierownicą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dopiero po przekroczeniu 10 tys km silnik zaczął pracować ciszej i mniej spalac o około 2 litry na 100km
4,0
Skrzynia biegów
Obecnie wszystkie biegi wskakują bez problemu.
5,0
Układ jezdny
Dość dobrze sprawuje sie na polskich dziurawych drogach. Na niemieckich czy holenderskich autostradach wręcz sie nim \"płynie\".
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu widoczność rewelacyjna. Z prawej strony czasami na wyjazdach z uliczki przeszkadza słupek bo zasłania dobrą widoczność. Do tyłu przecietnie wiec sugeruje zalożenie sobie czujników parkowania ( sam mam wiec wiem jakie jest to przydatne w dusterze ).
4,0
Ergonomia
Bagażnik przestrzenny. Pasażerowie z tyłu nie mają powodów do narzekań.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie zagrzewa. Klima działa średnio wydajnie w stosunku do innych renault \"kangurów\" którymi mialem okazje pojeździć,ale ogólnie w lecie i przy upałach jakie mamy w ostatnim czasie wydaje się być niezastąpiona.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodnie
3,0
Wyciszenie
Co do wyciszenia to producent mógłby bardziej się postarać. Silnik przy obrotach do 3000 chodzi w miare cicho. Jak mamy okolo 4000 to jeszcze jest znośnie,ale jak mamy powyzej 4000 to jest już głośno. Przy ilości obrotów na liczniku jest jednak 140km/h wiec dopuszczalna w RP. Silnik cichnie przy 4500 obr./min i predkości powyżej 150km/h. Wersja jaką jeżdże jest 6\'cio biegowa wiec ta ilość obrotów jest na 6\'tym biegu.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj nie ma sie czym chwalić. Przy docieraniu w zimie do tego wszystkiego spalanie średnie było na poziomie 10,2/100km. Po przejechaniu okolo 2000km spadlo do 9,8/100. Dopiero odczuwalny spadek był po przekroczeniu 10\'tys km kiedy to zaczęło naraz spalać 8,6/100. Najniższa wartość jaką udało mi się osiągnąc to było 7,6l/100 przy prędkośći średniej 70km/h i bez włączonej klimy z napędem tylko na przód. Obecnie przy jeździe mieszanej i z ciągle działającą klimą spala 8,8 / 100.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 4 lata z hakiem dealer ( jak juz sie dowiedziałem przy zakupie )będzie proponować zmiane auta na nowe. Zapewne zdecyduje się na kolejnego dustera,ale tym razem chyba z silnikiem diesla który jest bardziej akonomiczny a do tego ciszej pracuje. Wersja benzynowa to tylko z 6\'cio biegwą skrzynia bo z 5\'cio nie polecam ze względu na bardzo niskie przelożenia. Do tego napęd 4x4 i ESP z ASR ( niestety jak zamiawiałem swojego to nie oferowano tego jeszcze do wersji benzynowej ),daje poczucie bezpieczeństwa,a samochód pewniej trzyma sie na śliskiej nawierzchni. Zimą napęd 4x4 jest naprawde przytatny kiedy to inni stoja zakopani w śnieżnych muldach a my ruszamy bez problemu :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety nie jest pozbawiony wad fabrycznych. Np.wychodząca uszczelka spod przedniej szyby w środku w lecie przy włączonej klimie. Trzaskający fotel pasażera na dziurach. Haczące szyby przednie w trakcie otwierania i zamykania ( wersja elektryczna ), Trzeszczące elementy plastikowe w środku przy zamontowanej kratce z tyłu. Oczywiście wszystkie te wady usuwane są w ramach gwarancji przez ASO Renault bezplatnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana zapadki zamka centralnego drzwi kierowcy ( przy zamykaniu od śrdodka centralnego zamka zamykał się również zamek w otwartych drzwiach co jest nieprawidłowe ), Oczywiście wada została usunięta w ramach gwarancji przez ASO Renault bezplatnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster I SUV