Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster I SUV

Tomasz, 6 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : problemy z odpaleniem silnika wynikające wg serwisu z złej jakości paliwa
Układ elektryczny : awaria akumulatora
3,0
Całokształt
Patrząc na cenniki Dacia wydaje się doskonale dobranym samochodem, ale tylko przy podejściu ściśle ekonomicznym. Dodanie wielu dodatków znacząco podnosi cenę i może warto wtedy dołożyć jeszcze trochę i kupić auto bardziej prestiżowe. W codziennej jeździe nie można narzekać - brak zbędnej elektroniki = brak kłopotów. Bardzo dobry samochód zwłaszcza jeżeli korzystamy z dróg podłej jakości. Niestety wyjazd tym samochodem na drogi szybkiego ruchu/autostrady to niemal istna katorga. Fatalnie wyciszony i paliwożerny silnik przy wysokich prędkościach zupełnie odbiera chęc do jazdy. Dlatego to o czym wspomniałem na wstępie - zamiast kupować porządnie wyposażonego Dustera lepiej zainwestować w znacznie skromniejszą wersję bardziej uznanej firmy (np. Suzuki, Renault, czy nawet Ssangyoung - mały prestiż a jakość znacznie wyższa niż w Dacii)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 nie jest najnowszą konstrukcją więc trudno aby był w czołówce ekonomiczności. Wielki plus za za niską awaryjność, notomiast wielki minus za paliwożerność zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Aby jeździć ekonomicznie tym samochodem nie należy przekraczać 80 km/h. W podsumowaniu solidna czwórka - prosta konstrukcja zapewniająca w miarę sprawne przemieszczanie się.
4,0
Skrzynia biegów
Jak w typowym francuzie. Skrzynia nieco haczy, ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe. W wersji 4x4 czasu wymaga przestawienie się na ruszanie z "2", bo jedynka to bieg tylko do jazdy w terenie i ruszania w trudnych warunkach. W teorii mamy skrzynię szesciobiową, a w praktyce do dyspozycji tylko 5 przełożeń do przodu.
4,0
Układ jezdny
Do jazdy w terenie świetny samochód, natomiast na drogach szybkiego ruchu wysoko położony środek ciężkości czyni go niezwykle podatnym na boczne podmuchy. Po pewnym czasie i przyzwyczajeniu się do samochodu nie ma większego problemu w prowadzeniu tego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Osoby wysokie (tak jak ja) mogą mieć problemy z obserwacją świateł jeśli podjadą zbyt blisko pod sygnalizatory umieszczone nad jezdnią. Aby wiedzieć je bezproblemowa należałoby zatrzymywać się nieco dalej niż inni, albo wychylać się nieco
3,0
Ergonomia
Ekonomia stoi na bakier z ergonomią i niestety ale przyciski do otwierania szyb na środku konsoli to lekko kontrowersyjny pomysł, tak jak i regulacja lusterek (pod dźwignią hamulca ręcznego). Klakson w dźwigni kierunkowskazu to przeniesienie o kilkanaście lat wstecz do starych renówek - jak ktoś ma sentyment to ok, ale w codziennym użytkowaniu może przeszkadzać
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja nie najlepsza i przy dużej wilgotności zaparowane szyby nieco denerwują. Całe szczęście sprawnie działająca klimatyzacja pomaga w szybkim usunięciu pary na szybach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do wielu innych samochodów wydaje się nieco ciasny. Niby duża bryła samochodu, a miejsca zbyt wiele niema - choć z drugiej strony do narzekanie też powodów nie ma..
2,0
Wyciszenie
Tragedia. Do 100 km/h daje się wytrzymać - powyżej radio o kilka donów w górę i zatyczki do uszu. Jazda w deszczu i kakofonia dźwięków od kropli deszczu tłukących o karoserię może przyprawiać o "ból zębów"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najtańszy samochód z napędem 4x4 - to wielki plus. Niestety pewne ograniczenia jeśli chodzi o ergonomię i wyciszenie znacząco obniżają ocenę. Również koszty paliwa zaniżają ocenę, ale ceny części rekompensują nieco, co pozwala na przyznanie dobrej oceny
3,0
Stosunek jakość/cena
Niby tani samochód, ale biorąc pod uwagę jego niedociągnięcia to trzeba przyznać że cena skalkulowana jest raczej rozsądnie. Na promocję nie ma co liczyć - kupując znacznie lepiej wyposażony samochód może zawsze liczyć na jakiś rabat. W Dacii natomiast rabat jest nie do pomyślenia...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie nie jest źle - przez 5 lat w serwisie (poza przeglądami) byłem tylko 3 razy (niestety raz na lawecie).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,9
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Duster I SUV