Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Duster II SUV Facelifting

Sebastian, 4 miesiące temu
Silnik 1.0 TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe 90KM 66kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Delikatny luz na fotelu kierowcy - z tego co czytałem to jest chyba "przypadłość" daci bo w poprzednim Sandero było to samo.
4,0
Całokształt
Ocena ogólna bdb. Są pewne niedociągnięcia, ale mam również na uwadze to ile auto kosztuje ( w stosunku do konkurencji o podobnych parametrach ). Auto jest wysoko zawieszone co bardzo ułatwia wsiadanie i wysiadanie oraz wkładanie dziecka do fotelika. Bagażnik duży - jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby coś nie weszło. Silnik jak na swoją moc i pojemność jest bardzo elastyczny i dynamiczny - do codziennej jazdy w zupełności wystarczy a jak ktoś musi być pierwszy ze świateł to polecam już inne auto. Skrzynia biegów poprawną - na lewarku czuć niewielki luz , ale to kwestia przyzwyczajenia ( mi na początku trochę przeszkadzało a teraz już nie zwracam uwagi). Polecam po pierwszym "tysiącu" zmienić olej - ja to zrobiłem u siebie na działce i od tej pory już nikt mnie nie przekona, że to głupota "bo silniki są już dotarte". Bryła auta jest ładna ( moim zdaniem ) a wybrany przeze mnie egzemplarz ma na wyposażeniu wszystko co tylko było możliwe. Z auta jestem zadowolony i już nie mogę się doczekać Bigstera
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność, ale mimo to chętnie przyspiesza. Najczęściej jeżdżę sam , ale nawet z 3-4 osobami na pokładzie auto nie odczuje zadyszki. Spalanie uważam za rozsądne - w jeździe mieszanej z przewagą miasta i korków komputer pokazuje 7,5 litra ( mniej więcej pokrywa się z dystrybutorem ).
4,0
Skrzynia biegów
Mogła by być bardziej precyzyjna , ale nie ma też tragedii
5,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi jak przyklejone, nie wychyla na zakrętach. Wspomaganie kierownicy fajne i wydajne.
5,0
Karoseria
Póki co auto jest świeże więc korozji czy innych akcji z lakierem się nie spodziewam. Mój duster stoi pod chmurką także za 2 lata dam raz jeszcze informacje.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto ma system kamer 360 także nawet jak nie widać w lusterku to można się wspomagać obrazem z kamery.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, na szczęście jest też sporo fizycznych przycisków / pokręteł więc z byle pierdoła nie trzeba klikać po tablecie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się nagrzewa, ale w deszczowe dni potrafi szybko zaparkować a samo odparowanie trwa dłuższą chwilę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok. Wiadomo, że jak ktoś jest wielki i ustawi z przodu fotel pod siebie to z tyłu robi się ciasno, ale jak ktoś jest średniego wzrostu to za nim będzie wystarczająco miejsca.
5,0
Wyciszenie
Do 130 bardzo przyjemnie powyżej robi się już głosniej, ale nie ma tyle żeby trzeba było krzyczeć czy nasłuchiwać co ktoś mówi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co żadnych kosztów ponad to co obowiązkowe ( ubezpieczenie, opony )
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu max ilość punktów. Jakakolwiek konkurencja z podobnymi parametrami wymaga sporej dopłaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Duster II SUV Facelifting