Wyrób samochodopodobny, ergonomia na poziomie aut z lat 80-tych. Obskurna deska rozdzielcza z kiepską ergonomią. Polonez przy tym to szczyt luksusu, komfort jazdy odstaje od aut europejskich, nawet golf v z 2004 roku oferuje znacznie wyższy komfort jazdy, nie mówiąc o silniku, który jest mułowaty i głośny. Nie wiem skąd się bierze popularność tego auta, które jest toporne, paliwożerne, nadsterowne, kiepsko się prowadzi, nie daje żadnej przyjemności z jazdy, a jadąc tym pojazdem ponad 110 km na autostradzie robi się niebezpiecznie bowiem auto myszkuje i staje się bardzo głośne, zarówno silnik jak i opory powietrza robią swoje. Spalanie miasto 10-12, trasa 7-9, średnio trzeba liczyć 8,5 litra, przy bardzo delikatnej jeździe można zejść do 6,5-7. Ogólnie nie polecam tego pojazdu, lubię jeździć samochodami ale ten pojazd wywołuje u mnie frustrację. Jest znacznie lepszy niż Dacia Duster I gen. Użytkowałem rocznik 2014 i to było totalne dno, pow. prędkości 80 km maska pojazdu drgała, a pojazd nie był powypadkowy, rdza zatamowała słupek A - ogólnie tragedia. Rocznik 2018 jest lepszy ale to dalej bardzo słabe auto, któremu daleko do uznanych popularnych marek. Auto użytkowałem służbowo również w terenie ale nie mam doświadczenia w jeździe innymi pojazdami 4x4 więc nie będę oceniał właściwości terenowych pojazdu, ogólnie w terenie słychać pracę karoserii więc to mówi samo za siebie.
Wrażenia
1,0
Silnik
Głośny, paliwożerny, ospały.
1,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, mało precyzyjna
1,0
Układ jezdny
Auto jest toporne, nadsterowne przy prędkościach autostradowych pow. 110 kom myszkuje. Jak ktoś jeździł samochodami wyższej jakości typy nissan qashqai, vw golf czy polo lub inny pojazd europejskiej lub japońskiej produkcji to wówczas jazda dusterem do katorga.
2,0
Karoseria
Nadwozie funkcjonalne ale ciasne auta 1 gen. korodują, w modelu z 2018 jeszcze nie widać rdzy ale zapewnię się pojawi
Komfort
2,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Lepsza niż w modelu z 2014 roku ale dalej kiepsko, niewygodne ustawienie regulacji lusterek , widoczność średnia, ogólnie kiepsko
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ciasno jak na zewnętrzne rozmiary pojazdu. Nissan qashqai z 2018 roku z przodu oferuje znacznie więcej miejsca.
1,0
Wyciszenie
Auto jest głośne, przy prędkości 140 jest bardzo głośne zarówno silnik jak i opory powietrza
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto często ulega awarią a naprawy wcale nie są tanie. Samochód jest paliwożerny
1,0
Stosunek jakość/cena
Cena mówi sama za siebie, jako nowe auto było tanie ale obecnie rocznik 2018 jest wyceniany na 50 tys. to cena zupełnie nie adekwatna to jakoś tego pojazdu.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 115KM 85kW
[l/100km]