Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Flagowy model marki Dacia prezentuje nowe oblicze. Dzięki całkowicie zmienionemu designowi nadwozia Nowy Duster stwarza poczucie mocy i solidności. Przeprojektowane wnętrze jest bardziej komfortowe i ergonomiczne. Nowe elementy wyposażenia i systemy wspomagania prowadzenia czynią z nowego Dustera autentycznego SUV-a, komfortowego i wszechstronnego w codziennym użytkowaniu. Nowy Duster przełamuje kolejną granicę pod względem jakości postrzeganej. Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie wyższa jakość postrzegana wynika w szczególności ze staranniejszego spasowania i wykończenia poszczególnych elementów. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu:
- mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sięgająca aż do przesuniętych na boki reflektorów
- nowy, charakterystyczny układ świate ł, z wbudowanymi i podzielonymi na trzy segmenty światłami LED do jazdy dziennej
- bardziej pozioma maska z wyraźniejszymi przetłoczeniami
- wyżej umieszczona boczna linia nadwozia
- bardziej nachylona przednia szyba, której podstawa została przesunięta o 100 mm do przodu
- nowe, aluminiowe relingi dachowe, będące przedłużeniem profilu przedniej szyby
- nowe, 17-calowe obręcze kół

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,1 m
Promień skrętu 5,05 m
Długość 4341 mm
Długość z hakiem holowniczym 4400 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2052 mm
Wysokość 1626 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1687 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2020 mm
Rozstaw osi 2674 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 841 mm
Zwis tylny 826 mm
Prześwit 210 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 900 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 170 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 892 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1403 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1416 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1383 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1379 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1478 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 977 mm
Wysokość bagażnika 570 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 989 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1792 mm
Kąt natarcia 30 stopnie
Kąt rampowy 21 stopnie
Kąt zejścia 34 stopnie
Głębokość brodzenia 350 mm
Maksymalna ładowność 533 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Makapaka
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Zalety: - bardzo niskie spalanie (8l LPG w mieszanym), zwłaszcza jak na swoje wymiary i całkiem przyzwoite osiągi. W skali roku to są realne, spore oszczędności względem aut konkurencji. - prowadzenie, miło mnie zaskoczyło jak auto o takiej wadze i wymiarach się prowadzi. Dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sztywnością pojazdu. Nie spodziewałem się tego po Dacii. - miejsce w środku i bagażnik (chociaż przód auta, pod maską mogłoby być nieco lepiej zagospodarowane miejsce), - komfort - wygodnie się wsiada, wszystko działa lekko i płynnie. Podróżuje się i kieruje po prostu pewnie i przyjemnie. - długi 6 bieg, przez co przyjemnie się jeździ po autostradach. W połączeniu z utrupionym, elastycznym silnikiem super sprawa. Wady: - dość słabe wyciszenie przy wyższych prędkościach (sam silnik, zawieszenie, napęd ciche), ale tego spodziewałem się po aucie w tej cenie. Zalecam poprawić tę kwestię samemu lub w odpowiedniej firmie. - zabezpieczenie antykorozyjne, co prawda na moim aucie nie widać żadnych wykwitów, ale auta już 5,7,10 letnie mają ich w wielu miejscach. Szkoda, bo to pięta achillesowa trwałości tego auta. - nagłośnienie (mam podstawowe, nie miałem styczności z lepszymi wersjami w tym modelu). O ile średnie i wysokie tony są w miarę czyste i da się słuchać np. muzyki klasycznej, wysokiego wokalu, tak muzyka typu rap, pop gdzie jest więcej basów kuje w uszy i takie utwory niestety przewijam mimo że lubię dany kawałek. Ten aspekt również polecam poprawić.
4,6
~Leemaxx
Dacia Duster II
SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Auto napewno nie dla każdego, szczególnie nie dla "macaczy plastików","blokowych szpanerów"czy "mistrzów prostej".Duster to solidne auto w rozsądnej cenie do pracy na codzień ,dla rodziny, na kiepską drogę dojazdową na działkę czy do domu,jednym słowem dla osób pragmatycznych i realnie kalkulujacych za co płacą i co dostają.Auto mam od nowości z fabrycznym LPG.Zanim zdecydowałem się na zakup, obejżałem i przeczytałem wszystko co się dało w necie po polsku i angielsku.A tam same achy i echy.Trochę sceptyczny i ostrożny odbyłem jazdę próbną i..."zauroczylo"mnie to auto ,że je kupiłem. Później już było tylko lepiej.W ciągu roku auto sprawdziło się w każdych warunkach.Na trasie,mieście,w upały z klimą i siarczyste mrozy,w górach i na płaskich drogach,z 5 rowerami boxem i 5 pasażerami ,przy 140km i miejskich korkach.Jednym słowem jest to mój kolejny samochód rodzinny i choć poprzednie to były marki bardziej prestiżowe ale kilkuletnie to Duster przypadł mi do gustu wyjątkowo. Dlatego uważam, że choć nie każdemu będzie się podobał czy pasował, to jego zalety nie są w niczym przesądzone i dlatego w Europie tak się świetnie sprzedaje. Wady są też o czym niżej.
5,0
~Pako
Dacia Duster II
SUV 1.3 TCe 150KM 110kW
Samochód Duster Extreme bardzo komfortowy. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wysokim prześwitem, silnik robi robotę benzyniak 150 km, automat działa płynnie przerzuca bez żadnych szarpnieć. Siedzenia wygodne dużo miejsca. Mam porównanie do innych mark samochodowych jeździłem różnymi samochodami od Opla do Toyoty ten jest rewelacyjny. Dacia wykonała niesamowity progres. Większość pisze że deska rozdzielcza jest plastikowa może i jest ale ja nie patrzę na deskę i nie dodykam jej podczas jazdy tylko patrzę na całokształt samochodu.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 33
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 3
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV