Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Lodgy Minivan

Jerzy, 6 lat temu
Silnik 1.6 SCe 102KM 75kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dacia Lodgy Minivan 1.6 SCe 102KM 75kW od 2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Auto produkowane w Maroku - spojrzyjcie youtube. Silnik Nissan, zmieniony na LPG poza serwisem za 2700 PLN instalacja BRC Sekwencyjna. Ostatnie MPI na rynku, proste i relatywnie tanie. Koszty eksploatacji niskie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Twarde
Karoseria : Trzeszczy tapicerka
Układ elektryczny : Wycieraczki - układ czasowy się myli
4,0
Całokształt
Zawieszenie jedynym mankamentem, twarde, nabiera kształtów przy 4 osobach. Auto wybitnie rodzinne lub musi mieć z 200 kg w bagażniku by miękko pokonywać przeszkody
Wrażenia
5,0
Silnik
Start stop doskonały, przyzwyczaiłem się
4,0
Skrzynia biegów
Brak synchronizatora wstecznego biegu, ale to standard nawet w Twingo II nie było
3,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, niezbędne dobre opony typu Pirelli albo Michelin. Znacząco poprawia to komfort jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała. Można by mieć przyciemniane szyby z tyłu dla dziecka, żeby nie raziło słońce. Ale nie ma w pakiecie
4,0
Ergonomia
Przy światłach dziennych nie ma podświetlenia deski, to trochę słabe, nie widać czasem przyrządów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej wzięta z Twingo II, z tyłu to nie wiem, bo nie jechałem, ale raczej drugi stopień by się przydał, po prostu auto jest duże. Można puścić otworami wentylacyjnymi albo otworzyć tylne okienka w 3 rzędzie i wymusić konwekcję. Z przodu ok, z tyłu słabo
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wbrew pozorom wyliczona co do centymetra na nogi i na fotele. Ani za dużo ani za mało jak na minivan. W trzecim rzędzie usiądzie nawet 190 cm facet
3,0
Wyciszenie
110 km/h to jest graniczna prędkość z którą jeżdżę nawet po autostradzie. Spalanie 7.7 gazu LPG wtedy i hałas do zniesienia, powyżej, przy 130 nie do wytrzymania, chyba że zatyczki, a paliwa wyżera po 10l gazu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
LPG: miasto 8-8.5 zależy czy lato czy zima, trasa od 7 do 8 przy 110, zależy od drogi, autostrada 7 non stop od tankowania do tankowania. Szybciej niż 110 nie jadę. Bak paliwa raz na 6000 km do gazu. Start stop zawsze startuje na benzynie, nie da się tego zmienić nawet przy rozgrzanym silniku. Ale to dobrze bo troche paliwa powinno zawsze przelecieć
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja. 47900 za 7 osobowy samochód + ubezpieczenie i pierdoły, czyli doliczyć trzeba ok. 5-10% wartości samochodu. Wynegocjowałem czujnik cofania. Nie brałem zapasowego koła, więc 200 PLN do przodu w stosunku do dojazdówki z Allegro
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszczy tapicerka w całym aucie. Chrom to mogliby sobie darować, bo świeci czasem w twarz z odbicia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Twarde zawieszenie (bardziej cecha niż Układ czasowy wycieraczek

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 SCe 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia Lodgy Minivan