duży, wygodny, cichy, moim zdaniem ładny (z zewnątrz) i b.dobrze wyposażony samochód, minus za miękkie zawieszenie i nędzne plastiki we wnętrzu (ale można przywyknąć)
Wrażenia
4,0
Silnik
na trasie silnik wzorcowo- cicho i elastycznie, po mieście troche irytuje niedelikatność silnika na pierwszym i drugim biegu ale przyspieszenie b.dobre zamyka się w 11s
4,0
Skrzynia biegów
wymaga precyzyjnych ruchów, nie toleruje zbyt szybkiej zmiany biegów - przełożenia OK!
3,0
Układ jezdny
to bujanie!!! na dziurach jest miło ale na trasie trzeba czasem położyć dwie dłonie na kierownice (mam na myśli zakręty przy dużych prędkościach)
Komfort
5,0
Widoczność
super, no i te ogromne lusterka (dwa razy większe jak w Vectrze)!
5,0
Ergonomia
w mojej wersji 1,8CD jest regulacja kierownicy i pionowa fotela, można więc dostosować do swoich upodobań
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie przywoite, ale w porze deszczowej z kolkoma osobami w kabinie wentylacja sobie nie radzi (problem likwiduje montaż klimy)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Moim zdaniem najlepsza wśród samochodów u nas sprzedawanych, no może passat jest głębszy...
5,0
Wyciszenie
w wersji 1.8 super cichy jak na swoją klasę (porównywałem z Toyotą Avensis 1.6, Vectrą 1.6, Hondą Civic i Nissanem Almerą wszystkie zdecydowanie głośniejsze!)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie przeglądy (w grancach 250pln), w mieście spalnie 10-12,5 (ekstremum korki zima itd) trasa 7,5 - 9,5 (ekstremum przy utrzymywaniu prędkości między 170-190km/h)
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba nie ma lepszego stosunku ceny do jakości i komfortu, oferowanego przez Espero, na rynku samochodowym
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie jedynie zamek centralny czasem płata figle
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po przebiegu 30 tys.km wymieniłem jedynie uszczelkę pod pokrywą zaworów bo brudziła i pod termostatem