Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Terios II

Bartosz, 2 lata temu
Silnik 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Terios II 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Silnik
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Samochodzik bardzo sprytny, praktyczny, oszczędny i wbrew pozorom bardzo pojemny. Plusy: oszczędny przy stałym napędzie 4x4 / niezawodny / łańcuch rozrządu / prosta budowa silnika i łatwy w serwisowaniu. Minusy: sztywne zawieszenie / brak dostępności części zamiennych
Wrażenia
4,0
Silnik
Od pojemności 1,5 nie można wymagać zbyt wiele, ale ma wystarczająco mocy do wakacyjnego, spokojnego podróżowania 2 dorosłych osób. Czuć, że zestrojony jest pod trudniejszy teren, ponieważ ruszanie na jedynce jest zaskakująco żwawe. Niezależnie, czy na płaskim, czy pod górę. Im dalej, tym mocy i zrywności mniej, ale pierwszy moment pozwala na wygrzebanie się z błota, śniegu, czy piachu (sprawdzone osobiście; niezbędne są tylko dobre opony). Jest niesamowicie prosty w obsłudze, ponieważ wszystko jest na wierzchu. Na biegu jałowym dźwięk ledwo słyszalny. Na wyższych biegach (w mieście) do kabiny dobiega pomruk, który nie przeszkadza w rozmowie, czy słuchaniu radia. Przy prędkościach 120-130 i wyżej robi się głośniej, ale po części ze względu na sylwetkę (fizyki się nie oszuka, bo auto ma wysokie nadwozie i spory prześwit). Zimą przy wysokich mrozach zapalał od razu. Tu brak uwag.
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, krótki lewarek we właściwym miejscu. Przyjemny "klik" po wrzuceniu biegu. Nie ma w niej nic siermiężnego czy taniego. Solidna i bezproblemowa.
4,0
Układ jezdny
Dla mnie ma zbyt twarde zawieszenie. Ma na to wpływ dosyć krótka, zwarta i wysoka sylwetka. Na dłuższych trasach (nie na autostradach) jest plusem, ponieważ samochód jedzie jak przyklejony do jezdni i można pokonywać ostre i szybkie zakręty z zaskakująco wysokimi prędkościami BEZ klasycznego dla SUV`ów pływania na boki. Dodatkowo koła są umieszczone maksymalnie na krawędziach nadwozia jak tylko się da, stąd pewne prowadzenie i wręcz niewiarygodnie mały promień skrętu. Sztywność najbardziej doskwiera na nawet niewielkich poprzecznych nierównościach, kiedy skacze i trzęsie się nieprzewidywalnie. Można bawić się profilami opon i w ten sposób go nieco zmiękczać, ale różnica będzie nieznaczna. Świadomość poczucia bezpieczeństwa dodaje genialny napęd 4x4, który jest stały 60x40 z korzyścią na przód, a dodatkowo można się wygrzebywać po sztywnym zablokowaniu. Jeszcze mi się nie przydało, ale sprawdzałem na piachu i śniegu - wspaniała zabawa :-)
3,0
Karoseria
Miękki lakier jest utrapieniem wszystkich producentów, choć muszę przyznać, że tutaj ani wiatr, ani liście nie robią mu krzywdy ;-) ale rzeczywiście trzeba uważać. Nieco zaskakuje brak porządnego zabezpieczenia antykorozyjnego, co w samochodzie ze stałym napędem 4x4 jest żartem. Nie jest to bulwarówka i prędzej, czy później w choćby lekki teren pojedzie, dlatego w mojej ocenie oszczędzanie na tym elemencie jest pomyłką. Blachy nie sprawiają wrażenia masywnych, ponieważ drzwi i klapy chodzą zaskakująco lekko i zamykają się z cichym kliknięciem. Bryła jest zwarta i pojemna. Bez zbędnych ścięć, czy skosów, dzięki czemu można maksymalnie wykorzystać miejsce w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielkie zaskoczenie, ponieważ to w gruncie rzeczy nie jest duży samochód, a według moich pomiarów - i nie jest to ściema: wyższą pozycję za kierownicą mają jedynie: Toyota LandCruiser, Hyundai Sonata, Volvo xc90, Land/Range Rovery - ale nie wszystkie. Porównywalnie pod tym względem jest w CR-V, Rav4, Foresterze. Brałem pod uwagę popularne na rynku SUV`y. Daje to dobre widzenie na drodze i w mieście. Spora powierzchnia szyb i nisko poprowadzona ich dolna linia dodatkowo poprawiają widoczność. Nic dodać, nic ująć. Muszę jeszcze słowo o reflektorach, które są soczewkowe i dają baaaardzo dobre światło szczególnie, że umieszczone są na sporej wysokości. Dzięki temu wieczorna jazda nie jest straszna.
5,0
Ergonomia
Trzy rzeczy bym poprawił: 1/umiejscowienie przełącznika komputera pokładowego (jest po lewej stronie kierownicy, na dosyć nisko położonym panelu. 2/brak zegara na środku deski rozdzielczej; pierdoła, ale dla mnie ważna :-) 3/niewygodny podłokietnik w drzwiach i brak tego pomiędzy fotelami. Poza tym wszystko na swoim miejscu. Bardzo praktycznie rozwiązana jest konstrukcja reflektorów, które nie dość, że mają oddzielne zamykane komory dla każdej z żarówek, to na obudowach podane są ich numery i rodzaje. Odchodzi wyjmowanie żarówki, żeby się dowiedzieć, jakiej potrzebujesz - wspaniałe.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie jechałem jeszcze w swoim życiu samochodem, który równie szybko by się nagrzewał i grzał jak w kotłowni. Ostatniej zimy przy -28 stopniach na dworze pokrętło ciepłego nawiewu ustawione na połowie skali pozwalało na jazdę bez kurtki, czapki, szalika, rękawiczek. Mam pakiet zimowy z podgrzewanymi fotelami, które fantastycznie dogrzewają tyłek i plecy, dlatego jest to dla mnie ideał z dotychczasowo posiadanych samochodów. Latem klimatyzacja chłodzi, ale tu szału nie ma. Przy długiej jeździe w mocnym słońcu (powyżej 4 godzin) robi się mało wydolna, a w kabinie dusznawo szczególnie, że jest zaskakująco szczelna (nie ma przedmuchów na drzwiach czy oknach. Ciekawym patentem jest podgrzewanie przedniej szyby pod wycieraczkami. Po kilku minutach rozpuszcza nawet kilku milimetrowy lód i nie niszczą się pióra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Są większe samochody. Pewnie. Ale po pierwszym wsiądnięciu pojawia się spore zaskoczenie, ile tam jest miejsca. Dodatkowe centymetry nad głowami dodają wrażenia przestronności. Z założenia przeznaczony dla dwóch osób spełnia swoją rolę doskonale, ponieważ zarówno zakupy i bagaże mieszczą się bez problemu. Sporo ciekawych schowków ( w tym ten na narzędzia pod podłogą bagażnika) dodaje mu praktyczności i gwiazdek. Poprzednia Mazda Tribute była sporo większa - tak, ale wówczas potrzebowałem wozić dzieci. Daihatsu było celowym i świadomym wyborem. Bardzo praktyczna rzecz: regulacja oparć tylnych foteli. Tak. Dwie osoby siedzące z tyłu mogą siedzieć w różnych pozycjach. Który z tych współczesnych to ma? No który? :-)
4,0
Wyciszenie
Samochód nie był kupowany do ścigania, a do bezpiecznego przemieszczania się. Jak długo będzie spełniał tę rolę, tak długo nie będę mu nic w tym względzie wytykał. Trzeba jednak szczerze powiedzieć, że jazda z prędkościami 130 jest uciążliwa. Wykorzystuję go głównie w mieście i poziom hałasu jest znikomy. Na trzy dalsze wypady poza miasto rocznie i towarzyszący szybszej jeździe odgłos nie będę narzekał.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie Pb95 przy stałych prędkościach: 120-130 / 8,2-8,4 l/100km 90-110 / 7,6-7,9 i/100km 60-80 / 6,9-7,2 l/100km miasto bardzo różnie: silnie zakorkowana Warszawa / 8,5-9,1 l/100km poza godzinami szczytu / 8,0-8,5 l/100km Czy jest sens zakładać gaz? Nie wydaje mi się :-) Filtr oleju - 40 PLN opony letnie - 290/350 PLN sztuka rura wlewu paliwa oryginał - 950 PLN zamiennik - 350-500 PLN
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane egzemplarze z lat 2008-2011 kosztują pomiędzy 19 a 30 tys PLN. Czy to dużo? Za tak praktyczny i wszechstronny samochód? Oceńcie sami. Uważam, że jest wielokrotnie lepszy od koreańskiej konkurencji a przede wszystkim będzie trwalszy (made in Japan). Rozstrzał cenowy jest spory, ponieważ auto dosyć rzadkie, nie jest znane i kupujący nie do końca wiedzą z "czym to się je". Ja chciałem wszędowłaza, który jest oszczędny w spalaniu i obsłudze. Tymczasem nic się nie zepsuło i jeśli wierzyć opinii moich mechaników - poza eksploatacją nic nie powinno się wydarzyć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiele rzeczy można zrobić samemu, ale... nie ma co w nim robić ;-) Wymiana żarówki to nie awaria. Kupowany z korozją rury wlewu paliwa - nie uwzględniam, bo od razu usunięte.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (prawie rok użytkowania i już 24 tys km zrobione - wyjściowo było 191 tys km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 4WD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Terios II