Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan III Grand Caravan

djdit małpa o2.pl, 16 lat temu
Silnik 3.3 160KM 118kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Dodge Caravan III Grand Caravan 3.3 160KM 118kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Kieruje sie jak zwykła osobówką mimo gigantycznych rozmiarów
5,0
Całokształt
Musze dac poprostu 5, zanim kupilem to auto, dokladnie ogldalem i jezdzilem galaxy i alhambra ale tutaj nie było kompromisów...
Wrażenia
5,0
Silnik
3.3 i 3.8 to bardzo niezawodne silniki co w połaczeniu z gazem sekwencyjnym oznacza oszczędna jazde i brak awarii. Dlaczego diesla 96-00r sie nie kupuje każdy wie dlaczego... Ja przez rok czasu zmieniłem tylko rzeczy eksploatacyjne a tak żadnych niepokojacych objawów... W zime ani razu przykrych niespodzianek.
4,0
Skrzynia biegów
Jeżeli jest wlany dobry zalecany olej bez żadnych szarpnięć przy redukcji (automatyczna) absolutnie żadnych zastrzeżeń. Czwóreczkę daje tylko za to że przydało by sie więcej przełożen.
5,0
Układ jezdny
Doskonały moim zdaniem, moje autko to grand i jak na samochód o długosci 5,1m i wadze prawie dwóch ton daje sie prowadzic jak zwykłą osobówkę, ostry zakret przy 120km/h przy tym wysokim samochodzie nie robi wrazenia. Zadnego podbijania czy niebezpiecznych przechyłów, tłumacze to sobie tym, że jest to szeroki samochód (prawdziwy van/minibus) a nie podwyższona osobówka jak renault scenic... jeżeli ktoś ma inne zdanie to niech wymieni sobie amortyzatory w 10letnim samochodzie...
Komfort
5,0
Widoczność
Lepsza niż w niejednej osobówce, słupki z przodu w ogóle nie zasłaniaja drogi na skrzyżowaniach jak to jest w peugeot 307, jesli chodzi o tył wszystko jak na dłoni przeszklone. Trzeba sie tylko przyzwyczaić, że jak się cofa to nawet jak juz myslisz ze zaraz zachaczysz tyłkiem to tak naprawde jest jeszcze 0,5m to takie oszustwo wizualne ;-)
5,0
Ergonomia
Voyager i caravan absolutnie wiodą prym wsród vanów czy trzeba tłumaczyć cos wiecej ? nawet alhambra czy galaxy maja daleką drogę, sa poprostu mniejsze ale również funkcjonalne (miałem okazję nimi jezdzić)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj niestety obniżam lekko notowania, mam dość ubogą wersję z jednostrefową klimatyzacją i troche cięzko schłodzić szybko cała kabinę, (w srodkowym i tylnym rzedzie brak nawiewów) przypominam ze to moja opcja w samochodze, można kupic dwustrefową itd. Generalnie starcza mi to co mam i nie narzekam, ogrzewanie 5+ ;-) szyba bardzo szybko odtaja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wstyd o cos takiego pytać, można sobie chodzić swobodnie z przodu do tyłu bez przeskakiwania przez jakies wyboje (równa podłoga jak deska!) przy tym jest szerszy w środku i w rozstawie osi wiec jest to konkurent nie do pobicia w tej klasie. Generalnie każdy kto wejdzie do mojego samochodu jest zszokowany gigantyczna iloscia miejsca, ale tak to jest jak ktos sie przesiada z małego BMW 7 czy omegi B, picasso...
4,0
Wyciszenie
Jest cicho jak na taka wielką bude ale zawsze moze byc lepiej, silnika przy 50km/h juz w ogole nie słychac , a jak juz porzy wolnej jezdzie słychac to jest milutki pomruk 3,3litrowego silnika. Jako że miałem okazję prać cała tapicerke w moim samochodzie który był rozebrany prawie do gołej blachy to musze miec szacuneczek dla producenta, wszedzie gdzie sie da wygłuszenia dosłownie w każdej szczelinie, naprawde postarali się chłopacy. Mój brat ma picasso to jest poprostu głosno w porównaniu do caravana.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wierzcie w bajki ze w miescie silnik 3,3spali 13L . Pali dokladnie tyle ile powinienen, przy narmalnej jezdzie 10L w trasie i 17na miescie a jak zacznie sie udawac hołka to nawet 20 ( miasto). Ceny czesci na poziomie zwykłych aut zachodnich i francuskich (zamienniki a jest ich duzo)przykład: koncówka drązka 65zł a drążek 70zł... pas klinowy 90zł, klocki ham 120zł, tarcze 2sztuki 250zł. Napraw praktycznie żadnych przez rok za wyjatkiem exploatacyjnych rzeczy jakie wymienilem wyzej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest dużo tanszy od konkurencji (galaxy, alhambra) poniewaz duże silniki ale to wlasnie voyager jest the best, wystarczy założyc sekwencję...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie kontaktował przekażnik wentylatorów (wada voyagerów i caravanów) wystarczyło tylko przeczyscic styki, pozatym same eksploatacyjne rzeczy jak pisalem wyzej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie przez rok absolutnie nic i oby tak zostało do konca dni posiadania tego samochodu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.3 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dodge Caravan III Grand Caravan 3.3 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
14,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Dodge Caravan III Grand Caravan