Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Challenger III

Artur, 12 lat temu
Silnik 3.5 V6 254KM 187kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dodge Challenger III 3.5 V6 254KM 187kW od 2008 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Myślałem, że bedzie sportowe i będę się tłukł. Nic z tych rzeczy. Zawieszenie jest tourigowe... a na standardowe 18'' naciągnięte są kapcie 225/60 (!). Proponuję spróbować bo co tu opowiadać.
4,0
Całokształt
Samochód dla kogoś zmęczonego podwójnym turbodoładowaniem diesla o zmiennej w 10 fazach geometrii łopatek i supernowoczesnym filtrem chąsteczek stałych. Tutaj moc jest prosta i brutalna, chociaż i tak daleko mu do HEMI. Pali w mieście 16-17 Pb95 na 100. Jest bardzo obszerny, komfortowy i wygodny. Nie ma wodotrysków.
Wrażenia
4,0
Silnik
O silniku złego słowa nie da się raczej powiedzieć, ale nowsze V6 (choćby prawdziwe 24V DOHC a nie SOHC) dają lepiej rady. Generalnie nie jest super dynamiczny i przy niskich obrotach nieobciążony (na N) potrafi zachowywać się niestabilnie (podbija sobie obroty z 600 do 700 lub nawet 800 rpm), co trochę dziwi i daje do myślenia o kulturze pracy.
3,0
Skrzynia biegów
Nowe automaty dają zdecydowaną przewagę. Skrzynia w automacie Dodge model 2011 ma "tylko" 5 biegów i ekstremalnie długie czasy zmiany. Zupełnie nie nadaje się do dynamicznej jazdy. Po wciśnięciu gazu do dna samochód ogarnia się dopiero po drugiej redukcji, co trwa jakieś 3 sekundy. Do spokojnej i płynnej jazdy jak znalazł. Zero szarpnięć, samochód płynie. Tylko czy challenger to 300C?
4,0
Układ jezdny
Porównując do innych (nawet "cywilnych") dużych samochodów- miodzio. Nie trzęsie, nie kołysze, dobrze tłumi, nie przechyla. To wszystko tylko kosztem nieco niższego prześwitu. Przy długich koleinach lub rowkach w drodze czuć że ma z tyłu oś. Osobiście dziwnie to znoszę. Poza tym potwierdzam opinię testerów z USA: super cruiser!!!
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność? Mhmmm. Nie zaobserwowałem. Wyjechanie tyłem na ulicę samochodem zaparkowanym wprost z niej to czysta ruletka. Choćby nie wiem co, to tylny słupek zasłoni wszystko. Z tego samego powodu zmiana pasa: tylko na same lusterka. Nie lubisz tego jeśli właśnie nie wyprzedziłeś i wiesz gdzie samochód z pasa obok był 2 sekundy temu.
4,0
Ergonomia
Tutaj kwestia gustu. Ja lubię proste rozwiązania. Challenger jest prosty. Cała klimatyzacja to trzy gałki z których każda jest jest równocześnie przyciskiem. Pozostałe dwa przyciski to wyłącznik ESP i awaryjne. Robi wrażenie. Radio mam nowe nieoryginalne i nie pasuje stopniem skomplikowana do reszty. Poza tym dobry dostęp wszędzie poza fotelem kierowcy, który się nie składa!!!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie i grzanie jest bardzo efektywne. W ciągu 5-10 minut można samochód wyciągnąć z zimowej zapaści przy minus 10 lub schłodzić z letniego skwaru.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest tyle miejsca co w luksusowych limuzynach. Z tyłu dzieci i młodzież usiedzą nawet w dłuższyt trasach. Dla dorosłego 36-38 cali na nogi to mało, ale to są nadal cyfry z małych kompaktów.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho. Samochód nie wydaje dziwnych dźwięków. Pewnie na polskich drogach jest to kwestia czasu, ale tapicerka przy 6tkm nie piszczy i nie zgrzyta. Na pewno też silnik nie dodaje powodów do narzekania, ponieważ 3,5 V6 SOHC 32V to ponoć najlepiej wyważona i obciążona najmniejszymi stukami jednostka w Dodge, Chrysler czy Jeep. HEMI brzmią na pewno inaczej- w środku również.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za wcześnie by to oceniać.
4,0
Stosunek jakość/cena
W USA potrafią robić samochody przyciągające wzrok i uczucia. Samochód nie wyszedł najdrożej (indywodualny import) i na pewno jestem z niego bardziej zadowolony, niż z nowego wypasionego GOLF'a czy podobnie wypasionej Astry.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie, żeby to oceniać.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 254KM 187kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Challenger III