Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I Hatchback 3d

SIMIN - ŁDZ, 6 lat temu
Silnik 2.0 HGT 20V 154KM 113kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Fiat Bravo I Hatchback 3d 2.0 HGT 20V 154 KM 113 kW - Oceń swoje auto
3,77
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wilk w owczej skórze jak to się mówi... 155km seryjne potrafią zdziwić mocniejsze autka w tej klasie..masa mojego(skóra klima itd pełne wyposażenie) to 1190kg wiec myślę że tragedii nie ma...nie jest to może i HONDA CRX która ważyła niespełna 900kg i z najmocniejszym silnikiem 1.6 VTI 150 km potrafiła miażdżyć konkurencje ale jeżeli chodzi wam o kompromis pomiędzy komfortem , wyposażeniem a osiągami to samochód właśnie dla was:) mając troszkę zbędnych pieniążków na naprawy i czasu na podłubanie - polecam:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia
Silnik : wariator zmiennych faz rozrządu
Zawieszenie : wahacze - przód
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli już mowa o tym silniku to nie można powiedzieć ,że brakuje mu osiągów. choć mam w nim gaz od ponad 2 lat jestem bardzo zadowolony. instalacja diego G3 kme. elastyczny oraz bardzo zrywny:) no i dźwięk w którym można się zakochać. rzędowa 5 i jej bulgot. (ja posiadam wolny wydech 2.5cala - przelotowy) naprawy tego silnika to istny kłopot...(jeśli oczywiście coś walnie)brak dostępu choćby przy wymianie rozrządu...wymiana rozrządu z pompa wody(plus uszczelniacze na wałkach)wraz z \"robotą\" to koszt minimum 900zl do 1200zł w zależności od części.
3,0
Skrzynia biegów
hm... i tu pojawia sie problem... jeżeli chodzi o to jak ona pracuje nie ma do niej naprawde zastrzeżeń...nic nie zgrzyta itd..czasami przy wrzucaniu biegu wstecznego ale to jak w każdym bravolocie - trzeba uważać. przyznam sie ze wymieniałem raz skrzynie biegów w tym modelu... cena samej skrzyni zamiennik waha się od 350-500zł za używaną. plusem jest dostępność części. minusem wymiana.. cena taka sama jak i skrzynia. trudny dostęp do jej wymiany itd.
4,0
Układ jezdny
mowa o układzie jezdnym... sprawa wygląda tak. posiadam wersje HGT więc jeżeli chodzi o przyczepność itd to genialnie. Oryginalny sport pack -20mm (od normalnej wersji HGT)sportowe sprężyny WAITEC (zielone) siedzi się nisko jeździ twardo lecz pewnie w zakrętach. DUŻYM MINUSEM jest duży promień skrętu...(nieraz wydaje mi się ,że mają mnie za durnia który nie potrafi zawrócić na 3 a tu po porostu się nie da!!!) zawieszenie przód szerszy o kilkanaście mm wahacze pasujące tylko od wersji HGT LUB MAREA..ceny naprawy przedniego zawieszenia nie są duże lecz trzeba się liczyć z tym iż lubią się szybko zużyć biorąc pod uwagę iż mamy piękne drogi..kpl wahaczy -przód to wydatek rzędu 400zł za ciut lepsze.wymiana koło 150zł.
Komfort
4,0
Widoczność
tu się nie popisze wypisywaniem ponieważ widoczność moim zdaniem jest ok... parkowanie intuicyjne. lusterka również spisują się na medal. elektryczna ich regulacja jest prosta i bardzo pomocna. wycieraczki sprawują się na medal:)
4,0
Ergonomia
no jak to się mówi...NIEMIECKI samochód to nie jest lecz wszystko jest jak powinno. przyciski pod ręką i wszystko obsługuje się intuicyjnie. jak ja to mówię \" włoszczyzna latem smakuje najlepiej \" włosi wiedzą jak zaprojektować samochód by się mógł spodobać szerokiej gamie odbiorców.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
kratki wentylacyjne dmuchają jak najbardziej ok... tam gdzie trzeba. w zimie szybko się nagrzewa, opcja MAX DEF na desce sprawia ze klimatyzacja szybko odparowywuję przednią szybę ,podgrzewa jednocześnie lusterka jak i podgrzewa tylna szybkę:) czasami żar z kratek parzy...jeśli da się na maxa:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 179cm wzrostu fotel odsunięty nie do końca choć jest ruszony w tylną stronę pojazdu i pasażerowie siedzący za mną nie są ściśnięci. Ich kolana być możliwe są bardzo blisko mojego fotela ale z pewnością ich nie gniotę. podróż w 4 osoby wydaje się być w dostatku komfortowa choć nie ma tu mowy o wysokim komforcie jakim daje samochód 5drzwiowy. 5osób da się przewieść...pod warunkiem ze nie są to osoby po np 100kg:) myślę że przeciętne 3 osoby z tyłu dadzą sobie radę bez problemu nie siedząc na sobie:)
3,0
Wyciszenie
hm..tu pojawia się problem...:) bo mam wydech 2.5cala który daje duuużo hałasu:) ale mogę powiedzieć że mając go na samym początku był naprawdę cichy:) lekki pomruk 5cylindrowego silnika i szum opon:)
Ekonomiczność
3,0
Koszty utrzymania
Ciężko o słowo \"ekonomicznie\" w tym modelu:) 2.0 20v 155km 5cyl potrafi sobie zakpić ze spalania:) w zależności od fantazji. myślę ze minimum jakie zaobserwowałem w mieście to 14 literków PB (mam teraz gaz i jest 15 l gazu po mieście)średnio pali koło 12-13L Przeglądy jak to przeglądy nie jestem gościem ASO wiec ceny są do przeżycia ,jak to podałem powyżej. Naprawy nie są tutaj częste poza jakimiś drobnymi rzeczami które potrafią być naprawdę kosztowne...(wymiana alternatora to koszt rzędu 250-300zł a przecież to sama \"robota\" regeneracja ALTERNATORA łożyska- 2szt plus nakrętka w nim z lewym gwintem i robocizną 150zł. wymiana wariatora(zmienne fazy rozrządu) koszt 350zł.Cena samego wariatora nowy koło 600zł używany 350zł a lubią się popsuć...
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Drobne usterki
każdy samochód ma inne wady:) \"jak dbasz tak masz\"
3,0
Poważne usterki
niestety jest to samochód marki FIAT(ja nie ubolewam:) )więc nie jest to HONDA ,MAZDA ,MERCEDES AUDI czy inne samochody z rodziny VAG... reasumując jeśli kochacie włoskie samochody i ich stylistykę i wybieracie samochód sercem a nie rozumem to coś dla was:)

Zużycie paliwa 2.0 HGT 20V 154KM 113kW [l/100km]

11,5

Minimalne średnie zużycie paliwa

12,0

Maksymalne średnie zużycie paliwa

14,5

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo I Hatchback 3d