Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo I

Grzegorz, 9 lat temu
Silnik 1.9 D 65KM 48kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo I 1.9 D 65KM 48kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mało pali, diesel bez turbiny jak na razie bezawaryjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przepalający się rezystor na dmuchawie - koszt około 20 zł.
4,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę zarówno wiek auta jak i markę moim zdaniem jest to dobry wybór. Pod warunkiem, że nie oczekujemy sprintu z pod świateł i 250km/h auto sprawdza się świetnie. Proste w obsłudze, generalnie bezawaryjne, tanie części. Mimo upływu lat w moim odczuciu sylwetka wciąż atrakcyjna. W moim egzemplarzu problem rdzy jeszcze nie istnieje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto ma niski przebieg- nieco ponad 127kkm- udokumentowany. Sprowadzone z Włoch prywatnie. Przez 2 lata w silniku oprócz standardowych wymian ( olej, paski,filtry itd ) wymieniłem 1 świece żarową. Odpala zawsze, bez zająknięcia nawet w duże mrozy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie. Sporadycznie są problemy z wrzuceniem wstecznego - trzeba jeszcze raz wysprzęglić . Ale to zapewne pierwsze objawy zużywania się sprzęgła. Jak dla mnie skrzynia jest nieco za krótka - ale to już sprawa indywidualna.
4,0
Układ jezdny
Właściwie działa bez zarzutu. Jest precyzyjny i pewny. Rok po kupnie musiałem wymienić pompę wspomagania - razem z wymiana + nowy płyn ~250zł. Więc koszta nie specjalnie wysokie.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu niestety jest przeciętnie. A to za sprawą dość szerokich słupków A. Trzeba uważać na skrzyżowaniach.
4,0
Ergonomia
Brak uchwytów na kubki w konsoli środkowej chyba najbardziej mi przeszkadza. Są 2 na wewnętrznej stronie klapy schowka, dostępne po jego otwarciu co jest średnio wygodne podczas jazdy a już tym bardziej gdy z pasażerem z przodu. Ale należy pamiętać, że to auto z 1995 i z ówczesnej klasy średniej ( niższej?). Poza tym wszystko na swoim miejscu i pod ręką.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
2 znane i dość irytujące przypadłości. Parujące szyby w zimę i przepalający się opornik na wentylatorze co powoduje prace tylko na 4 biegu dmuchawy - a cicho wtedy nie jest :) Więc tu szału nie ma...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To 3d HB i jak dla mnie z przodu miejsca jest dużo. Nie ma problemu ze znalezieniem miejsca za kierownicą. W czym pomaga regulowana kierownica. Z tyłu nie jeżdżę, ale miejsca jest, patrząc po innych nawet większych 3d HB, ponad przeciętnie.
4,0
Wyciszenie
Jak na wiek auta i to że jest to zwykły klekoczący diesel jest przyzwoicie. Powyżej 120 km/h robi sie już głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W pierwszym roku użytkowania na drobne naprawy poszło około 500zł. Drugi rok i obecny póki co bezawaryjnie. Nie wliczam tu filtrów olei i innych okresowych wymian bo to standard. Części są tanie, dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mój egzemplarz jest dość zadbany z małym przebiegiem i uważam że cena 3-4k zł za taki egzemplarz nie jest wygórowana. Trzeba pamiętać że to FIAT, zwykły diesel i nie oczekiwać 6 sek do 100km/h.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniona 1 świeca żarowa, uszczelka pod miską olejową i rezystor na dmuchawie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniona pompa wspomagania.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Bravo I

Liczba wpisów: 34

Fiat Bravo I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Bravo I