Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Gato, 8 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny. Spalanie to bajka.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Czasem piszczy ale w serwisach nic nie stwierdzają
Karoseria : Odpryski lakieru co ciekawe w tych samych miejscach w innym pojazdach
4,0
Całokształt
Samochód kupiony z przypadku po długich poszukiwaniach zadbanego i nie bitego Forda Focusa/Skody Octavii. Jedno wejście i zajęcie miejsca za kierownicą, samotna jazda próbna (handlarz z salonu nie miał czasu więc po prostu dał mi kluczyki i kazał sobie pojeździć) i decyzja podjęta. Do dziś nie żałuję zakupu i pewnie posłuży jeszcze długo. Poza drobnostkami nie można się do niczego doczepić.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po porzesiadce z silnika 75KM te 105KM robiło wrażenie. Teraz oceniam, że jest to minimum. Silnik pracuje płynnie choć czasem na niskich obrotach brak mu dynamiki ale coś za coś - niskie spalanie. Co ciekawe przy spokojnej jeździe po mieście nie przekraczając 60km/h silnik potrafi spalić 4,5l/100km co nie jest możliwe już na autostradzie. Dziwne ale prawdziwe.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia przeciętna - biegi haczą
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się rewelacyjnie.Dodatkowe wspomaganie na parkingu pomocne
Komfort
5,0
Widoczność
Z przodu i na boki nie ma problemu jednak do widoku do tyłu do dziś nie mogę się przyzwyczaić. Mam wrażenie że geometria powierzchni szyby wprowadza efekt rybiego oka przez co odległość do przeszkody znajdującej się z tyłu wydaje się bliższa niż jest w rzeczywistości.
5,0
Ergonomia
Brak zastrzeżeń. Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa spokojnie i nie dusi jak w niektórych pojazdach jednak co do ogrzewania to trzeba długo czekać aż się nagrzeje. No ale tak już jest w dieslach. Nie wykazują strat energii wydzielając ciepło jak benzyna. Duży plus za funkcję odparowywania wnętrza. Działa rewelacyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być lepsze ale nie ma co narzekać. Niestety zmuszony bylem do wymiany przedniej szyby (poprzednia strasznie była porysowana co ciekawe od wycieraczek) i z oszczędności wybrałem zamiennik bez dodatkowego wyciszenia w stosunku do oryginału ale za to 1/4 ceny
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wydawałoby się że skoro fiat to części powinny być tańsze jednak tak nie jest. Zdarzają się "perełki" takie jak filtr paliwa który potrafi kosztować 290zł (190zł zamiennik) Reszta na poziomie zbliżonym do konkurencji. Biorąc pod uwagę zalecane przebiegu do przeglądu 30000km koszty utrzymania wychodzą dużo niższe niż w innych pojazdach. Osobiście skracam okresy między przeglądami do 10000km ale dzięki temu mam pewność że nic nie wyskoczy niespodziewanie ani, że samochód nie stanie niespodziewanie na drodze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu jest adekwatna do jakości użytych materiałów i wyposażenia. Gdybym nie posiadał tego samochodu zapewne uważałbym, że słono każą sobie płacić za znaczek Fiata. Teraz wiem, że byłbym w błędzie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Windows to porażka. Blue&Me lubi się zawieszać i nie zawsze czyta płyty CD. Na szczęście jest niezawodnie USB.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d