Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

rayven129, 5 lat temu
Silnik 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,36
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność jazdy (chcę wyprzedzić, wciskam gaz do dechy; układ kierowniczy to bajka).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF - nic tylko wyciąć i usunąć z komputera (rozcieńczanie oleju przez ten wynalazek to rzecz normalna, a jak wiadomo, im bardziej rozcieńczony olej tym gorsze smarowanie tym większa szansa na zatarcie silnika co się równa ze szrotem).
4,0
Całokształt
Samochód bardzo fajny za dobre pieniądze. Mój akurat jest w wersji Dynamic z pakietem sportowym więc czy na zewnątrz czy wewnątrz wygląda świetnie. Zalet można by tu zamieścić bardzo dużo lecz ludzie chcą wiedzieć częściej o wadach więc wymienię moje. Pierwsza i najważniejsza, czyli bolączka nowych samochodów z silnikami Diesla - ekologia. EGR czy klapy wirowe (w mojej wersji bodajże nie ma klap) to pikuś przy DPF'fie. Ten cudowny wynalazek ogranicza wydobywanie się szkodliwych substancji z samochodu przez gromadzenie ich we wkładzie ceramicznym, po czym po nagromadzeniu się tego nagaru następuje proces wypalania (nie ma żadnej diody czy informacji i procesie wypalania, jedynie można to poznać po wyższym spalaniu bieżącym/aktualnym) czyli 2 z 4 wtrysków dają podwójną dawkę paliwa, przez co powstaje większa temperatura i ten nagar zostaje wypalony i wydalony przez tłumik. Jeżeli przerwiemy proces wypalania (wyłączając samochód), nadmiar paliwa znajdującego się w komorze spalania będzie spływał po tłokach do misy z olejem. Olej będzie rozcieńczony i zacznie go nam przybywać (ja miałem wskaźnik oleju gdzieś pomiędzy max/mini; po miesiącu było powyżej maximum!!!). Tak więc radzę się dwa razy zastanowić czy np. nie wybrać benzyny i zagazować. Turbina ze zmienną geometrią więc koszty regeneracji większe niż przy normalnej. Instant Nav w moim pakiecie to porażka; lepiej kupić radio 2DIN z androidem za +/- 300/400zł. Nie wiem jak w wersji sportowej (lepsze nagłośnienie + fabryczna tuba w bagażniku) ale u mnie głośniki grają mizernie (rock/metal), chyba będę wymieniał za jakiś czas razem z radiem. Plastiki w drzwiach przy głośnej muzyce trzeszczą (tylko przy głośnej muzyce, poza tym nic nie trzeszczy). Ogólnie gdybym miał kupować jeszcze raz, to bez wachania byl kupil ale wersję bez DPF'fa.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d