Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

sim, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zachęca do dynamicznej jazdy. fiat kojarzył mi się z jeżdżąca stodołą ani komfortowa ani sportową... a bravo ma agresywne dynamiczne zawieszenie. pewne i dającą małą dawkę komfortu. ale przy 165 koniach trudno by było miękkie i pływające.
3,0
Całokształt
ocena powiązana z ceną i wyposażeniem. Autko jest kompaktem który w opinii wielu nie umywa się do astry, golfa czy focusa a prawda jest taka że jak się potrafi negocjować można kupić świetnie wyposażoną wersję z dużym rabatem i wtedy za te same pieniądze konkurecja daje jakies podróbki samochodów... nie jestem fanem fiata ale to auto jest naprawdę dobrze złożone, dobrze się prowadzi, mało pali i zaje... przyspiesza. Najsłabszym punktem są fotele (nawet w wersji sport którą posiadam) oraz wyciszenie szumu powietrza przy dużych prędkościach (pow 200)... Ale nie są to wady auta tylko najsłabsze punkty. Reszta jest jak nie fiat...przemyślana, ładna solidna. audio ze wzmacniaczem i subem roznosi ... powala seryjne zestawy innych aut na kolana. Mówię o octavi, focusie, golfie i astrze. Kurcze jak się chce to można dać w serii audio moze nie dla audiofila ale normalnie dające porządne basy i wysokie tony nawet przy skręconej na max volume. Gdyby kabina była ciut większa było by to auto idealne... poprawiłbym trochę układ kierowniczy ale wtredy chyba już była by to alfa romeo... a tego decydenci fiata nie chcą.... i to widać... bo w końcu co za różnica jaką przedkładnie tam włożą... mady by ar czy made by fiat...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 165 KM nie ma go na liście nie wiem dlaczego? Tak małe auto z takim silnikiem musi jeździć świetnie i jeździ. do 220 przyspiesza rewelacyjnie choć od 200-220 troszkę słabiej niż do do 200. Na 6 biegu 0d 80-100 można już śmiało przyspieszać. Rewelacja!. Silnik jest cichy i ma przyjemne brzmienie w czasie jazdy bardziej przypomina benzynę pod względem wydawancych dzwięków. najzabawniejsze jest jak jakiś mózg się ściga na światłach... bmw 320 np... hahaha albo jakieś audi a6 2.7 tdi... nie leczę kompleksów ale bawi mnie to jak ktoś w aucie za 200-300 tys chce sobie czy komuś cos udowodnić a dostaje baciory od fiaciora..... moje autko w papierach ma 8.2 do setki ale moje przyspiesza w 7.9-7.8 mierzone kilka razy na zimówkach.
3,0
Skrzynia biegów
Hmmm... Tak na prawdę działa doskonale. ale... tylko jak jest rozgrzana. Tuż po odpaleniu haczy. Biegi są krótkie zachęcają do dynamicznej jazdy. Czasami nie robi rózniczy czy się jedzie na III czy V podobna dynamika... Tzn momen 360 nm robi swoje. Fajnie było by mieć jakiś szybko zmieniający automat. szkoda ze fiat w tej dziedzinie jest taki słaby.
3,0
Układ jezdny
Auto jest twarde i prowadzi się pewnie. Jak ktoś lubi miękkie bujające zawieszenie to niestety bravo rozczaruje.
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu super. Tył porażka! auto jest bardzo zabudowane i gdyby nie duże boczne lusterka było by fatalnie
3,0
Ergonomia
jeżdże już 3 fiatem i trudno znaleść jakieś mankamenty. Może jak ktoś wcześniej miała vw albo opla to pewne rzeczy są rozwiązane inaczej...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
super klima. cały czas włączona na opcję full auto. dwuswerowa ale w dłuższej trasie powietrze i tak się miesza...
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety poprzednik był wyraźnie większy stilo, Peugeut 307, 308. megane są większe... :( wnętze płaci za ładną sylwetkę ograniczonym miejscem. Nie jest źle ale van to to nie jest.
3,0
Wyciszenie
Silnik jest cichy. ale szumy powietrza słyszalne. Zwłaszcza przez boczne szyby. Dziwne że to jest niedopracowane. mówię o prędkościach pow. 200. do 180 jest naprawdę cicho. Fajna jest to że fabryczne audio automatycznie zgłaśnia się wraz z prędkością (do wyboru w opcjach)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no jak na 165 koni trudno ocenić. przy spokojnej jeździe do 120 spala ok. 5 litrów. ale jak tym autem tak jeździć tego producent nie podaje. Aż korci by przy wyprzedzaniu wcisnąć ile się da... a wtedy ... zużycie rośnie. maksymalne prędkości na autstradzie to spalenie miedzy 8-10 a jazda 180-230 kmh. Średnio wychodzi 7-8 wykorzystując świetne osiągi auta ale tylko przy wyprzedaniu.
3,0
Stosunek jakość/cena
jeśli kupuje się to auto z dużym rabatem to warto. Cena katalogowa z wyp. dod. to 87 tys. Ja tyle bym nie dał, ale kupiłem taniej więc jest super
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mały przebieg. auto po odbiorze z salonu śmiga.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d