Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo IV

M.K., 3 lata temu
Silnik 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Doblo IV 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW 2015 - Oceń swoje auto
4,07
6% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Precyzyjne, trzyma się drogi, przewidywalny nawet jak przesadzisz, ESC skuteczne, zawieszenie komfortowe
4,0
Całokształt
5 lat od nowości, 150.000 km, wersja dostawcza. No cóż... W zasadzie bez tragedii, ale przyjaciółmi nie zostaliśmy zdecydowanie:) Wydech po 5 latach nie posiada już zewnętrznej warstwy- skorodowała jak ciastko francuskie i częściowo odpadła( dla mnie precedens).
Wrażenia
4,0
Silnik
Mimo wszystko za słaby. Ostatnio miałem zastępczy z 2020r. z silnikiem już 120KM i wyższym momentem obrotowym i zdecydowanie lepiej. Silnik jest jednak największym plusem. Kompletnie bezawaryjny. Na finiszu tylko umarła sonda lambda. Olej co 15.000km, a nie jak zaleca producent co 35.000( !!!)
2,0
Skrzynia biegów
Największy minus.Od początku hacząca jedynka i sprzęgło biorące przy podłodze. Łatwo o zgrzyt przy zbyt szybkiej zmianie biegu. Od początku jakby nie wysprzęglał do końca. Przy 20.000 km wymiana koła dwumasowego. Teraz w dniu sprzedaży łożyska skrzyni wg serwisu do wymiany, czyli wskazany REMONT. Słychać wycie zwłaszcza przy większej prędkości 120km/h w górę. Całokształt oceny skrzyni=porażka. Serwisu nigdy nie był w stanie ogarnąć tematu sprzęgła- wg 3 serwisów wszystko ok.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjne prowadzenie jak na takie pudełko, również przy wyższych prędkościach oraz na zakrętach nawet na nierównych drogach. Zawieszenie ponadprzeciętnie trwałe. Cały przebieg z wymianą jedynie łączników stabilizatora. I nadal brak luzów. Górne łożyska McPhersona drugi raz już powinno się z kolei wymienić( trzeszczą przy skręcaniu - wada typowa Doblo). Całokształt zdecydowanie na plus. Słaba zwrotność ( wersja L2).
5,0
Karoseria
Dosyć ładne auto dostawcze ( po liftingu). Dobra widoczność. Jest ok.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Świetnie lusterka. Bardzo dobre światła ( fakt, że żarówki +100%)
2,0
Ergonomia
Mało schowków. I jedna WIELKA wada: brak jakiegokolwiek miejsca na kubki( chyba mnie zamroczyło jak kupowałem). Dla mnie to nieporozumienie. Umęczyłem się tym bardzo. Deska rozdzielcza przytłacza kierowcę i przez to wrażenie ciasnoty w środku. Jeżeli ktoś ma więcej niż 180cm wzrostu i długie nogi to skończy mu się zakres regulacji fotela( odsunięty na maksa do ścianki działowej i nadal mało). Dla mnie było na styk .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu. Szybko grzeje i szybko chłodzi. Goooood.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca w miarę, pasażer cierpi:) ( wersja 2+1)
4,0
Wyciszenie
Do 100-120 jest przyzwoicie. Później nie bardzo. Długa jazda autostradą najlepiej 130km/h . 150 już męczy. Przy bocznym / skośnym wietrze powietrze dostaje się pod uszczelki i jedziesz jak z otwartą szybą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gwarancja przedłużona, więc ok, ale teraz się zacznie jak sądzę. A może nie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie. Cena adekwatna do jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych awarii. Ewentualnie zaliczyłbym do nich sondę lambda.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło dwumasowe, McPhersony no i skrzynia padaka.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo IV 1.6 MultiJet 16V 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo IV