auto nie trafia w moje gusta motoryzacyjne, to nie moje klimaty niby wszystko sprawne ale auto jest jakieś inne. Jedni ten samochód kochają inni nienawidzą. Jestem w tej drugiej grupie. Dawno temu miałem przez rok Punto I generacji i mówiłem nigdy więcej. Teraz mam Ducato i nic się nie zmieniło.
Wrażenia
2,0
Silnik
Na niskich obrotach dostępny duży moment obrotowy, działa jak parowóz, początkowo na wyższe obroty wchodzi niechętnie potem już działa normalnie. duże kłopoty z DPF, próby napraw mało skuteczne, przybywa oleju sensowne w tym przypadku tylko radykalne działanie.
2,0
Skrzynia biegów
za dużo biegów (6) za ciasno zestopniowana, poruszanie się autem w ruchu miejskim wymaga ciągłej zmiany biegów.
2,0
Układ jezdny
auto nie wybiera drobnych nierówności. Jazda na trasie to ciągłe bujanie góra-dół - sztywne zawieszenie wersji maxi. MAŁY PRZEŚWIT. Auto zahacza brzuchem i zbiornikiem na nierównościach. Nisko poprowadzona tylna belka oraz układ wydechowy.
2,0
Karoseria
Klopotliwa wymiana żarówek. Auto jest bardzo szerokie co ogranicza jego zastosowanie. ogromne i ciężkie drzwi boczne.- wymagają dużo siły do otwierania i zamykania. Ustawna przestrzeń ładunkowa - regularne kształty
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra, lusterka zapewniają sprawną możliwość obserwacji z tyłu auta. Szerokie słupki mogą okazać się niebezpieczne dla kierowcy jak i dla pieszych.
2,0
Ergonomia
Drzwi szoferki otwierają się niemal pod kątem prostym, jednak po takim otwarciu drzwi nie można zamknąć z fotela, są za daleko. Nieergonomiczne uchwyty do zamykania drzwi. Niewygodny fotel, jazda d dłuższa niż 20 godziny jest bolesna dla kręgosłupa. brak piktogramów określających przeznaczenie danego bezpiecznika, nieintuicyjne rozmieszczenie bezpieczników ( bezpiecznik zapalniczki umieszczony pod maską ), otwarcie skrzynki bezpieczników wymaga użycia klucza nasadowego. kłopotliwa wymiana żarówek w reflektorach. Nie rozumiem zasad działania centralnego zamka, często muszę wracać do kabiny aby otworzyć bagażnik, nie umiem lub nie można zaprogramować kiedy bagażnik ma się zamykać lub otwierać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja działa sprawnie, wymaga jednak ciągłego wspomagania wentylatorem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w kolumnę kierownicy wkreca sie stopa,, uciążliwy beep od pasów, w klamrę kierowcy nie pasuje pas pasażera, niewygodny fotel kierowcy - twarde siedzenie i źle wyprofilowane oparcie, hamulec ręczny po stronie drzwi - ale po co. Drzwi kabiny otwierają się prawie o 90 stopni - efekt nie można ich sięgnąć z fotela, niewygodne rączki do zamykania drzwi.
4,0
Wyciszenie
Jest O.K.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na ten moment generuje znaczne koszty, a nie pracuje
2,0
Stosunek jakość/cena
samochód jest nie jest ergonomiczny, został słabo zaprojektowany. wykonanie i materiały dość dobre, zdecydowanie lepsze od projektu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kilka drobnych awarii - np linka klamki wewnętrznej - część warta kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych nie do kupienia tylko komplet wraz z zamkiem. Linkę dorobiłem u rzemieślnika. częste zrywanie wieszaków wydechu,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
awarie osprzętu DPF, rozcieńczanie oleju paliwem, kilkukrotna wymiana oleju co 1000 km ocaliła silnik.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW
[l/100km]