Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Marea Weekend

slawoos, 15 lat temu
Silnik 2.0 20V 150KM 110kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Marea Weekend 2.0 20V 150KM 110kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 154 KM daje przewagę na drodze i spokojniejszą pracę serca przy wyprzedzaniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : padają elementy gumowe wahaczy i stabilizatorów
Układ elektryczny : słabe światła w wersji bez soczewkowych reflektorów
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemne autko. BArdzo przestronne i pakowne kombi. W wersji HLX topowe wyposażenie, przeszkadza jedynie brak komputera pokładowego). Mocny silnik potrafi rozprawić się z większością aut do 2.0 i dieslami. Awaryjność jak dotąd tylko w opiniach innych ludzi. Biorąc pod uwagę wyposażenie, silnik i wygląd auta konkurencja zostaje w tyle. Mimo powszechnej opinii że Fiat to GRAT. Ale to dobrze...ceny są niższe:)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma 154 KM i system VIS (coś jak zmienne fazy rozrządu),dosyć elastyczny i zrywny. Jednak do 3rpm niewiele się dzieje. Po przekroczeniu 3 tys lub po redukcji bardzo żwawy. Dźwięk silnika na wysokich obrotach jest piękny. Lepiej jest tylko w R6 BMW lub V8 i większych
3,0
Skrzynia biegów
Fiaty są znane z problemów ze wstecznym, ja tego nie zauważyłem. Czasem pojawia się zgrzyt przy zmiane z 1 na 2 a le to tylko jak się podciągnie na 1 do odcięcia. Prawdopodobnie mam zużyty synchronizator więc to nie wina modelu auta a konkretnego egzemplarza.
4,0
Układ jezdny
Jak na tą moc to troszkę za słaby. Czasem lubi rzucić tyłem jeśli się przesadzi w zakręcie. Przy ciężkim silniku padają łączniki stablilizatora i elementy gumowe. Ale są tanie więc można o to regularnie dbać.
Komfort
4,0
Widoczność
Stromo opadająca maska silnika nie pozwala dokładnie określić gdzie jest przód pojazdu ale to kwestia przyzwyczajenia. Czasem pojawia się problem z parującymi szybami, wtedy trzeba sprawdzać szczelność karoserii, stan filtrów oraz nagrzewnicy
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, łatwe w obsłudze. Fotele w tym modelu bardzo dobre, trzymają na boki, twarde, ale tak w sam raz. Elektryczna regulacja tylko wysokości i podparcia lędźwiowego, reszta to pokrętło albo wajcha. Nie podoba mi się tylko regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczna klimatyzacja daje radę. Z ogrzewaniem też bardzo dobrze, silnik szybko łapie temperaturę więc juz po kilometrze czy dwóch zaczyna być ciepełko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne podróżowanie dla 4 pasażerów. Tylna kanapa jest mocno wyprofilowana dla dwójki pasażerów więc jeśli chcemy jechać w piątkę to środkowego pasażera trzeba na zakrętach trzymać ramionami:) Bagażnik to poezja: rozkładany zderzak daje możliwość przewożenia bardzo długich przedmiotów z zamkniętą klapą, przydaje się także do wkładania dziecięcego wózka
4,0
Wyciszenie
Silnik ma 5 cylindrów i fajne brzmienie na wysokich obrotach. Co ciekawe im szybciej się jedzie tym w aucie jest ciszej (oczywiście do pewnych granic). Przy 60-80 auto \"burczy\" ale to też przyjemny odgłos. Powyżej setki silniczek pracuje o wiele równiej i ładniej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie paliwa nie przekracza średnio 10 L PB. Po mieście może litrę więcej. na gazie w jeździe mieszanej wychodzi mi około 11, 11,5l LPG. Nie jeżdżę wolno więc myślę że można by nieco mniej. Trochę problemowa jest zmiana paska rozrządu, ale nie trzeba wyjmować silnika jak sugeruje serwis. Ja sam pasek zmieniłem u mechanika za 150 zł+pasek 67zł. Jeśli ktoś zakłada instalację gazową to tylko sekwencyjna (raz że plastikowy kolektor )a dwa że po prostu zero problemów i spadków mocy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ten rocznik, wyposażenie i wersję silnikową trzeba zapłacić około 10-11 tyś zł. Możemy oczywiście kupić sobie golfa trójkę składanego z 2 części albo innego \"niemca\" z wiadrem szpachli na karoserii. Polecam naprawdę przemyślany samochód, szczególnie dla rodzin z małym dzieckiem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują drobiazgi (problemy z elektryką, spasowaniem elementów). Poważnych napraw nie odnotowałem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory wszystko się trzyma kupy. Najbardziej wkurza \"awaryjność\"auta w opinii ludzi, którzy nigdy fiatami nie jeździli!!Znajoma ma punto I. Zero awarii czy napraw. Jak się dba o auto i nie przeciąga koniecznych wymian części eksploatacyjnych to nic się nie dzieje

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Marea Weekend