Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Marea Weekend

topdrive, 13 lat temu
Silnik 1.9 JTD 105KM 77kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105KM 77kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jednostka jest ekonomiczna, nawet przy agresywnej jeździe z dużymi prędkościami. A dodatkowo tania w naprawie. Jedyne o czym trzeba pamiętać to jakość paliwa, jednak to tyczy się wszystkich silników Common Rail.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zacinająca się klamka klapy bagażnika
Zawieszenie : Wybijające się łączniki stabilizatorów
Inne : Silniczek klapki wewnętrznego obiegu powietrza
5,0
Całokształt
Jeśli miałby kupić to auto jeszcze raz - zrobiłbym to bez zastanowienia. Zastanawiałem się już nad zmianą, jednak funkcjonalność i ekonomiczność tego auta bardzo ciężko przebić. Marysia pozostaje ze mną na kolejne lata, podejrzewam nawet, że zostanie w moich rękach już do końca swoich dni.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny silnik przypomina, że to diesel. Po nagrzaniu jest ok. Auto jest bardzo elastyczne (pełny moment obrotowy od 1500 obr/min), więc po mieście poruszam się w zakresie 1500-2200 obrotów, a to gwarantuje naprawdę miłe spalanie jak na tego rozmiaru samochód. Kultura pracy ok, jednak w porównaniu do jednostek wyposażonych w 4 zawory na cylinder wypada trochę słabiej.
4,0
Skrzynia biegów
Jest dobrze. Wybierak działa precyzyjnie. Są jednak dwa podstawowe mankamenty. Po pierwsze, w trasie niesamowicie brakuje 6go biegu dla równej jazdy z prędkością autostradową (5ty bieg niestety jest trochę za krótki, jednak dzięki temu pozwala na swobodne wyprzedzanie w trasie już od 70 km/h). Drugą rzeczą, która przeszkadza jest słaba synchronizacja pierwszego i wstecznego biegu - lubią chrupnąć przy wrzucaniu.
4,0
Układ jezdny
Sprawne amortyzatory są kluczem. Auto nieźle prowadzi się w zakrętach (pamiętając, że jest to auto rodzinne z nadwoziem typu kombi). Układ kierowniczy mógłby być trochę bardziej precyzyjny, a pedał hamulca troszkę twardszy (pozwalałoby to na lepsze dawkowanie siły hamowania).
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do nowych aut wypada doskonale. Powierzchnia przeszklona jest duża, martwe punkty są stosunkowo małe i nie utrudniają jazdy. Trzeba jednak dobrze ustawić lusterka, aby autem jeździło się dobrze (nie patrzmy na karoserię auta, tylko na drogę!).
4,0
Ergonomia
Panel przełączników jest wygodny i intuicyjny. Dodatkowo mój egzemplarz posiada sterowanie fabrycznym radiem ze zmieniarką w kierownicy. Jedyne czego brakuje, to regulowanie kierownicy w płaszczyźnie poziomej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajność klimatyzacji trochę za mała jak na tak pojemne auto o tak dużej powierzchni przeszklonej. Trzeba najpierw przewietrzyć auto, później dopiero włączać klimatyzację. Problem ten rozwiązałby szyberdach, którego mój egzemplarz niestety nie posiada. Ogrzewanie za to działa bardzo sprawnie, a automatyczna regulacja siły nawiewu sprawdza się idealnie zimą (ustawiamy temperaturę, siłę nawiewu na auto, a o całą resztę dba za Nas układ wentylacji).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dwie rosłe osoby mogą podróżować wygodnie (sam mam prawie 190cm wzrostu). Jeśli autem jechać mają 4 dorosłe osoby, nie będzie to katorga, jednak na tylnej kanapie mogłoby być trochę więcej miejsca. Długość siedzisk mogłaby być odrobinę większa.
4,0
Wyciszenie
Przy wysokich prędkościach (powyżej 140km/h) mocno we znaki daje się szum powietrza. Silnik po rozgrzaniu w kabinie jest słyszalny, jednak jest to miły dla ucha niski ton.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to fiat, silnik jest bardzo popularną jednostką, elementy zawieszenia są wykorzystywane w Fiatach, Alfach i Lanciach. Lepiej by nie mogło być. Części są dostępne, ceny są bardzo przyzwoite i nie powodują rwania włosów z głowy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem lepiej być nie może. Przy wysokich mrozach musimy przeboleć trzaski plastików we wnętrzu, jednak wyposażenie wersji HLX jest bardzo dobre, jednostka napędowa gwarantuje miłe doznania z jazdy, jest bardzo elastyczna, a cena zakupu jest śmiesznie niska.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo detali potrafi nawalić. Największą upierdliwością w tym modelu szczyci się klamka bagażnika. Niestety w większości egzemplarzy się ona zacina, a to może doprowadzić do spalenia siłownika centralnego zamka w klapie bagażnika. Jednak zawsze pozostaje otwieranie kluczem. Z tym felerem można jednak żyć i jedynie trochę uprzykrza korzystanie z przestrzeni bagażowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jednostka napędowa i system przeniesienia są niezawodne. Zawieszenie jest dość czułe na nasze drogi, jednak musimy się z tym liczyć kupując włoskie auto - lwia część globu ma zdecydowanie lepsze drogi niż Polska. Dlatego też tej słabości nie można tu kwalifikować. Ponadto dobrze naprawione zawieszenie wytrzymuje całkiem poważne dystanse, liczone w dziesiątkach tysięcy kilometrów, a sam koszt kompletnego zawieszenia nie jest wysoki.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Marea

Liczba wpisów: 28

Fiat Marea – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Marea Weekend