Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Palio I Weekend

exPalioman, 18 lat temu
Silnik 1.6 i 101KM 74kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Palio I Weekend 1.6 i 101KM 74kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
2,54
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Za tą cenę można kupić auto lepszej marki równie pakowne jak Palio i starsze. W które bez problemu można zapakować 4 osobową rodzinę i wyjechać na wakacje. Spalanie dość duże, ratunek - gaz. Auto na pokaz dla sąsiada z Matizem, najlepiej niech stoi i czeka na wyjazd do myjni. Na niezawodność tutaj bym nie liczył! Naprawy ZA DROGIE! Niemożliwe do wykonania właściwie u pana Tadka w garażu. Jedynie silnik daje radość z jazdy. Obecnie mam BMW serii 3, które przejechało 500 tys km i nadal posiada 95% oryginalnych części. Niestety nie ma porównania do Fiata, 15 lat zero korozji, zero jakichkolwiek napraw oprócz wymian oleju i opon, 100% niezawodność i wiecie co ja nie zamierzam go sprzedawać pomimo wieku... A spalanie mniejsze niż Palio - trasa 10l LPG miasto do 12l, dla mnie to szok po przesiadce z Palio.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik żwawy powyżej 3tys. obrotów - przyjemnie wgniata w fotel. Pracuje dość głośno (16-stka), poniżej 2,5 tys obr muł kompletny, jednak łatwo się wkręca, lubi wysokie obroty, nie polecam jednak szarżowania, bo silnik się zakatuje. Strata kompresji, dym z rury etc.
2,0
Skrzynia biegów
Biegi wbija się lekko, przełożenia dobrane są chaotycznie, słaby moment obrotowy szybko daje co sobie znać, a w mieście to on potrafi spalić...
2,0
Układ jezdny
Z dobrymi oponami nie jest najgorzej. Auto trzyma się drogi na prostej :) Na zakrętach wynosi przód. Po krótkim użytkowaniu dają o sobie znać końcówki drążka, sworznie wahacza. (3 m-ce po wymianie wahacz na śmietnik, to nie jest normalne)
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK. Przeszklone wnętrze szybko się jednak nagrzewa.
3,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, jak na tą klasę auta jestem zadowolony.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie potrzebuje około 1 km żeby zacząć poprawnie działać. W lecie znacznie gorzej, bez uchylonych szyb nie da się jechać. Dmuchawa na najwyższym biegu pracuje za głośno. Nawiew chłodnego powietrza działa jedynie gdy jedzie się dłuższy odcinek, w mieście nie ma sensu włączać wentylatora, bo wdmuchiwane jest gorące powietrze znad komory silnika. Szyby parują podczas deszczu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca, z tyłu wygodnie siedzieć będą dwie osoby dorosłe, lub trójka dzieci. Auto zdecydowanie jest za wąskie. Z miejscem nad głową na tylnej kanapie nie jest źle. Siedzenia nie zmuszają do przystanków na dłuższych trasach.
2,0
Wyciszenie
Nie ważne z jaką prędkością sie jedzie zawsze słychać silnik, przy 150 km/h jest już jeden huk i nawet subwoofer nie jest w stanie go zagłuszyć. W Palio Weekend z silnikiem 1.2 EL sytuacja była o niebo lepsza, ale silnik był 8V. Coś za coś. W 15 letnim BMW silnika nie słychać, jest droższe od Palio :) ale jak widać można wyciszyć na tyle że przy 140 km/h słychać szept pasażera.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - 14-16 L LPG, Trasa 11-12 L LPG. PRAWIE jak BMW (BMW z silnikiem 2.0 pali mniej...niestety, a jest cięższe i ma 150KM). Zaznaczam, że nie jeżdżę ekonomicznie i lubię używać prawego buta. Naprawy serwisowe drogie, np. pasek rozrządu - 550 zł z robocizną i częściami. Samodzielne naprawy silnika są trudne, bo w komorze silnika upchane na max. Części drogie, większość napraw ASO, kupując używanego warto pomyśleć, czy nie lepiej jakieś trwalsze auto lub nowsze...
3,0
Stosunek jakość/cena
To moje 2 PAlio - ostatnie auto z koncernu FIATa. Zanim kupisz przewertuj ogłoszenia Audi 80 Avant, Mercedesa, BMW lub Nissana ewentualnie Toyoty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z wiekiem auta pojawiają się drobne awarie nie wpływające jednak na możliwość poruszania się autem. Np. zacinające się klamki, przepalona osłona katalizatora - blacha, strzelające ograniczniki drzwi. Te drobiazgi można zreperować samemu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsze usterki: - uszkodzenie przegubów homokinetycznych w trasie. Holowanie 300 km. - uszkodzenie alternatora w trasie Holowanie 330 km. Milutko... Poleciało też sprzęgło, nowy wahacz po 3 m-cach jeżdżenia, przeguby po raz 2. To auto się ceni w ASO jak Ferrari, a wszystko o co pytasz jest "niefiatowskie" i nietypowe. Nienawidzę fiata!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Palio I Weekend 1.6 i 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Palio I Weekend