Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto II Hatchback

yanoo, 5 lat temu
Silnik 1.9 D 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto II Hatchback 1.9 D 60KM 44kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Może trafiłem na felerny egzemplarz, ale ten silnik wcale nie jest niskoawaryjny - jak mówią. Częsci w porównaniu z innymi wersjami silnikowymi - droższe, albo dużo droższe. Częstym problemem są wycieki, o czym szerzej poniżej, zarówno oleju jak i płynu chłodzącego. Karoseria była w dobrym stanie jak kupowałem, po 3 latach jest tragedia - lewy próg i tylne nadkole mocno zjedzone, spód klapy bagażnika mieni się na rudo. Auta nie garażuję, ale mimo wszystko spodziewałem się więcej. Siostra i szwagier mają podobne auta w podobnym wieku, nie garażują i tamte (VW Polo i Seat Ibiza) wyglądają znacznie lepiej. Ostatnio auto często się dławi spalinami, trzeba mocno gazować, żeby odetkać. Kłopotliwa pompa Lucas - całe szczęście nadal sprawna, ale niewielu mechaników podejmie się naprawy. Raz myślałem, że to ona mi nawala, ale winny był komputer. Ogólnie - jeśli chodzi o mechanikę i blachę jest słabo. Na plus oceniam praktycznie wnętrze, widoczność, komfort jazdy. Ale teraz już boję się nim jeździć w dłuższe trasy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik póki co nie zawodzi, ale z uszczelnieniami słabo. 2 razy miałem problem na przeglądzie, bo mówił diagnosta że "silnik jest zalany olejem". W końcu udało się załatać wcale nie tanio. Pół roku był spokój a teraz znowu ubywa oleju, ale tym razem silnik spala olej, bo plam na silniku ani pod autem nie ma. Dolewać trzeba ok. 0,5-1,0 litra / 1000km.
4,0
Skrzynia biegów
Praktycznie cały czas bez zarzutów, czasem nie wchodzi wsteczny, ale wtedy wystarczy odbić na 1 lub 3 (na luz nie wystarczy) i za drugim razem zaskakuje.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się dość dobrze i nieźle trzyma drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów.
5,0
Ergonomia
Całkiem sporo miejsca żeby coś odłożyć, pojemne schowki na drzwiach oraz "wgłębienie" na kokpicie przez pasażerem - czego brakuje mi w wielu innych autach. Bardzo przydaje się na okulary, gąbkę, paragony itd.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długa trzeba czekać aż w zimie się ogrzeje, brak klimy doskwiera zwłaszcza w tym roku. W porównaniu do Polo i Ibizy wypada gorzej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco z przodu, z tyłu nie wiem, bo nigdy nie siedziałem. :)
2,0
Wyciszenie
Taki już jest ten silnik, że bardzo huczy, ale jeżdżąc po mieście można przywyknąć. Na autostradzie trochę to przeszkadza - trzeba podgłaśniać radio.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie jest wcale bardzo oszczędny w porównaniu np. z 1.9TDi. Co ciekawe nie ma wielkiej różnicy między jazdą w trasie a po mieście - ok. 1 litr różnicy. Ja jeżdżę raczej ekonomicznie i w mieście spala 6-6,5.
2,0
Stosunek jakość/cena
Porównując do aut znajomych w podobnej klasie - wypada niestety słabiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skorodował mi układ wydechowy. Rok po kupieniu odpadł mi tłumik środkowy, a rok później końcowy. Całe szczęście nie daleko od domu. Szybko wybijają się drążki kierownicze. Kierownica już 4-5 miesięcy po ustawianiu zbieżności nie zgrywa się z kołami. Zapiekła się kostka od światła mijania. Mechanizm wycieraczek z czasem opada - ja podwiązałem na gumce od majtek i chodziło 8 miesięcy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najgorsze usterki to te, które są trudne do zdiagnozowania, a takich kilka było. Kiedyś auto nie odpalało na średnio ciepłym silniku, tzn. rano odpalało, po 8h kiedy byłem w pracy odpalało, po zatankowaniu (czyli ciepły silnik, który stał ok.5 minut) też paliło, ale najczęściej odmawiało posłuszeństwa po ok. 1-2 godzinnym postoju. Silnik kręcił, ale nie zaskakiwał. Okazało się że do wymiany był czujnik obrotów silnika. Koszt niewielki (150zł) ale 1-2 miesiące się z tym bujałem, zanim ktoś na to wpadł, a ile przy tym się nakląłem to moje. Druga rzecz - auto zaczęło samo od siebie "dodawać gazu", właściwie w losowym momencie. Zwiększały się obroty a silnik chodził inaczej niż normalnie. Fiat ECU Scan pokazywał różne rzeczy, a w końcu się okazało, że pęknięty jest komputer i jak mu się chciało, to kazał silnikowi wyć. Koszt diagnozy i wymiany - jakieś 600-700zł. Jeździć z tym się dało, ale było to bardzo irytujące. Do tego dochodzą wycieki oleju, o których pisałem wcześniej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 54

Fiat Punto II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Punto II Hatchback