Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

agamemnon, 10 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 70 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,31
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Sposób prowadzenia - po przesiadce z innego wozu samochód sprawia wrażenie \"zabawkowego i niepoważnego\". Wszystko działa bardzo lekko, samochód porusza sie bardzo lekko.
3,0
Całokształt
Samochód bardzo tani w zakupie i eksploatacji, dobry do miasta ale też zapewniający niespecjalne warunki podróżowania. Nie mniej nie kupuje się takiego samochodu dla wygody i klasy, dlatego jego wady należy uznać za drugoplanowe. Rozczarowuje jednak niska jakość i delikatność, pewne \"zacofanie\" oraz fakt, że nie nadaje się dla wyższych osób.
Wrażenia
3,0
Silnik
Zalety: - dosyć wyrównane rozwijanie mocy - stosunkowo cicho pracuje przy dużych prędkościach - niewielkie spalanie (średnio 5l) - tanie naprawy Wady: - za niska moc - słabe osiągi, bardzo słaba elastyczność - słaba dynamika na niskich obrotach - rozczarowujące osiągi na wysokich obrotach - brzydki, głośny dźwięk na wysokich obrotach (za wyjątkiem dużych prędkości)
3,0
Skrzynia biegów
Zalety: - brak Wady - haczenie - bardzo głośna, brzydka praca (jak w maluchu) - delikatna - awarje Neutralne: - bieg 5 jest krótki: w mieście można dużo jeździć na nim (od 55 km/h) ale za to słaba prędkość maksymalna (podróż raczej do 100 km/h, max tylko 130 km/h.)
3,0
Układ jezdny
Zalety: - dobra precyzja i wyczucie kierownicy - lekkie działanie kierownicy - duża neutralność zachowania na drodze (mała podsterowność) - spontaniczna reakcja na ruchy kierownicą - niezłe tłumienie nierówności jak na tę masę auta (szczególnie z tyłu) - bardzo solidne zawieszenie przednie - niski promień skrętu Wady: - za duże przechyły na zakrętach - niezbyt dobra stabilność i pewność prowadzenia - za słaba przyczepność, szczególnie na mokrej drodze - zawieszenie przednie przenosi na karoserię zdecydowanie za dużo drgań toczenia kół (na gładkiej, chropowatej nawierzchni nadwozie wpada w rezonans!)
Komfort
4,0
Widoczność
Zalety: - dobra widoczność na boki - dobra widoczność w tył (za wyjątkiem zmroku - słabe światło cofania) - łatwe wyczucie gabarytów auta Wady: - przednie słupki o dziwo potrafią bardzo dużo zasłonić tak, że można niektórych rzeczy w ogóle nie zobaczyć (np. samochodu z naprzeciwka w zakręcie, pieszego) - lusterko wsteczne jest za nisko umieszczone i wyższym osobom zasłania bardzo znaczną część przedniej szyby - mocowanie wszystkich lusterek jest mało sztywne i w czasie jazdy wpadają w drgania - lusterka są zupełnie płaskie i mało w nich widać
4,0
Ergonomia
- wielkość i rozmieszczenie oznaczeń pokręteł konsoli środkowej wpływa na ich nieczytelność - za wąsko rozmieszczone pedały - operowanie nimi w szerszych butach jest kłopotliwe - pedał gazu pracuje przesadnie lekko - poza tym ergonomia jest dobra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zalety: - możliwość nawiewu powietrza bez włączania wentylatora (z pędu powietrza podczas jazdy) Wady: - za głośny szum powietrza nawiewu na większych obrotach wentylatora - niepełne odcięcie powietrza nawiewu od obiegu chłodnicy (latem z jednej strony wieje ciepłe)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zalety: -brak Wady: - za mało miejsca na nogi dla kierowcy - półka ogranicza miejsce dla lewego kolana pasażera - za mało miejsca nad głową dla wyższych osób - za małe fotele (za krótkie siedzisko, za wąskie) - brak trzymania bocznego foteli - specyficzna miękkość foteli jest dyskusyjna - niska jakość obić foteli i drzwi - brak możliwości zdemontowania tylnego siedzenia
2,0
Wyciszenie
Ogólne wyciszenie kabiny jest słabe (hałasy, świst powietrza, hałas zawieszenia, dźwięk drgań). Wyjątek stanowi wyciszenie silnika, które jest poprawne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie przy nie do końca spokojnej jeździe: Miasto: 5,5 l / 100 km Trasa: 4,5 l / 100 km. Średnio: 5 l / 100 km. W zimie + 1 l więcej przy niezbyt dużych odcinkach. Ogólnie spotkałem się od innych osób z wyższymi wynikami, dlatego podkreślam, że moje wyniki nie są zaniżone. Ceny napraw z uwagi na prostotę są niskie. Ceny wszystkich części są śmiesznie niskie (no może poza oryginalnymi). Samochód ogólnie jest więc bardzo tani w eksploatacji. Cenę podwyższa jedynie podwyższona awaryjność i ogólna delikatność samochodu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Podsumowując, cena sugeruje jakość. Dla jednych będzie to tanie, zgrabne autko, dla innych tandetne wozidełko. Jeśli kupimy egzemplarz nawet stary ale zadbany i z niezbyt dużym przebiegiem to biorąc pod uwagę koszty eksploatacji będzie to dobry zakup.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- problemy ze sprzęgłem (60 tys. km) - zwichrowany wentylator chłodnicy (bardzo głośna praca) - problem z odcinaniem powietrza nawiewu od ogrzewania z chłodnicy (50 tys. km) - wyciek oleju ze skrzyni biegów - zużyty przegub uszczelniający - zacierające się mechanizmy szyb i zawiasy drzwi (niska jakość smarów producenta) (60 tys. km) - cienki, słaby lakier bardzo łatwo zarysować, obić, zetrzeć. Trzeba lakierować. -
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- awaria skrzyni biegów (30 tys. km)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,7
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d