Szukaj

Informacje o Fiat Seicento Hatchback 3d

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta najmniejsze
Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.
czytaj więcej

Fiat Seicento Hatchback 3d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 8,8 m
Promień skrętu 4,4 m
Długość 3319 mm
Szerokość 1508 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2200 mm
Rozstaw kół - przód 1277 mm
Rozstaw kół - tył 1275 mm
Zwis przedni 619 mm
Zwis tylny 500 mm
Prześwit 150 mm
Odległość oparcia fotela przedniego od kierownicy 493 mm
Długość kolumny kierownicy 600 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 956 mm
Długość siedziska przedniego 475 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 567 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 925 mm
Długość siedziska tylnego 470 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1239 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1310 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 810 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 170 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1012 mm
Wysokość bagażnika 448 mm
Szerokość bagażnika 1065 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 536 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 30 kg
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Widoczność + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~mpetrumnigrum
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Posiadam już drugie seicento codziennie jeżdżę nim od 70 do 100km. Z czego 30km po drogach leśnych (używam go do pracy która wiąże się z jazdą w terenie). Czasem droga leśna jest tylko z nazwy takową, gdyż błoto a także woda potrafią być tak głębokie że pcham je zderzakiem. Czasem jeżdżę nim w wodzie która sięga powyżej dolnej linii drzwi. Często jeżdżę po korzeniach, kamieniach. Normalną rzeczą jest że felgi są mocno pogniecione. Bardzo często drogi leśne mają koleiny do kolan i wtedy jadę grzbietami. Należy także dodać iż jak na samochód osobowy jest to niezwykle dzielnie radzące sobie auto w lekkim terenie, ciągniki wyciągają mnie tylko jak zawisnę co zdarza się max 3 razy w roku natomiast w 30 cm błocie powoli ale jedzie. Jest to moje prywatne auto za którego użytkowanie pracodawca płaci mi pieniądze notabene tak niskie że starcza tylko na naprawy i gaz do seicento. Piszę ten przydługi wywód abyście wiedzieli jak użytkuje ten samochód i dlaczego się tak często zużywa i psuje. A więc w tempie przyspieszonym zużywam ten samochód i jego podzespoły. Wahacze wytrzymują około 30 tys km. Amortyzatory 10-40tys km Monroe 10tys km TRW 40tys km) Klocki przód 30 tys km Komplet tylnych hamulców zasadniczo już po 2 tygodniach nie działa idealnie a przed każdym przeglądem trzeba wymieniać i regulować. Linka od ręcznego szybko się zaciera. Rozpieraki w kołach nie odbijają. Całość trzeba wymienić co 30 tys km Alternator zależy od ilości wody po której jeżdżę. Bywały takie lata że 3 wymieniłem w ciągu 1 roku sypią się głównie łożyska w nim. Rozrusznik jest wytrzymały 70tys km. Przeguby wytrzymałe 70tys km. Osłony przegubów 20 tys km. Łożyska w kołach wymieniam co roku czyli 30 tys km. Oryginalne świece 300 tys km Rozrząd oryginalny pompa wody 300tys km. Pasek od alternatora 60tys km Cewki i kable wysokiego napięcia 50tys km. Zbiornik paliwa, tłumik 10lat. Silenbloki i wszystkie gumy w podwoziu 40tys km. Wentylator od chłodnicy 15lat. Termostat 10 lat. Tarcza sprzęgła 250 tys km. Linka od sprzęgła 3 lata. Po zamontowaniu już na 10 dzień sprzęgło chodzi bardzo ciężko. Bardzo łatwo łapie wszelki brud z drogi. Nie znam żadnego samochodu w którym sprzęgło chodziło by tak ciężko jak w seicento Te silniki mają kilka wad. Po pierwsze poszarpują lub nie równo pracują winna jest temu gubiące się iskra. Należy wtedy wymienić 2 cewki i 4 kable od świec oraz 4 świece. W 95% poszarpywanie ustanie. Po drugie gubią olej (pocą się) jedyną uszczelką z jakiej nie leci olej to ta pod cylindrami. Wymiana wszystkich uszczelek to suchy silnik na 40-50 tys km. Po trzecie KAŻDY z tych silników po 150-200tys km zaczyna gubić płyn chłodzący prawie zawsze jest to uszczelka pod głowicą lub dużo rzadziej wykrzywiona głowica lub jej mikro pęknięcie. Bloki cylindrów praktycznie nie ulegają uszkodzeniom. Silnik bez problemu odpala nawet przy -25C. Skrzynia tryby bez awaryjne a wodziki i linki 200-250tys km. Skrzynia ogólne mocno nie dopracowana jedynka czasem nie chce wejść tak samo jak wsteczny.
4,4
~Karcia
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
Jestem zaskoczona jaki świetny to jest samochód. Do parkowania i jazdy po mieście idealny, mało pali. Jest wygodny, ładny i naprawdę ekonomiczny. Tankuje raz w miesiącu za 80-100 złotych czyli płace mniej niż za kartę miejska. Moim zdaniem samochód jest świetny, jedyny mały minus to kwestia akumulatora. Musiałam go wymienić ale to mogła być moja wina. Troszkę buczy przy szybszej jeździe ale co ciekawe wyciąga 100-110 bez żadnych problemów :-) bardzo fajnie przemyślana sprawa z miejscem na radio działa na usb oraz na kartę SD a nie tak jak w nowych autach ze nic się nie da zrobić:-) super :-)
4,1
~Jimmy
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
Świetny przyrząd do przemieszczania się, może niezbyt komfortowo ale tanio i zawsze nas dowiezie na miejsce. Idealny do miasta. Przy parkowaniu docenia się jego gabaryty. Silnik nie grzeszy mocą ale uczy pokory na drodze. Za to odwdzięcza się bardzo niskim spalaniem - poniżej 5 litrów na 100 km oraz bezawaryjnością. Dzielny silniczek z typu „lać olej i jeździć. Odpala „na dotyk” w największe mrozy i szybko się nagrzewa. Posiadam wersję „Fun” i karoseria oraz podwozie nie mają grama rdzy. W kabinie z przodu zaskakuje przestronnością, pomimo wysokiego wzrostu (193 cm) nie mam problemów z zajęciem miejsca za kierownicą. Z tylu miejsca praktycznie brak wiec raczej polecam osobom jeżdżącym samemu bądź we dwoje. Komfort podróżowania pozostawia wiele do życzenia - siedzenia są twarde, a w kabinie przy większych prędkościach jest bardzo głośno. Chociaż jak na tę klasę samochodu i jego wartość nie powinniśmy się spodziewać cudów. Przez ponad 20 tysięcy kilometrów seicento nigdy mnie nie zawiódł... no może raz kiedy padł mechanizm wycieraczek. Poza tym można na nim polegać. Polecam jako pierwszy samochód lub do pokonywania krótkich tras.
Średnie spalanie dla Fiat Seicento Hatchback 3d
6,1 – 6,5
l/100 km
7,0 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
Auto: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000 od 06.2015. Przejechane ~17kKm w 2 lata. Ciągła walka o zmniejszenie spania. Ocieplenie komory silnika. Samodzielne modyfikacje i korekty map od 01.2016. Spalanie: Przy przeróżnych ustawieniach parametrów map w rozsądnych i dopuszczalnych przez STAG paramentów na trasie dłuższej niż 150km przy dynamicznej jeździe w miarę przepisowej do 100km/h oraz obciążeniu 1-2 osoby daje się zejść do 5,9ll/100km. Natomiast głównie jeżdżę w promieniu 10km od miasta i po mieście. Tutaj średnia z ww. okresu na motostacie wychodzi mi 6,6l/100km. Wartość 6,3 to minimalne średnie latem, a 7 to odpowiednio zimą. Do tego trzeba doliczyć średnio 1l/100km PB95.
8,3
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
Jestem posiadaczem mojej małej strzały od 4 miesięcy. Zrobiłem już ponad 5000 km i jestem dość zadowolony ze spalania tego auta. W trasie pali to mi jakieś 8 litrów przy dość szybkiej jeździe (100 km/h) przy normalnej do 90 km/h około 7 litrów. W mieście (80000 mieszkańców) 9,5 litra potrafi łyknąć albo i nawet 10 ale to jak jadę dość szybko. Przy spokojnej jeździe spali mniej. Średnio przeważnie przy jeździe 50/50 spala 8.5 LPG na 100 km. Co do samego auta to jest to dość fajne autko nawet w miarę dynamiczne jak na niecałe 40 koni i 900 ccm pojemności :) Części bardzo tanie i auto nie psuje się praktycznie wcale. Na gazie pracuje dość dobrze i nie czuć aż tak bardzo ogromnego spadku mocy względem PB jadąc na LPG. Polecam to auto ludziom początkującym oraz kobietą
7,5
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
Samochód przejechał w mojej rodzinie ponad 100 000 km w przeciągu 5 lat i pewnie byłoby tego przebiegu znacznie więcej gdybyśmy 3 lata nie kupili 3-go auta w rodzinie. Samochód pali średnio 7 litrów LPG/100km, choć wszystko zależy oczywiście od tego gdzie i jak się jeździ. Przejechaliśmy nim wiele nawet długich tras w dwie osoby. Nie wiem skąd biorą się raporty spalania, że Seicento 0.9 pali 6 litrów gazu - mi nigdy nie udało się uzyskać takiego wyniku. Samochód regularnie serwisowany, wymieniane filtry, świece, przewody itd. Generalnie mogę powiedzieć, że spalanie oscyluje w granicach między 7 a 8 litrów.

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 35
Niepracuje jeden cylinder na zimnym silniku.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Zazwyczaj przy niskich temperaturach zewnętrznych, silnik pracuje nieprawidłowo, wskazując na brak zapłonu w jednym ze środkowych cylindrów. Budowa silnika. BRAK Niestety to co z czym trzeba się pogodzić, iw tym przypadku określenie - ten silnik tak ma - jest nie do przeskoczenia. Powodem jest budowa kolektora dolotowego w połączeniu z pojedynczym wtryskiem, skutkująca nierównomiernym rozłożeniem dawki paliwa na wszystkie cylindry. Zewnętrzne cylindry dostają mniejszą dawkę paliwa (uboższą mieszankę) gdyż są trochę dalej od wtryskiwacza i dociera tam go mniej. Natomiast środkowe cylindry są zalewane i nie pracują prawidłowo. Sytuacja normuje się przy rozgrzaniu silnika, a nie pracujący wcześniej cylinder zaskakuje. Sonda lambda pracuje poniekąd prawidłowo gdyż zbiera tylko średnią wartość z pracy wszystkich cylindrów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Słaba praca silnika.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • silnik
Nieprzyjemne metaliczne dźwięki zwłaszcza przy wysokich obrotach, pierdzenie przy schodzeniu z obrotów. Brak mocy, gorsza kultura pracy, większe wibracje. Zły stan oleju silnikowego, ubytek oleju lub woda w oleju. Jeśli olej jest zwyczajnie zużyty, konieczna jest wymiana samego oleju. Natomiast jeśli w oleju znajduje się woda - należy określić jej pochodzenie w sposób organoleptyczny - najlepiej smakiem (należy sobie przygotować odrobine wódki do przepłukania ust w przypadku posmakowania samego oleju) Jeśli płyn jest bez smaku - jest to najprawdopodobniej woda, która skropliła się w wyniku zmian temperatury ale nie zdążyła odparować - wiąże się to z jazdą na bardzo krótkich dystansach. Rozwiązaniem jest zwyczajnie wymiana oleju (warto się postarać i wymieć go 2 razy - najpierw zalać jakimś najtańszym, spuścić i zalać dobrym albo zrobić płukanie silnika) Jeśli płyn ma słodkawy smak - jest to najprawdopodobniej glikol z płynu chłodzącego silnik - a to oznacza uszkodzenie uszczelni pod głowicą i konieczność jej jak najszybszej wymiany.
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczący pedał sprzegła.
  • Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003
  • inne
Przy wciskaniu i odpuszczaniu pedału można było słyszeć skrzeczący, piszczący, trzeszczący dźwięk przypominający skrzypiący zawias drzwi. Problem jest na tyle poważny, że biegi zmienia czasem setki razy w ciągu podróży autem, a przy każdorazowej zmianie biegów z auta dobiegał nieprzyjemny dźwięk. Bardzo mocno obniżało to komfort jazdy i stawało się wręcz żenujący - w moim seicento (13-sto letnie / 91 tys) - przy przewożeniu pasażerów. Problem był teoretycznie trudny do zlokalizowania, ponieważ dobiega jakby zewsząd. Słyszałem wiele różnych opinii, co może być powodem usterki ale rozwiązanie jest banalnie proste. Piszcząca gumowa tuleja pedału sprzęgła Sama naprawa jest dosyć prosta. Wystarczy okręcić nakrętkę i wysunąć śrubę na której porusza się pedał sprzęgła. Po wymontowaniu pedału, wystarczy wysunąć nieszczęsną gumową tuleje, nasmarować z każdej strony i zmontować spowrotem. Trudność polega na dostęp do mechanizmu. Wymaga to niebanalnych zdolności ekwilibrystycznych i pracowania w bardzo niewygodnych pozycjach, przypominających nieco połączenie yogi i kamasutry.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 42
4,3
Hatchback 3d 1.1 Fire 55KM 40kW
Fiat Seicento
homologacja: EKO-GAZ Sp. z o.o.
instalacja: BRC
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Zagazowali mi seicento 1.1, wydaje sie typowe auto na gaz, niewiele mozna tu spiepzyc... Po zamontowaniu instalacji odpadal zderzak, zrobili laske ze w ogole go dokrecili. Ciagle problemy z ustawieniem obrotow, pare wizyt i regulacje. Po miesiacu omalo co nie rozwalilo silnika, otoz okazalo sie ze po ich montazu instalacji wycieka plyn chlodniczy w aucie i nawet nie mozna...
4,0
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDI LES 98
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 320 tys. km
instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w...
5,0
Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Fiat Seicento
homologacja: "PLANIPLASTIC"
instalacja: TARTARINI TEC99PRO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika...
Fiat Seicento Hatchback 3d