Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

agata_krauze, 5 lat temu
Silnik 1.6 16V 103KM 76kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
2,86
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze, wygoda pasażera
Inne : Wyposażenie- klima, tempomat inne czujniki- ogólnie luksus niespotykany w tej klasie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia
Układ elektryczny : Ecu
2,0
Całokształt
Dla osób kupujących po 2018 roku...Odradzam zakup auta. Brak części zamiennych, drogie części nowe- na szrotach brak jakichkolwiek używanych- trzeba sprowadzać z drugiego krańca Polski używki, których jakości nigdy nie można być pewnym. W aucie co dwa tygodnie wyskakuje nowy "smaczek", skrzynia(bolączka silnika 1.6-koszt 700 używka, brak skrzyń na rynku sic!), elektryka(droga nie jest, jednak comiesięczna wizyta u elektryka daje portfelowi w garść- głównie problemy z przewodami, instalacją, sławetne airbagi), grzanie ecu(znów przypadek 1.6) koszt używanego przynajmniej 500 zł+ programowanie i znów jakość taka sobie, czy zamarzanie klamek zimą spowodowane przez złą konstrukcję.. Koszmarne rozwiązania, choćby wymiany żarówki w światłach przednich. Słaby dostęp do wymiany większości podzespołów, co jako auto dla kobiety, całkowicie dyskwalifikuje je dla mnie. Zostałam zmuszona do posiadania wiedzy z rozbierania i naprawiania auta + latania z skrzyneczką narzędzi, bo co chwilę się coś psuje. Auto ogólnie spędza sen spod powiek. Dla pasjonatów :cacko z super wyposażeniem, nie występującym w innych autach z tej klasy, duża wygoda- jednak to jedyne plusy...
Wrażenia
4,0
Silnik
Bierze sporo oleju, paliwożerny także-6,5 trasa- miasto ok 8-9. Chodzi cicho- wiele problemów nie ma, odpala całkiem dobrze. Reszta całkiem okej, bez większych problemów- uwaga na rozrząd musi być robiony na blokadach fiatowskich
1,0
Skrzynia biegów
Bolączka fiata- we wszystkich prędzej czy później dzieję się kuku z skrzynią... U mnie pada wsteczny koszt regeneracji 1500 przynajmniej(jak nie więcej sic!), wymiana tak samo. Skrzynia o tyle upierdliwa, że mało jednostek pasujących(podobno można podpasowac z alfy 147/156), niestety jako główna wada, radzę uważać na kupno stilonów w tej pojemności. U mnie zaczęło się od zgrzytów+ zacinania wstecznego, prognoz było wiele- jednak wyszła skrzynia.
2,0
Układ jezdny
Słabo radzi sobie na zakrętach, praktycznie "nie lubi" ich. Zawieszenie nadaje się na dziurawe drogi jednak...amory lubią się psuć i to częściej niż raz na rok- jak dla mnie kolejny minus auta.
3,0
Karoseria
Tutaj wiele zależy od egzemplarza, każdy inny- rdza na progach jest dosyć częsta- jednak to mamy w każdym aucie, poza tym reszta nie jest tragiczna- seria radzi sobie z rdzą o wiele lepiej, niż choćby honda.
Komfort
3,0
Widoczność
Średnia widoczność przez słupki przy szybie przedniej, da się przeżyć- w mieście odrobinkę utrudnia jazdę- dla niskiej osoby siedzenie oraz możliwość jego ustawienia i wysokość maski na plus- widać całkiem sporo.
5,0
Ergonomia
Zapalniczka w złym miejscu, reszta ustawiona okej, Fotel kierowcy- wygodny, aczkolwiek po 8 godzinach jak każdy daje znaki. Jednak wciąż nie powoduje bólu po godzinie jazdy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez większych problemów do tej pory- działa tak jak powinno- na razie jedyna rzecz, która się (jeszcze) nie popsuła
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo, z tyłu jest już troszkę gorzej - jednak w 3-4 osoby komfort jazdy nadal dobrze zachowany(5d), w wersji 3d nisko zawieszony co utrudnia wchodzenie na tył.
5,0
Wyciszenie
Tu także spełnia oczekiwania, w trasie wyprzedzanie nie sprawia kłopotów z glośnością, w mieście nic nie słychać, dopiero po otwarciu okien można się zorientować, że coś chodzi. Duży plus
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo wydatków, brak części, co skutkuje wywindowaną ceną. W aucie radze spodziewać się, że każdy możliwy podzespół będzie się psuł. wizyty u mechanika/grzebanie samemu- przynajmniej raz w miesiącu. Wymiana rozrządu niby powinna być tania- jednak znalezienie mechanika który wie co robi i wie o blokadach, oraz zrobi to dobrze graniczy z cudem, więc także radzę przygotować się na większe wydatki
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto ma wartość rynkową 3-4k(benzyna+klima)- powyżej tej ceny nie radzę kupować żadnego egzemplarza, ponieważ naprawy potrafią wynieść dwa razy więcej niż cena auta. Ba nie doradzam kupować żadnego egzemplarza, chyba, że na części...
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tysiące małych usterek- jednak większość związana z elektryk,ą co nie jest wielkim wydatkiem- da się to przeżyć.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Główny problem to ecu+ skrzynia- w najlepszym wypadku 3 tysiące wydane, w najgorszym nawet 12, zależnie od jakości tego co załatwimy. Jeśli mamy bawić się w taką ruską ruletkę, za 12-15k radzę znaleźć toyotę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 1.6 16V 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
8,2
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback