Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Kombi

Michał, 6 lat temu
Silnik 1.9 16V JTD 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 246 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Stilo Kombi 1.9 16V JTD 140KM 103kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Świetna dynamika przy nie wielkim apetycie na paliwo biorąc pod uwagę masę auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Z racji przebiegu przednie i tylne zawieszenie mocno dało się we znaki, dużo elementów do wymiany w krótkim czasie.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Świetna dynamika przy nie wielkim apetycie na paliwo biorąc pod uwagę masę auta. W 100% wystarcza do jazdy, wyprzedzanie do żaden problem. auto ciągnie od dolnego zakresu obrotów., zejście poniżej 2000 obrotów nie sprawia, że auto robi się mułowate.
4,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna, 6 biegów w trasie robi swoje, dobra elastyczność
4,0
Układ jezdny
Wystarczająco komfortowe ale średnio udane do dynamicznej jazdy na zakrętach,
Komfort
4,0
Widoczność
W kombi przez pochyloną tylną ścianę mało co widać, lusterka są zbyt wąskie a przetłoczenia na drzwiach zabierają większość widoczności co dzieje się poniżej lusterek. Cofając ma się wrażenie, że przeszkoda jest tuż za autem a w rzeczywistości jeszcze jest sporo miejsca więc to trochę rekompensuje słabą widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Rodzina 2+1 z małym dzieckiem i wakacyjne wyjazdy bez problemu z pakowaniem. Duży, foremny bagażnik. dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, także z tyłu. Trzy rzeczy, które denerwują to zbyt mały zakres otwarcia drzwi tylnych (wąskie drzwi), bardzo masywna klapa bagażnika i mocno wystający tylne zderzak - żeby ułożyć bagaże przy samej kanapie trzeba oprzeć się kolanami o brudny zderzak.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimatronikiem - diesel stojący pod chmurką ale po 3-4 klimetrach już leci ciepłe powietrze. Dodatkowe kratki wentylacyjne dla pasażerów z tyłu na plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zupełności wystarczające choć przeszkadzają wąskie tylne drzwi.
4,0
Wyciszenie
Jadąc w trasie mam wrażenie, że jadę benzyniakiem a nie dieslem. W miarę cichy jednak nawet po rozgrzaniu między 1800 a 2000 obrotów jest głośno. W pozostałym zakresie obrotów nie można narzekać. Na pewno cichsze niż TDI :]
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie odbiega od średniej, niestety musiałem wymienić sporo już w aucie z racji wieku i przebiegu. Droga naprawa elektrycznego wspomagania kierownicy (sterownik koszt 1000 zł) i przepływomierza (500 zł). Pękają przednie sprężyny więc wymiana też kosztowna bo trzeba parami łącznie z łożyskiem kolumny. Jeśli zacznie coś stukać w zawieszeniutrzeba robić od razu bo za chwilę posypie się cała reszta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 8 000 (mniej raczej nie warto patrzeć) dostaje się dobrze wyposażone auto, z przedziału 2003- 2005 rok, pojemne, w miarę nowoczesne ale dużo zależy od wersji silnikowej, (mało udane benzyniaki prócz rzadko spotykanego 1.4 i ewentualnie 1.2)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padnięty sterownik elektrycznego wspomagania - 1000 zł Przepływomierz - 500 zł (nawet po odpięciu nie dało się jechać)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Stilo Kombi