Silnik
: Zbiera się niesamowicie niejeden się zdziwił ze fiacik mu odjechał , szczególnie przy dużych predkościach potrafi ostro przyśpieszac ( autostradowych)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: słabe łaczniki stabilizatora
5,0
Całokształt
ładnie wykonany samochód , ostatni fiat który był ładny
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeden z lepszych silników fiata 1,4 t-jet ten sam co w abarth rżnica jest w turbinie u mnie jest IHI a abarth ma Garreta . od początku działa bez problemowo.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegów manual mogła by mieć jeszcz e 7ke do jazdy autostradą koło 160kmh.
2,0
Układ jezdny
ogólnie jest dobrze ale ,słabesą łaczniki stabilizatora wymieniłem już z 4 komplety teram założyłem Langfordery zobaczymy jak będzie średnio co rok dwa lata wymiana . pierwsze padłu po 1,5 roku . Końcówki drażka raz wymianiałem przy 85000KM reszta działa
5,0
Karoseria
w porzadku narazie wszystko jest ok
Komfort
4,0
Widoczność
w przód ok do tyłu założyłem kamerę w lusterko
4,0
Ergonomia
Jest dobrze nie jest to wielki samochód ale dla nawet 4 osob bedzie ok
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronik grzeje momentalnie już po 100-200m zaczya grzać nawet w duże mrozy ( pewnie ma jakąś grzałkę elektryczną w nawiewie. Chociaz silnik też szybko się nagrzewa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to lincoln ale na narty da się pojechac nawet do włoch
4,0
Wyciszenie
jest ok jedynie jak założe thulę i jade autostradą to jest głośniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu jest powiem tanio , kończówki i łaczniki stabilizatora jakieś 150zł , tarcze z klockami 800 za komplet olej + filtr 150, wtryski LPG 1000zł Ubezpieczenie ( paliet dilerski 8 lat 1500zł rocznie (OC AC NW ITD)
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam dobrze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat nie wiedziałem co to awaria , póżniej :
po 5 roku padł alternator około 1000zł( a ze wszystko jest na prad ti i wspomaganie bardzo ciężko żonie chodziło) ledwo do domu dojechała, po 6 roku wymiana kompletu wtrysków LPG 1000zł. przy 90 tyś wymieniłem tarcze na MIKODA nawiercana wentylowana 800zł ( mógł jeszcze polatać na starych ale klocki się kończyły i postanowiłem wymienić ) 110000 km padło coś w LPG nie właczał się gaz koszt naprawy 1500zł , podejżewam jakiś niekontakt w wiązce elektrycznej . jak narazie to wszystko ale pewnie z wiekiem będzie się coś działo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
60 tyś akternator , 70 tyś wtryski LPG, 110 tyś problem z wiązką elektryczna od LPG
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
[l/100km]