Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1368 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 2500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,8 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72 x 84 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Mercfan
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Jak to mówią Pozamiatał konkurencję! Stosunek ceny do jakości nie ma porównania z żadnym autem w segmencie. Co my tu mamy: za 65 tys auto ładne niedrogie w eksploatacji z fabryczną LPG , dynamiczne, wersja kombi bardzo przestronna jak na kompakt, zaskakująca jakość jak na tą cenę, bardzo dobre właściwości jezdne, ergonomiczne wnętrze i ładna sylwetka. Powiem szczerze że jestem zaskoczony bo nie spodziewałem się tego po fiacie. Reasumując: aktualnie nie widzę w klasie kompakt niczego więcej poza autami dwukrotnie droższymi a i tak niewiele lepszymi. Szczerze polecam.
4,9
~jacekstk
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
1. Auto bardzo komfortowe - dobre zawieszenie - fajnie wybiera dziury 2. Bardzo dynamiczne - nie ma problemu z wyprzedzaniem 3. Spalanie około 10l LPG /100km przy 65% miasto 35% trasa 4. Auto bardzo szybko nagrzewa się zimą 5. Mam mały przebieg ale nie widzę ubytków oleju 6. Android auto bardzo przydatna opcja - mapy google świetnie działają 7. Niestety w związku z wprowadzeniem nowej normy emisji spalin tego auta z fabryczną już się nie kupi (nowego)
4,9
~FELIX WAWA
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
FAjny samochód za rozsądna cenę z pakietami dodatkowymi nie jest tani , ale jest ta rółżnica ze tam gdzie w np.VW zaczyna się cennik koło 70000 zł w fiacie masz już wszystko . Kupiłem Lounge kombi z pakietami . Golf w tej konfiguracji wychodził koło 100000zł . A w fiacie mam LPG w zestawie ..
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018
9,7
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Autem jeżdżę od 15 miesięcy i właśnie przekroczyłem 50.000km więc parę słów jak to wygląda z mojej strony. Oczywiście model z fabrycznym LPG a nie dokładanym u dilera, auta te nie posiadają pomiarów spalania średniego ani chwilowego w komputerze więc liczone wszystko od stacji do stacji. Tankowane głównie na tańszych stacjach (TESCO, AUCHAN itp.). Do butli wchodzi ok 42 litry gazu. Tipo w większości przebiegu gonione po trasach. Autem fajnie się jeździ, jest dynamiczne i wygodne jak za te pieniądze, po ponad roku używania jestem zadowolony z decyzji zakupu oraz wszystkich dodatków typu navi, kamera, grzane siedzenia. Moje miasto jest od roku rozkopane i ciężko o płynną i spokojną jazdę więc spalanie bez zwracania uwagi na ekonomię to 12 litrów LPG w mieście. Raz siliłem się i jeździłem po mieście jak najbardziej spokojnie się da i może zszedłem coś poniżej 11 litrów. Znowu po drugiej stronie medalu trasa, tempo do 90-95km/h zaczyna się magia, spalanie spadnie do 8,5 l na 100km i to jest extra. Wielokrotnie dobijałem na butli prawie do 500 km przejechanych w takich warunkach spokojnej jazdy w trasie. Przy prędkości ok 110-120 km/h na trasie spalanie ok 10l. Auto spokojnie pojedzie 160-170 km/h (nawet latałem 200km/h) na autostradzie ale już od prędkości 140km/h zaczyna się duże spalanie nawet nie potrafię powiedzieć ile wtedy ciągnie.
9,9
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Autko ok. Wygodne itd. W trasie nad morze spaliło średnio 10,5L na 100km LPG przy prędkości 120-140km/h. W mieście spali od 10-13.5L LPG na 100/km wszystko zależy od stylu jazdy. W przypadku jazdy jak tak zwany emeryt czyli w zakresie 60-90km/h bez gwałtownego przyszpieszania itd. udało mi sie osiągnąć spalanie 7.8l na 100km (bez włączonej klimy). Instalacja gazowa STAG QBOX. Auto przejechane ma 44780km ( gaz założony przy 42000km).
10,0
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
l Fiat tipo w konfiguracji z fabrycznymi felgami 17" i oponami 225 mm więc spalanie pewnie mogło by być mniejsze ze standardowyki kołami o wyższym profilu i mniejszej szerokości. Przejechane ok 10 tyś. km Ogólnie wynik całkiem przyzwoity. W trasie na tempomacie 130 km/h i spalanie wyszło 11,5 l. Raz zdażyło się poniżej 9 l przy jeździe cały czas ok 80 km/h.

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Station Wagon